Page 30 - TRACTION 130
P. 30
ΠΙΣΣΑ & ΧΩΜΑ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ 2022:
ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ
Με ένα πρωτάθληµα µετ’ εµποδίων (2020) και ένα αµφίβολο στην 500.000 ευρώ µε το κλειδί στο χέρι, από το ’22 οι κινητήρες δεν περιλαµ-
κανονική του εξέλιξη (2021), η ∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) βάνουν βαλβίδα καθαρού αέρα για το ALS, θα έχουν απλοποιηµένο turbo,
και η εταιρεία WRC Promoter, κάτοχος των εµπορικών δικαιωµάτων θα υπάρχει µείωση του αριθµού κινητήρων ανά έτος από τρεις σε δύο, κ.ά.
του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι, επιθυµούν να τρέξουν όσο πιο Γενικώς εκτιµάται ότι θα είναι πιο αργά από τα σηµερινά αντίστοιχα
γρήγορα γίνεται οι εξελίξεις για να φτάσουµε στο ’22. Και αν η χρονιά εργοστασιακά αυτοκίνητα. ∆ιότι ναι µεν θα υπάρχουν επί πλέον 150 ίπποι
αυτή ήταν καταλυτική για το µέλλον των ράλι, τώρα, εν µέσω πανδηµίας, για µερική χρήση από το υβριδικό σύστηµα, ναι µεν θα υπάρχει εξοικονό-
γίνεται πολύπαθος στόχος. Με λίγα λόγια, αµφότερες οι αρχές του σπορ µηση βάρους από το ενιαίο για όλους Roll-Cage, πλην όµως θα υπάρχει
θα ήθελαν, αν υπήρχε κάποιος µαγικός τρόπος, να γίνει ένα αόρατο delete µεγαλύτερο βάρος και λιγότερα ηλεκτρονικά.
στο 2021 και να µεταφερθούµε στη νέα πραγµατικότητα του 2022. Η FIA ανακοίνωσε επίσης ότι η ηλεκτροκίνηση θα εισαχθεί στη δεύτε-
ρη βαθµίδα του Παγκόσµιου Πρωταθλήµατος Ράλι, µε τα αυτοκίνητα
Τα αυτοκίνητα Rally1 Rally2 (πρώην R5) να παίρνουν βοήθεια από ένα ήπιο σύστηµα 48 volt.
Πρώτα από όλα θα έχουµε νέο είδος αυτοκινήτων και αυτό από µόνο του Σε συνδυασµό µε µια µικρή µπαταρία ιόντων λιθίου και ενσωµατωµένη
συνεπάγεται υποθετικές και πραγµατικές εξελίξεις ως κατωτέρω: γεννήτρια εκκίνησης µε ιµάντα, η διάταξη παράγει επιπλέον 10 ίππους.
Τα Rally Cars του ’22 δεν θα έχουν καµία σχέση µε τα σηµερινά, καθώς, Για τη βελτίωση της ασφάλειας, τα αυτοκίνητα Rally1 θα διαθέτουν έναν
πλην του υβριδικού συστήµατος, θα έχουν σωληνωτό σασί (για πρώτη δευτερεύοντα κλωβό προστασίας, ενσωµατωµένο στο Roll-Cage πίσω
φορά µετά το 1986, όταν και απαγορεύτηκαν τα Group B αυτοκίνητα) και από τον οδηγό και τον συνοδηγό, για αύξηση της στρεπτικής ακαµψίας σε
διαφορετικά αεροδυναµικά βοηθήµατα. περίπτωση τουµπαρίσµατος. Η προστασία πλευρικής πρόσκρουσης ενισχύ-
Προκειµένου να επιτευχθεί οικονοµικό όφελος µέσω της µείωσης του εται επίσης, µε περισσότερο υλικό να εισάγεται στις µπάρες των θυρών.
κόστους κατασκευής των Rally1 αυτοκινήτων και αυτό να περιοριστεί στις Για την ώρα και τουλάχιστον για µία πενταετία ο βασικός κινητήρας θα