Page 26 - TRACTION 138-139
P. 26

MOTO: YAMAHA YZF - R7


                     Γέφυρα στον χρόνο






































                Νέο μοντέλο, νέα κατηγορία, νέα πνοή. Η Yamaha μετά τον έμμεσο παροπλισμό
              του R6 λόγω αδράνειας της κατηγορίας, επιστρέφει με μια ολόφρεσκια μοτοσυκλέτα
                                      για να συμπληρώσει το κενό στην γκάμα της

              Το όνομα R7 είναι πολύ βαρύ ιστορικά, καθώς συνδέθηκε με μία από τις   κενό καλύπτεται εμπορικά, πρακτικά και κυρίως αισθητικά.
              ελάχιστες μοτοσυκλέτες βγαλμένες κατ’ ευθείαν από το αγωνιστικό τμήμα   Η ομοιότητα είναι σαφής και η ένταξη στην οικογένεια προφανής και
              στον δρόμο.                                        άμεση. Σχεδιαστικά παραπέμπει στα υπόλοιπα της γκάμας, ωστόσο δια-
              Τότε, το 1999, η YZF-R7 ή OW-02 βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή 500   φοροποιείται με μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά. To σχεδιαστικό είναι
              τεμαχίων, ώστε να ομολογκαριστεί για τη συμμετοχή της στο παγκόσμιο   ότι ο LED προβολέας είναι στο κέντρο κι όχι στα πλαϊνά τμήματα, όπως
              πρωτάθλημα Supersport. Ένα έργο τέχνης και τεχνολογίας για την εποχή,   στα άλλα R. Πλαισιωμένο από LED φρύδια στα πλάγια.
              με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο και απόδοση 107 ίππων ή 135 με το   To σημαντικό είναι ότι πρόκειται για το πιο λιγνό σε διαστάσεις και όψη,
              αγωνιστικό κιτ.                                    ακόμη και από το μονοκύλινδρο R3 των 320 κ.εκ. Συγκεκριμένα η
              Βαλβίδες και μπιέλες τιτανίου, αναρτήσεις της Ohlins, δάνεια από τις αγω-  εταιρεία αναφέρει πως είναι το πιο στενό μοντέλο R από κάθε άλλο της
              νιστικές YZR 500 της εποχής των Grand Prix, MotoGP σήμερα, συνέθε-  ιστορίας της!
              ταν μία από τις πλέον εξωτικές μοτοσυκλέτες που βγήκαν σε παραγωγή.  Αυτό και μόνο σηματοδοτεί τον στόχο του, μαζί με την τοποθέτηση των
              Για λόγους τιμής, το όνομα R7 είχε αποσυρθεί από την γκάμα των   κλιπ-ον, κάτω από την πλάκα του τιμονιού. Μια sport μοτοσυκλέτα, σε
              μοντέλων. Για τους ίδιους λόγους και για να προλάβει τις αντιδράσεις, η   μια ξεκάθαρα sport οικογένεια, που αφήνει όμως χώρο και για το ευρύ
              Yamaha παρουσίασε τη νέα μοτοσυκλέτα και την επιστροφή του ονόμα-  κοινό. Κοινώς δεν στοχεύει αποκλειστικά στη χρήση σε πίστα και αγώνες.
              τος R7 ξεκινώντας την αναφορά της ακριβώς από αυτό το σημείο.  Ο κινητήρας ήταν η εύκολη επιλογή για τη Yamaha. Ή πιο σωστά όλα
              Με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία και τη φήμη της R7, το μοντέλο   ξεκίνησαν από εκεί. Ο δικύλινδρος σε σειρά Crossplane των 689 κ.εκ.
              επιστρέφει με εντελώς όμως διαφορετικό ρόλο και προσανατολισμό.   έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του και έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις
              Είναι sport, πολύ sport, αλλά δεν αντικαθιστά ούτε ανταγωνίζεται τα   ήδη στα ΜΤ 07, Tracer 07 και Tenere 700.
              πανίσχυρα απαιτητικά και απόλυτα μοντέλα Supersport, ούτε φυσικά το   Κρίνοντας από την απόδοση που ανακοινώνεται και για το R7, ο
              R6 της εταιρείας.                                  κινητήρας τοποθετήθηκε αυτούσιος για την απλή έκδοση παραγωγής. Ενι-
              Στην ουσία συμπληρώνει την οικογένεια της σειράς R, γεφυρώνοντας το   σχυμένα έμβολα και ενιαίο μπλοκ κυλίνδρων με τον στροφαλοθάλαμο,
              χάσμα ανάμεσα στο R3 και το R1. Κενά υπάρχουν ακόμη, ωστόσο το   υπόσχονται έξτρα αντοχή σε ενδεχόμενη αύξηση της απόδοσης, καθώς

             26 TRACTION MAGAZINE
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31