Page 28 - TRACTION 134
P. 28
FORMULA 1
Ο γενικός απόηχος των µόλις τριήµερων, «χειµερινών» όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζονται, δοκι-
µών εξέλιξης στο Μπαχρέιν κυριαρχείται από τους πανηγυρισµούς της Red Bull και τους βαθείς ανα-
στεναγµούς απογοήτευσης της Mercedes. Κάποιες άλλες φωνές, οι οποίες πασχίζουν να συναγωνι-
στούν τις προηγούµενες, ακούγονται από τη συγκρατηµένα αισιόδοξη Ferrari και λένε ότι, επιτέλους,
έλυσε το πρόβληµα υστέρησης του κινητήριου συνόλου της σε απόδοση δύναµης στις ευθείες.
Στον ίδιο τόνο, η McLaren συγχαίρει τον εαυτό της για το εντελώς απροβληµάτιστο πέρασµά της
από τη συνεργασία µε τη Renault στους κινητήρες της Mercedes, αλλά και την ευφυή αξιοποίηση
ενός κενού στους τεχνικούς κανονισµούς, το οποίο υποτίθεται ότι δίνει µεγάλο πλεονέκτηµα στην
αεροδυναµική συµπεριφορά τού πίσω µέρους. Οι δαιµόνιοι τεχνικοί της McLaren επαίρονται πως
κατάφεραν να περιποιηθούν καταλλήλως και µε εντελώς πρωτότυπο τρόπο τον διαχύτη του νέου
µονοθεσίου.
Από τη McLaren και κάτω, ακούγονται µόνο ψίθυροι και µουρµουρητά: Οι µεταλλάξεις τις οποίες
έχουν υποστεί οι περσινές Racing Point και Renault, πλέον Aston Martin και Alpine αντιστοίχως,
προοιωνίζονται οτιδήποτε άλλο εκτός από ευχάριστες εκπλήξεις. Αναλογικώς βελτιωµένες εµφανίζο-
νται οι Alfa Romeo και Williams και, δυστυχώς, στο χάος της γαλαρίας η Haas.
Η µοναδική εξαίρεση ως προς τις προβλεπόµενες ανατροπές – εφόσον τα µονοθέσια παραµένουν
σχεδόν αµετάβλητα από πέρυσι για λόγους κόστους και Covid – έρχεται από την Alpha Tauri, την
πάλαι ποτέ Toro Rosso και µόνιµο δορυφόρο της µητρικής Red Bull. Η ιταλική οµάδα, βασιζόµενη
στην περσινή, εντυπωσιακή πορεία της, στην οποία συµπεριελήφθη και η νίκη του Pierre Gasly στη
Μόντσα, αναδείχθηκε σε µεγάλη πρωταγωνίστρια των δοκιµών εξέλιξης. Η δεύτερη θέση του νε-
οφώτιστου Yuki Tsunoda, µόλις 0,093 δευτερόλεπτα πίσω από τον Max Verstappen της Red Bull,
προσδίδει στη συµµετοχή της Alpha Tauri έναν αέρα φαβορί, καθώς πλησιάζει η έναρξη της καθαυ-
τό αγωνιστικής περιόδου, από την πίστα του Σακχίρ, στο Μπαχρέιν, στις 28 Μαρτίου.
Ο όρος «φαβορί», βέβαια, δεν αφορά αποκλειστικώς κατά κυριολεξίαν τη συµπαθή Alpha Tauri,
ότι δηλαδή προβλέπεται πως θα διεκδικήσει νίκες σε Γκραν Πρι ή, τουλάχιστον, τακτικές παρουσίες
στο βάθρο της πρώτης τριάδας. Ο ενδεχόµενος πρωταγωνιστικός ρόλος της Alpha Tauri θα επιφέ-
ρει ανακατατάξεις στη µεσαία ζώνη της βαθµολογικής κατάταξης – ιδιαίτερα εάν επιβεβαιωθούν οι
φόβοι περί καθίζησης της Aston Martin, της Alpine, ταυτόχρονης ανόδου της Ferrari κ.ο.κ. Ας υπεν-
θυµιστεί η σειρά των οµάδων στο τέλος του 2020: 1) Mercedes, 2) Red Bull/Honda, 3) McLaren/
Renault, 4) Racing Point/Mercedes, 5) Renault, 6) Ferrari, 7) Alpha Tauri/Honda, 8) Alfa Romeo/
Ferrari, 9) Haas/Ferrari, 10) Williams/Mercedes.
Μέχρι στιγµής, τις εντυπώσεις έχει κερδίσει – και έχει φροντίσει να διατυµπανίσει ότι τις κέρδισε – η
Red Bull. Αξιόπιστη, σταθερή, ταχύτατη ακόµη και υπό τις απρόβλεπτες συνθήκες που συνάντησαν
όλοι οι πιλότοι στο Μπαχρέιν, εξαιτίας των ανέµων και της σκόνης. Αντιθέτως, η Mercedes έφυγε
προβληµατισµένη από τις δοκιµές, ιδιαίτερα µε τα παράπονα των Hamilton και Bottas για τη δύστρο-
πη συµπεριφορά και την αστάθεια που ένιωσαν, κυρίως από την ουρά της F1 W12 E Performance.
Επιστρέφοντας στα απορηµένα βλέµµατα που προκάλεσε γενικώς η Alpha Tauri και πιο συγκεκριµέ-
να ο 20χρονος Ιάπωνας Yuki Tsunoda, προφανώς δεν είναι η πρώτη φορά που µια από τις αφανείς
οµάδες εξαπολύει πυροτεχνήµατα στις δοκιµές. Ωστόσο, το αξιοπρόσεκτο είναι ότι η όποια σκηνοθε-
τηµένη βελτίωση ταυτίστηκε µε τον rookie της Alpha Tauri, µια τακτική που µεγεθύνει τις προσδοκίες
και αντιστοίχως αυξάνει την πίεση στον ίδιο τον πιλότο.
Η εθνικότητα του Tsunoda θα µπορούσε να παραπέµπει στη Honda και σε µια απόπειρα τόνωσης του
ηθικού εν όψει της καινούργιας σεζόν. Όµως, η ιαπωνική εταιρεία, για άλλη µία φορά στην ιστορία
της, έχει ανακοινώσει πως εγκαταλείπει τα Γκραν Πρι. Άρα, προς τι οι τυµπανοκρουσίες για το πόσο
γρήγορη είναι η φετινή Alpha Tauri, o Tsunoda και πιο πάνω η Red Bull Racing, πόσο έτοιµος είναι
πλέον ο Max Verstappen να κλέψει ένα πρωτάθληµα από τον Sir Lewis Hamilton; Φρικτό το σχετικό
κλισέ, αλλά είναι µια αναπόδραστη αλήθεια: Η ώρα των απαντήσεων δεν αργεί. Η παράσταση οσο-
νούπω αρχίζει.

