Page 25 - TRACTION 134
P. 25

MOTO: HONDA CRF 300 L & CRF 300 RALLY

                  Με παράσημα πλέον







                  Μετά τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στο Rally Dakar, η Honda αναβάθμισε
                 το πιο «χωμάτινο» πολιτικό της μοντέλο, μεταφέροντας στην καθημερινότητα
                                         την αύρα και την όψη των αγωνιστικών

              Τα μοντέλα γενικής μικτής χρήσης άρχισαν την καριέρα τους όταν μο-  αυτής της απόφασης ήταν η CRF1000 Africa Twin το 2015, ύστερα από
              τοσυκλέτες εκτός δρόμου μετασκευάστηκαν και εξοπλίστηκαν με τον   διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης που λίγες μοτοσυκλέτες έχουν
              απαραίτητο εξοπλισμό δρόμου, ώστε να κυκλοφορούν ανάμεσά μας.  δεχτεί.
              Στην πορεία το ρεύμα έστρεψε τις μοτοσυκλέτες σε μεγάλο βαθμό στα   Δύο χρόνια αργότερα, το 2017, εμφανίστηκε μια μικρότερη μοτο-
              χαρακτηριστικά δρόμου, καθώς εκεί περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος   συκλέτα, η CRF 250 Rally. Αποτελούσε εξέλιξη της CRF 250 L του
              της ζωής τους. Τα φτερά χαμήλωσαν για τις ανάγκες της αεροδυνα-  2012, που ψήλωσε και αναμορφώθηκε, με στόχο τις αυξημένες εκτός
              μικής και η δομή τους μοιάζει πλέον περισσότερο με την αντίστροφη   δρόμου δυνατότητες. Έφερνε τον κόσμο των rally στο γκαράζ και την
              προσέγγιση: μοτοσυκλέτες δρόμου που απέκτησαν χαρακτηριστικά   καθημερινότητα.
              που τους επιτρέπουν να κινούνται και στο χώμα.     Ο στόχος της νίκης στο Rally Dakar αποτελούσε από το 2014 διακαή
              Σήμερα η αγέλη των «ψηλών φτερών» περιλαμβάνει λιγοστά μοντέλα,   πόθο της εταιρείας, όμως παρά τη συστράτευση κορυφαίων οδηγών
              κυρίως εκτός δρόμου, που απλώς διαθέτουν τον εξοπλισμό δρόμου.   και ομάδων δεν ερχόταν. Μόλις το 2020 ο Ricky Brabec λύτρωσε
              Απέχουν εν ολίγοις αρκετά από τον ορισμό του 50/50 ως προς τα   την ομάδα, ενώ ο Kevin Benavides επανέλαβε τον θρίαμβο το 2021
              ποσοστά και τις δυνατότητες κίνησής τους σε άσφαλτο/χώμα.  και πλέον η Honda μπορεί με βεβαιότητα να πει ότι πέτυχε τον στόχο
              Η ιστορία των OnOff της Honda συμπληρώνει ήδη μισό αιώνα,   της.
              ξεκινώντας το 1970 με τη σειρά των XL. Μοτοσυκλέτες για καθημερινή   Η εξαργύρωση της επιτυχίας συνέπεσε χρονικά με τις νέες προδιαγρα-
              χρήση, αλλά με ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης και απόλαυσης σε   φές ρύπων Euro5 και το μικρό CRF επωφελήθηκε τα μέγιστα. Μεγά-
              χωμάτινες διαδρομές.                               λωσε, δυνάμωσε και απέκτησε δύο εκδόσεις, 300 L και Rally.
              Η εποχή των 50/50, αφού μεσουράνησε, γνώρισε την ύφεση και   Το CRF 300 L ακολουθεί τις επιλογές του προηγούμενου μοντέλου,
              τον μαρασμό, με τις πωλήσεις των OnOff χωμάτινης προέλευσης να   ενώ το Rally έγινε πλέον πιο «Rally» έπειτα από μια σειρά ουσιαστικών
              φθίνουν διαρκώς.                                   παρεμβάσεων στη δομή αλλά και την αισθητική του, ώστε να παραπέ-
              Η Honda πριν από μια δεκαετία                      μπει περισσότερο στα αγωνιστικά των Rally.
              αποφάσισε να επιστρέψει στην                       Ο κινητήρας είναι κοινός για τα δύο μοντέλα και νέος, προερχόμενος
              κατηγορία επαναφέροντας                            από τη σειρά CB, με χωρητικότητα 286 κ.εκ. πλέον, που δικαιολογεί
              «χωμάτινου» προσανατολι-                           και την αλλαγή του ονόματος από 250 σε 300. Η αύξηση ήρθε με
              σμού μοντέλα και μαζί την                          τη μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου, επιλογή που σηματοδοτεί τη
              απόφαση να διεκδικήσει                             βελτίωση κυρίως της ροπής έναντι της ισχύος.
              μια νίκη στο Rally Dakar.                          Η ισχύς είναι αυξημένη κατά 10%, ενώ η ροπή κατά 18%, και μάλιστα
              Σημαντικότερος καρπός                              εμφανίζεται σε χαμηλότερη περιοχή στροφών. Στοχεύοντας τη βελ-
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30