Page 43 - TRACTION 147
P. 43
στο «Emma Maersk» των 170 χιλιάδων τόνων, η αναλογία είναι γκάµα της κι από ένα µοντέλο που αγγίζει το «µαγικό» 1:1 ως
1.561,3 κιλά ανά ίππο. αναλογία κιλών ανά ίππο, κάθε σύγκριση δείχνει ανούσια.
Η επίδοση µοιάζει περισσότερο µε εκείνη του πρώτου αυτοκι- Γεγονός παραµένει ότι ο ισχυρότερος κινητήρας εσωτερικής καύ-
νήτου του 1879, των 0,75 ίππων, παρά µε οτιδήποτε σηµερινό, σης εν έτει 2022 παραµένει ο RT-flex96C. Ένα µικρό θαύµα της
ούτε καν µε τα µοτοποδήλατα των 50 κ.εκ. Είναι σαν ο κινητήρας τεχνολογίας, όχι µόνο για την κατασκευή αλλά και για την τοπο-
ενός µεσαίου καθηµερινού αυτοκινήτου να αποδίδει µόλις έναν θέτηση στο µηχανοστάσιο ενός πλοίου.
ίππο. Με δυσκολία θα ξεκίναγε και ύστερα από αρκετή ώρα ίσως Σε κάθε περίπτωση η άσκηση του πώς θα χωρέσεις «µια πολυκα-
έφτανε την τελική των 47 χ.α.ώ. του «Emma Maersk». τοικία µέσα σε µια µεγαλύτερη» έχει τη µοναδική λύση να χτίσεις
Η κάπως αυθαίρετη σύγκριση λίγα σηµαίνει στην πράξη, ωστόσο το πλοίο γύρω από τον κινητήρα ή να συνθέσεις και να τοποθετή-
αποτελεί µια ένδειξη για την απόδοση των χερσαίων οχηµάτων σεις τον κινητήρα στη θέση του τµηµατικά.
που φτάνουν σε ακραίες, υπεραποδοτικές εκδοχές, να ξεπερνούν ∆εν συζητάµε για το ενδεχόµενο να θέλεις να αλλάξεις κινητήρα
κατά χίλιες φορές αυτή την αναλογία. ή να τον βγάλεις από εκεί για να τον συντηρήσεις ή να του αλλά-
Ειδικά στις µοτοσυκλέτες, όπου κάθε εταιρεία έχει πλέον στην ξεις κάποιο µηχανικό µέρος...