Page 41 - TRACTION 147
P. 41
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: WEB, shuTTERsToCK
Η βελτίωση ενός κινητήρα «γεννήθηκε» μαζί με τον ίδιο τον
κινητήρα. Από την πρώτη στιγμή, η αναζήτηση του κάτι παραπάνω
συνοδεύει την εξέλιξη των κινητήρων μέχρι σήμερα...
Ήταν Πρωτοχρονιά του 1879 όταν ο πρώτος κινητήρας εσωτερι- μεγαλύτερου κινητήρα γενικώς και της μεγαλύτερης ισχύος που έχει
κής καύσης του Karl Benz τοποθετήθηκε στο πρώτο αυτο-κίνητο παραχθεί.
όχημα που κύλησε αυτόνομα. Είχε χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και Λέγεται – και ισχύει – ότι τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον
απέδιδε ισχύ 0,75 ίππων. κυβισμό ενός κινητήρα προκειμένου να παραγάγει περισσότερη
Μέχρι το 1900 η ισχύς είχε ανέβει στους 16 και δεν σταμάτησε να ισχύ. Όσο μεγαλύτερος τόσο πιο εύκολο είναι να αυξήσει την
αυξάνεται έκτοτε. απόδοσή του, συνδυασμένος με διάφορους τρόπους για την ενί-
Το στοίχημα της περισσότερης ιπποδύναμης είναι άρρηκτα συνδε- σχυσή της.
δεμένο με την αέναη ανθρώπινη εμμονή για ταχύτερα - υψηλότε- Ο φινλανδικής κατασκευής Wärtsilä RT-flex96C αποδίδει
ρα - ισχυρότερα στα πάντα. 108.878,5 μετρικούς ίππους και όχι, δεν μπορεί να τοποθετηθεί
Η εξέλιξη των κινητήρων μετρά εκατοντάδες πατέντες, με διαφό- σε αυτοκίνητο για να σπάσει όλα τα ρεκόρ στον δρόμο. Οι δια-
ρων ειδών κινητήρες, καύσιμα, διατάξεις και χρήσεις. Ποιος όμως στάσεις του πλησιάζουν περισσότερο εκείνες μιας πολυκατοικίας,
είναι ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει παραχθεί; παρά ενός συμβατικού κινητήρα, όπως τους γνωρίζουμε...
Για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης τα σκήπτρα κρατά ο Wärtsilä Έχει ύψος 13,5 μέτρα, όσο ένα τετραώροφο κτήριο, και το μήκος
RT-flex96C, ένας κινητήρας turbo diesel που κατέχει το ρεκόρ τού του φτάνει τα 26,59 μέτρα.