Page 28 - TRACTION 125
P. 28

FORMULA 1



              Σαν να ακολουθούν έναν φυσικό κύκλο από την αφάνεια στην κα-  σπάθειας ετοιµάζει τη διάδοχη κατάσταση, έχοντας ήδη προγραµµατί-
              ταξίωση, κατόπιν τη συντριπτική κυριαρχία και στο τέλος την πορεία   σει την αποχώρησή του ακριβώς στον κολοφώνα της δόξας και προ-
              προς το σηµείο εκκίνησης, οι οµάδες της F1 κατά κανόνα υποκύπτουν   τού εµφανιστούν σοβαρά συµπτώµατα κορεσµού, προστέθηκαν πριν
              στις υπόγειες δυνάµεις που δρουν και συγκρούονται στο εσωτερι-  από λίγο καιρό οι πληροφορίες ότι αγόρασε µετοχικό µερίδιο στην
              κό τους. Η καθ’ έξιν και κατά συρροήν πρωταθλήτρια Mercedes   Aston Martin. Μια εταιρεία η οποία έχει περάσει στην ιδιοκτησία του
              κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αποτελέσει εξαίρεση σε αυτό τον   Lawrence Stroll, του Καναδού κροίσου που εξαγόρασε την πρώην
              προαιώνιο κανόνα. Υπάρχει ένα σηµείο καµπής, απροσδιόριστο και   Force India, δηλαδή τη νυν Racing Point. Το εάν υπάρχει σύγκρου-
              διαφορετικό κατά περίπτωση, ένα ορόσηµο στη διαδροµή µιας πολύ   ση συµφερόντων λόγω των ασύµβατων ιδιοτήτων του Wolff, κατ’
              επιτυχηµένης οµάδας. Είναι το σηµείο όπου οι αλλαγές προσώπων,   ουσίαν ως µεριδιούχου τόσο στη Mercedes AMG F1 όσο και στην
              οι αποχωρήσεις, οι ανακατατάξεις κ.λπ. αρχίζουν να πλήττουν τον   Aston Martin, το εξέτασαν οι νοµικοί και λογιστές της Mercedes.
              πυρήνα του οργανισµού. Προφανώς στη Mercedes ήλθαν και   Κατέληξαν στο πόρισµα ότι δεν υφίσταται καµία ανωµαλία και,
              παρήλθαν πολλοί και σηµαντικοί άνθρωποι, κυρίως στην τεχνική   εποµένως, δεν γεννάται το παραµικρό ζήτηµα για την παραµονή του
              υποδοµή και τη διοίκησή της. Όταν π.χ. παραιτήθηκε ο Paddy Lowe,   Totto Wolff στο τιµόνι της πρωταθλήτριας.
              ο υπόλοιπος οργανισµός της Mercedes ουδόλως πτοήθηκε. Ο Lowe   Παρόλα αυτά και πέρα από τα τυπικά, τα εταιρικά κ.λπ., η φιλοδοξία
              ήταν ένας εξαίρετος τεχνικός νους και συνέβαλε στην καθιέρωση της   είναι ίδιον των ανθρώπων, πόσο µάλλον τόσο επιτυχηµένων όσο ο
              γερµανο-βρετανικής οµάδας στην κορυφή του σπορ. Εκείνος έφυγε   Wolff και ο Cowell. Και είναι ακριβώς αυτή η φιλοδοξία που τους
              αναζητώντας νέες, πιο συναρπαστικές προκλήσεις – και, ίσως, ακόµη   ωθεί να κεφαλαιοποιήσουν, να εκµεταλλευτούν τα µέγιστα την αξία
              υψηλότερη αµοιβή. Σήµερα όµως ο Lowe, µε τις περγαµηνές του   τους. Κάπως έτσι όµως, σχεδόν νοµοτελειακά, ξεκινά η διαδικασία
              πρώην εκτελεστικού διευθυντή της Mercedes F1, είναι «άνεργος»,   της διάρρηξης των θεµελιωδών δεσµών, αυτών που πάντα κάνουν
              ενώ η παλιά του οµάδα παραµένει το νούµερο 1 φαβορί για το φετι-  τη διαφορά σε µια συλλογική προσπάθεια. Χωρίς τον Niki Lauda
              νό πρωτάθληµα – εάν ποτέ αρχίσει.                  στον άτυπο, πατρικό του ρόλο, χωρίς τον Cowell και µε τον Wolff να
              Πρόσφατα, ανακοινώθηκε ότι ο Andy Cowell, ο εγκέφαλος   κοιτάζει προς ένα µέλλον που δεν ταυτίζεται απολύτως µε αυτό της
              πίσω από τους υβριδικούς υπερτροφοδοτούµενους κινητήρες της   Mercedes, η εµβληµατική γερµανική οµάδα πιθανώς να εισέρχεται
              Mercedes αποχωρεί ύστερα από 16 χρόνια και 10 πρωταθλήµατα,   σε αχαρτογράφητα νερά – ή και χαρτογραφηµένα, εφόσον αντίστοι-
              οδηγών και κατασκευαστών. Το πώς θα αντεπεξέλθει το όλο οικο-  χη κατάσταση έζησε η Ferrari µετά τη διάσπαση της dream team των
              δόµηµα σε αυτό το πλήγµα είναι άγνωστο, καθώς ο Cowell κατείχε   Todt, Brawn, Byrne, Martinelli και, εννοείται, Michael Schumacher.
              έναν ρόλο κρίσιµης σηµασίας για τη δυναµικότητα της Mercedes   Αντίθετα από την παροιµιακή ρήση, κανείς ποτέ δεν διδάχτηκε τίποτα
              AMG F1 Team.                                       από την ιστορία.
              Παράλληλα, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι παραµένει αφοσιωµένος
              στο να διοικεί και να διευθύνει τα Ασηµένια Βέλη στη σταθερή
              διαδροµή από θρίαµβο σε θρίαµβο, ο αρχιτέκτονας της µεγάλης
              Mercedes Totto Wolff φαίνεται ότι στρώνει παχύ κόκκινο χαλί για τη
              δική του έξοδο. Στις φήµες ότι ο Αυστριακός µαέστρος της όλης προ-
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33