Page 31 - TRACTION 125
P. 31
απο τον Θωμά Κ. ΕυΘυμίου, ΦωτογραΦia: web
Carlos Menem jr.
(γιος του Carlos Menem, Προέδρου της άργεντινής, 1989-1999)
ο Carlos Saul Facundo Menem Yoma, όπως ήταν το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στη La Rioja
της αργεντινής στις 23 νοεμβρίου του 1968. οι γονείς του ήταν ο πρώην πρόεδρος της αργεντινής
Carlos Menem και η Zulema Yoma. Με τη βοήθεια του πατέρα του, άρχισε να τρέχει σε ράλι το
1987 με ένα Peugeot 504, στη συνέχεια με ένα Renault 18 και αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας
του 1990, ξεκίνησε τη διεθνή καριέρα του σε ένα Lancia Delta HF integrale. Στη συνέχεια συνέχισε
να τρέχει με ένα Ford Escort Cosworth ομάδας ν. Στο ράλλυ ακρόπολις συμμετείχε δύο φορές, το
1991 (14ος γενικής, 3ος Gr. N, Ford Sierra RS Cosworth, συνοδηγός ο Victor Zucchini) και το 1994
(12ος γενικής, 1ος Gr. ν, Ford Escort Cosworth Gr. N, συνοδηγός ο Martin Christie).
Στις 15 Μαρτίου 1995, η παγκόσμια κοινότητα εξεπλάγη από τον θάνατό του, που προήλθε όταν το
προσωπικό του ελικόπτερο Bell 206 Jet Ranger, που πιλοτάριζε ο ίδιος, κατέπεσε όταν χτύπησε σε
καλώδια μεταφοράς ρεύματος στην πόλη San Nicolas. από τα συντρίμμια ανασύρθηκε νεκρός και ο
συνεπιβαίνων φίλος του, επίσης διάσημος αγωνιζόμενος Silvio Oltra. οι συγκεκριμένες αιτίες του δυ-
στυχήματος που προκάλεσε τον θάνατο του Carlos είναι άγνωστες. παρά το γεγονός ότι δηλώθηκε
επισήμως πως η πτώση αποτελούσε απλό ατύχημα, η μητέρα του, η Zulema Fatima Yoma, δήλωσε
ότι ο θάνατός του ήταν προϊόν εγκληματικής ενέργειας. ωστόσο, τα γεγονότα της υπόθεσης και η
τύχη που είχαν μερικοί από τους μάρτυρες και δύο εμπειρογνώμονες (ο ένας ήταν μέλος της πολεμι-
κής αεροπορίας της αργεντινής και ο άλλος της Εθνικής Χωροφυλακής της αργεντινής) της δικαστικής
υπόθεσης κίνησαν κάποιες υποψίες για τους πραγματικούς λόγους της πτώσης.
Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 16 οκτωβρίου 1998 από τον δικαστή Villafuerte Ruzo, ο οποίος
θεώρησε ότι ήταν ατύχημα, καθώς το ελικόπτερο έπεσε έπειτα από σύγκρουση με καλώδια υψηλής
τάσης, αλλά κατόπιν αιτήματος της Zulema επανεξετάστηκε από το ανώτατο Δικαστήριο, που
τον απρίλιο του 2001 αποφάσισε να απορρίψει την εκδίκαση για να ανοίξει ξανά την υπόθεση.
πράγματι, το 2010 η υπόθεση άνοιξε εκ νέου. Στις 8 Ιουλίου 2014, ο πρώην πρόεδρος Carlos
Menem έκανε μια γραπτή ενημέρωση στην οποία δήλωσε: «Ύστερα από διερεύνηση και μελέτη
των γεγονότων και των περιστάσεων που αφορούσαν την υπόθεση – αν και αυτό δεν συνέβαινε
αρχικά – έφτασα στο συμπέρασμα ότι η συντριβή του ελικοπτέρου και ο επακόλουθος θάνατος του
γιου μου ήταν το αποτέλεσμα επίθεσης».
Σύμφωνα με αιτιάσεις, η επίθεση έγινε από την al-Qaeda λόγω της εμπλοκής της αργεντινής στον πό-
λεμο του Κόλπου, ενώ άλλοι αποδίδουν την ενέργεια αυτή σε ξεκαθαρίσματα της πολιτικής μαφίας.
Marko Milosevic (γιος του Slobodan Milosevic,
Προέδρου της ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας
από το 1997 ώς το 2000)
ο Marko Milosevic, γιος του Slobodan Milosevic και της Mirjana Marcovits, γεννήθηκε στις
3 Ιουλίου του 1974 στο Βελιγράδι της γιουγκοσλαβίας.
Εκείνη την εποχή, η μητέρα του ήταν καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο πανεπιστήμιο του
Βελιγραδίου και ο πατέρας του άρχισε να ενεργοποιείται στην πολιτική. ο Marko πήρε το
όνομά του από έναν θρυλικό οικογενειακό πρόγονο της οικογένειας Milosevic, έναν Σέρβο
αρχηγό που πολέμησε εναντίον των τούρκων τον 18ο αιώνα και καταγράφεται σε σερβικά
λαϊκά ποιήματα. Σύμφωνα με τις αναφορές της εποχής, ο Marko ήταν ένα «κακομαθημένο»
παιδί που δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τη σχολική εκπαίδευση, δεν είχε την προσοχή των
γονιών του, ενώ μικρός ακόμη άρχισε επίσης να συλλέγει όπλα και αυτοκίνητα, για να εγκαταλείψει στη συνέχεια
το γυμνάσιο. Έχοντας ενδιαφέρον για τους αγώνες αυτοκινήτων, η πρώτη έκθεση του Milosevic στο οργανωμένο
έγκλημα προήλθε από αλληλεπιδράσεις με το μέλος της ομάδας αγώνων αυτοκινήτων Vlada Kovacevic, ο
οποίος πούλησε οχήματα σε Σέρβους παραστρατιωτικούς διοικητές που ενεργοποιούνταν στην Κροατία και τη
Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Δεν υπηρέτησε στον στρατό και στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την πρόσβαση του πατέρα
του στα κρατικά έσοδα για να χρηματοδοτήσει έναν πλούσιο τρόπο ζωής και να δημιουργήσει ένα εγκληματικό
δίκτυο στο Pozarevac. H συνέχεια ήταν αναμενόμενη, με σωρεία έκνομων πράξεων, έως ότου ήλθε η πτώση
του Slobodan Milosevic και κάπου εκεί η ζωή του πήρε άλλη τροπή οριστικά.
Στο ράλλυ ακρόπολις συμμετείχε το 1995 με ένα Opel astra GSi 16V με συνοδηγό τον Darko Petrovic, αλλά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα στο
Λιμογάρδι, την πρώτη Ειδική Διαδρομή του δεύτερου σκέλους.
TRACTION MAGAZINE 31