Page 26 - TRACTION 134
P. 26
MOTO: HONDA CRF 300 L & CRF 300 RALLY
Με παράσημα πλέον
Μετά τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της στο Rally Dakar, η Honda αναβάθμισε
το πιο «χωμάτινο» πολιτικό της μοντέλο, μεταφέροντας στην καθημερινότητα
την αύρα και την όψη των αγωνιστικών
Τα μοντέλα γενικής μικτής χρήσης άρχισαν την καριέρα τους όταν μο- Σημαντικότερος καρπός αυτής της απόφασης ήταν η CRF1000 Africa
τοσυκλέτες εκτός δρόμου μετασκευάστηκαν και εξοπλίστηκαν με τον Twin το 2015, ύστερα από διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης που
απαραίτητο εξοπλισμό δρόμου, ώστε να κυκλοφορούν ανάμεσά μας. λίγες μοτοσυκλέτες έχουν δεχτεί.
Στην πορεία το ρεύμα έστρεψε τις μοτοσυκλέτες σε μεγάλο βαθμό στα Δύο χρόνια αργότερα, το 2017, εμφανίστηκε μια μικρότερη μοτο-
χαρακτηριστικά δρόμου, καθώς εκεί περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος συκλέτα, η CRF 250 Rally. Αποτελούσε εξέλιξη της CRF 250 L του
της ζωής τους. Τα φτερά χαμήλωσαν για τις ανάγκες της αεροδυνα- 2012, που ψήλωσε και αναμορφώθηκε, με στόχο τις αυξημένες εκτός
μικής και η δομή τους μοιάζει πλέον περισσότερο με την αντίστροφη δρόμου δυνατότητες. Έφερνε τον κόσμο των rally στο γκαράζ και την
προσέγγιση: μοτοσυκλέτες δρόμου που απέκτησαν χαρακτηριστικά καθημερινότητα.
που τους επιτρέπουν να κινούνται και στο χώμα. Ο στόχος της νίκης στο Rally Dakar αποτελούσε από το 2014 διακαή
Σήμερα η αγέλη των «ψηλών φτερών» περιλαμβάνει λιγοστά μοντέλα, πόθο της εταιρείας, όμως παρά τη συστράτευση κορυφαίων οδηγών
κυρίως εκτός δρόμου, που απλώς διαθέτουν τον εξοπλισμό δρόμου. και ομάδων δεν ερχόταν. Μόλις το 2020 ο Ricky Brabec λύτρωσε
Απέχουν εν ολίγοις αρκετά από τον ορισμό του 50/50 ως προς τα την ομάδα, ενώ ο Kevin Benavides επανέλαβε τον θρίαμβο το 2021
ποσοστά και τις δυνατότητες κίνησής τους σε άσφαλτο/χώμα. και πλέον η Honda μπορεί με βεβαιότητα να πει ότι πέτυχε τον στόχο
Η ιστορία των OnOff της Honda συμπληρώνει ήδη μισό αιώνα, της.
ξεκινώντας το 1970 με τη σειρά των XL. Μοτοσυκλέτες για καθημερινή Η εξαργύρωση της επιτυχίας συνέπεσε χρονικά με τις νέες προδιαγρα-
χρήση, αλλά με ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης και απόλαυσης σε φές ρύπων Euro5 και το μικρό CRF επωφελήθηκε τα μέγιστα. Μεγά-
χωμάτινες διαδρομές. λωσε, δυνάμωσε και απέκτησε δύο εκδόσεις, 300 L και Rally.
Η εποχή των 50/50, αφού μεσουράνησε, γνώρισε την ύφεση και τον Το CRF 300 L ακολουθεί τις επιλογές του προηγούμενου μοντέλου,
μαρασμό. Η μοτοσυκλέτα γνώριζε την τεχνολογία και την εξει- ενώ το Rally έγινε πλέον πιο «Rally» έπειτα από μια σειρά ουσιαστικών
δίκευση, με τις πωλήσεις των OnOff χωμάτινης προέλευσης να παρεμβάσεων στη δομή αλλά και την αισθητική του, ώστε να παραπέ-
φθίνουν διαρκώς. μπει περισσότερο στα αγωνιστικά των Rally.
Η Honda πριν από μια δεκαε- τία Ο κινητήρας είναι κοινός για τα δύο μοντέλα και νέος, προερχόμενος
αποφάσισε να επιστρέψει στην από τη σειρά CB, με χωρητικότητα 286 κ.εκ. πλέον, που δικαιολογεί
κατηγορία επαναφέροντας και την αλλαγή του ονόματος από 250 σε 300. Η αύξηση ήρθε με
«χωμάτινου» προσανατολι- τη μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου, επιλογή που σηματοδοτεί τη
σμού μοντέλα και μαζί την βελτίωση κυρίως της ροπής έναντι της ισχύος.
απόφαση να διεκδικήσει Η ισχύς είναι αυξημένη κατά 10%, ενώ η ροπή κατά 18%, και μάλιστα
μια νίκη στο Rally Dakar. εμφανίζεται σε χαμηλότερη περιοχή στροφών. Στοχεύοντας τη βελ-

