Page 27 - TRACTION 138-139
P. 27
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: YAMAHA, WΕΒ
αυτό είναι αναμενόμενο να συμβεί στην πορεία από τον ιδιοκτήτη.
Η ισχύς που ανακοινώνεται είναι 72,4 hp στις 8.750 σ.α.λ. και 6,8 kgm
ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Νούμερα ικανοποιητικά για τον ρόλο του και
την κατηγορία που έρχεται να ενταχθεί: τα neoSupersport μεσαίου
κυβισμού. Εκεί που ο ανταγωνισμός εμφανίζει μοντέλα με δικύλινδρους
κινητήρες, περισσότερο εστιασμένα στην αισθητική ταυτότητα παρά στην
πραγματικά sport χρήση. Για πρώτη φορά εξοπλίζει τον κινητήρα αυτό με
μονόδρομο συμπλέκτη για καλύτερη συνεργασία στις έντονες επιβραδύν-
σεις και την είσοδο της στροφής σε περιβάλλον πίστας. Επίσης έχει έτοιμο
ένα quickshifter ως αξεσουάρ, για γρήγορα ανεβάσματα σχέσεων, ενώ η
αλλαγή του κιβωτίου από συμβατικό σε «ανάποδο» - αγωνιστικό γίνεται
σε δευτερόλεπτα.
Η Yamaha κινείται ένα βήμα πιο κοντά σε αυτή τη χρήση, εμφανίζοντας
το νέο της μοντέλο σε περιβάλλον πίστας, τονίζοντας όλα τα σχετικά του
χαρακτηριστικά. Πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της ΚΥΒ
είναι μια επιλογή που δηλώνει ξεκάθαρα τον sport προορισμό και όχι
μια απλή καθημερινή μοτοσυκλέτα με sport look. Για το πίσω μέρος έχει
σχεδιαστεί κατάλληλα το μοχλικό του monocross, ενώ το αμορτισέρ είναι
και πάλι της ΚΥΒ.
Το πλαίσιο έχει κοινά στοιχεία με το απλό ΜΤ 07, όπως τα ατσάλινα αφα-
νή σωληνωτά τμήματα. Ωστόσο η κεντρική πλάκα αλουμινίου για την
έδραση του κινητήρα και του επίσης αλουμινένιου ψαλιδιού τοποθετήθη-
καν για να προσθέσουν ακαμψία στην περιοχή.
Η γεωμετρία, χωρίς να είναι ακραία, είναι καθαρά στο φάσμα των «αγω-
νιστικών» επιλογών κυρίως με το ίχνος των 90 μόλις mm και λιγότερο
της γωνίας κάστερ στις 23º40. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το
μεταξόνιο, με 1.395 mm. Τα μαρσπιέ είναι σχετικά πίσω και τα χειριστήρια
ρυθμιζόμενα, όπως οφείλει κάθε αγωνιστικού χαρακτήρα μοτοσυκλέτα,
ενώ ανάλογα είναι και τα φρένα. Με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
εμβόλων για κάθε ένα από τα δύο δισκόφρενα των 298 mm εμπρός, Yamaha YZF-R7
συνδυασμένα με ακτινική αντλία της Brembo. Κινητήρας: Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ,
Με την τοποθέτηση του οδηγού σχετικά ψηλά, η θέση οδήγησης ταιριάζει 4βάλβιδος, 689 cc
περισσότερο σε αγωνιστικές, ρίχνοντας το βάρος του οδηγού σχετικά Ανάρτηση εμπρός: Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό ΚΥΒ 41 mm, πλήρως
προς τα εμπρός. Τα γόνατα κουμπώνουν στο ρεζερβουάρ κι έτσι κάνει ρυθμιζόμενο, διαδρομή 130 mm
λιγότερο κοπιαστική τη sport και αγωνιστική οδήγηση όταν βρίσκεται στο Ανάρτηση πίσω: Μοχλικό, αμορτισέρ KYB shock, προφόρτιση, απόσβε-
κυνήγι του χρόνου. ση επαναφοράς, διαδρομή 130 mm
Το 13 λίτρων ρεζερβουάρ μιμείται πιστά το σχήμα και τους αεραγωγούς Φρένο εμπρός / πίσω: Δυο δισκόφρενα 298 mm, δαγκάνα 4 εμβόλων
των μεγαλύτερων αλλά και εκείνου της εργοστασιακής Μ1 του MotoGP. Advics, ABS / Δισκόφρενο 245 mm δαγκάνα Nissin, ABS
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη σέλα, που συνοδεύεται από ένα Ελαστικά Ε / Π: 120/70-17 / 180/55-17
λιλιπούτειο σελάκι για τον συνεπιβάτη, πλαισιωμένο από τους πλευρικούς Κάστερ / Ίχνος: 23,7°/ 89 mm
αεραγωγούς, κοινής αισθητικής με του R1. Μεταξόνιο: 1.394 mm
Οι πληροφορίες στην LCD οθόνη είναι προσανατολισμένες στον σπορ Ύψος σέλας: 835 mm
χαρακτήρα, με σκούρο φόντο και ευδιάκριτους χρωματισμούς. Ηλεκτρο- Ρεζερβουάρ: 13,0 λίτρα
νικά βοηθήματα δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο του R7, ωστόσο είναι Βάρος πλήρης υγρών: 188 κιλά
αμφίβολο ότι χρειάζονται. Ίσως μια επιλογή αποσύνδεσης του ABS να Τιμή: 9.950 ευρώ
ήταν χρήσιμη στην πίστα, αλλά δεν το επιτρέπουν οι προδιαγραφές.
Το βάρος του συνόλου έτοιμου προς χρήση είναι 188 κιλά, μόλις τρία
περισσότερα από το απλό και γυμνό MT 07 και δύο λιγότερα από το R6
που με την είσοδο του R7 απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από την
εικόνα. Δίνοντας «τόπο στα νιάτα» η Yamaha χαράζει τον δρόμο για μια
νέα γενιά αναβατών. Δημιουργεί μια ομαλή και ευχάριστη είσοδο οδη-
γών στο περιβάλλον της πίστας και των track days, ενώ παράλληλα το
DNA της επιτρέπει τη χρήση ακόμη και στην καθημερινότητα. Με όραμα
για το μέλλον και περίσσιο στιλ...