Page 31 - TRACTION 145
P. 31

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIΑ: PEUGEOT SPORT


                          Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του αγωνι-  συγκεντρωτικό, που να υποδέχεται τη γέννηση ενός
                          στικού και αυτό που για πολλούς το συνοψίζει, είναι η   τέτοιου αυτοκινήτου µέσα από ένα ουτοπικό, ή αν θέ-
                          απουσία πίσω φτερού, που του προσδίδει τη µοναδική   λετε «βαρύ» σκηνικό. Μόνο ένα τέτοιο θα αναδείκνυε
                          του µορφολογία.                              τη σπανιότητα του εγχειρήµατος. Ο Matthias Hossann,
                          Το πίσω φτερό εµφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώ-  διευθυντής σχεδίασης της Peugeot, το τοποθέτησε λοι-
                          νες αντοχής στο Le Mans το 1967 και έκτοτε έγινε το   πόν σε ένα «σκληρό» αρχιτεκτονικό περιβάλλον, πριν
                          διαρκές πρότυπο. Από το 1971, λίγο παραπάνω από 50   το 9Χ8 βγει τις πίστες αγώνων Endurance (αντοχής) το
                          χρόνια πριν, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει χωρίς   2022. Αυτή ήταν µια ευκαιρία για τη φωτογράφο µόδας
                          πίσω φτερό.                                  και supercars Agnieszka Doroszewicz να παίξει µε το
                          Αυτό δείχνει το θράσος και την εφευρετικότητα των   φως και τις αντιθέσεις του σε ένα βιοµηχανικό σκηνι-
                          σχεδιαστών και µηχανικών της Peugeot.        κό. Οι φωτογραφίες της είναι µια µεταφορά για το 24
                          Όταν δηµιουργήθηκε το 9X8 καταβλήθηκε τεράστια   Hours of Le Mans, έναν µυθικό αγώνα στον οποίο το
                          προσπάθεια στο πίσω µέρος του οχήµατος. Ακολουθώ-  φως αλλάζει όσο περνούν οι ώρες.
                          ντας το αρχικό σκίτσο ενός κάπως «ρευστού» αυτοκινή-  Η Doroszewicz αναγνώρισε αµέσως τις δυνατότητες
                          του, εµφανίστηκε µια ελαφρώς µυτερή καµπίνα, µαζί µε   των φωτεινών υπογραφών του Peugeot 9X8. Και
                          το πολύ ιδιαίτερο κάλυµµα που βλέπουµε σήµερα πάνω   κατανόησε αµέσως γιατί η οµάδα σχεδιασµού της
                          από τον πίσω τροχό.                          Peugeot περιλαµβάνει οπαδούς του αγώνα 24 Hours
                          Για τη δηµιουργία αυτού, οι σχεδιαστές χρησιµοποιούν   of Le Mans. Οι οποίοι, έχοντας βρεθεί εκεί ως θεατές,
                          εργαλεία 3D και CAD (Computer Aided Design). Με   γνωρίζουν ότι τη νύχτα, στην πίστα, τα αυτοκίνητα
                          αυτήν την τεχνολογία είναι επίσης εύκολο να µοιράζο-  έχουν ελάχιστα διακριτικά στοιχεία και χαρακτηριστικά.
                          νται τα αρχεία µε τις οµάδες µηχανικών. Μόλις τοποθε-  Μερικά αυτοκίνητα µπορούν να αναγνωριστούν από
                          τήθηκαν όλα τα δεδοµένα στοιχεία, µετά ήρθε το στάδιο   τον ήχο των κινητήρων τους, αλλά σε πολλά σηµεία, η
                          της εικονικής πραγµατικότητας.               οπτική παρουσία των αυτοκινήτων περιορίζεται κυρίως
                                                                       σε φωτεινές γραµµές που εξαφανίζονται µέσα στη
                          Η εικόνα                                     νύχτα.
                          Και σε ένα τέτοιο, απόλυτα ρηξικέλευθο αυτοκίνη-  Το 9Χ8 πλέον θα αναγνωρίζεται χωρίς δυσκολία ακόµα
                          το, δεν θα ταίριαζε ως φωτογραφικό φόντο τίποτα   και στο σκληρό σκοτάδι ή τη – σχεδόν µόνιµη κάθε
                          λιγότερο από ένα επιβλητικό περιβάλλον, απόλυτα   χρονιά – βροχή στον διάσηµο αγώνα.
























                                                                Η ∆ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ PEUGEOT 9X8

                                                       ∆ΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΓΕΥΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
                                           ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΧΑΡΗ ΣΤΙΣ ΡΕΥΣΤΕΣ
                                                ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΕΣ, ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΙΣΩ ΠΤΕΡΥΓΑΣ
                                                    ΚΑΙ ΤΑ ΕΜΦΑΝΗ ΣΗΜΑ∆ΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ

                                                                            ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΑΡΚΑΣ
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36