Page 43 - TRACTION 147
P. 43

στο «Emma Maersk» των 170 χιλιάδων τόνων, η αναλογία είναι   γκάµα της κι από ένα µοντέλο που αγγίζει το «µαγικό» 1:1 ως
              1.561,3 κιλά ανά ίππο.                             αναλογία κιλών ανά ίππο, κάθε σύγκριση δείχνει ανούσια.
              Η επίδοση µοιάζει περισσότερο µε εκείνη του πρώτου αυτοκι-  Γεγονός παραµένει ότι ο ισχυρότερος κινητήρας εσωτερικής καύ-
              νήτου του 1879, των 0,75 ίππων, παρά µε οτιδήποτε σηµερινό,   σης εν έτει 2022 παραµένει ο RT-flex96C. Ένα µικρό θαύµα της
              ούτε καν µε τα µοτοποδήλατα των 50 κ.εκ. Είναι σαν ο κινητήρας   τεχνολογίας, όχι µόνο για την κατασκευή αλλά και για την τοπο-
              ενός µεσαίου καθηµερινού αυτοκινήτου να αποδίδει µόλις έναν   θέτηση στο µηχανοστάσιο ενός πλοίου.
              ίππο. Με δυσκολία θα ξεκίναγε και ύστερα από αρκετή ώρα ίσως   Σε κάθε περίπτωση η άσκηση του πώς θα χωρέσεις «µια πολυκα-
              έφτανε την τελική των 47 χ.α.ώ. του «Emma Maersk».  τοικία µέσα σε µια µεγαλύτερη» έχει τη µοναδική λύση να χτίσεις
              Η κάπως αυθαίρετη σύγκριση λίγα σηµαίνει στην πράξη, ωστόσο   το πλοίο γύρω από τον κινητήρα ή να συνθέσεις και να τοποθετή-
              αποτελεί µια ένδειξη για την απόδοση των χερσαίων οχηµάτων   σεις τον κινητήρα στη θέση του τµηµατικά.
              που φτάνουν σε ακραίες, υπεραποδοτικές εκδοχές, να ξεπερνούν   ∆εν συζητάµε για το ενδεχόµενο να θέλεις να αλλάξεις κινητήρα
              κατά χίλιες φορές αυτή την αναλογία.               ή να τον βγάλεις από εκεί για να τον συντηρήσεις ή να του αλλά-
              Ειδικά στις µοτοσυκλέτες, όπου κάθε εταιρεία έχει πλέον στην   ξεις κάποιο µηχανικό µέρος...
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48