24 Heures du Mans: Ένας θρυλικός αγώνας

Οι 24 Ώρες του Mans είναι ο παλαιότερος αγώνας αντοχής στον κόσμο και ένας από τους πιο διάσημους και σημαντικούς στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.



Μετά την καταιγίδα στον τεχνικό έλεγχο, ο καιρός αποδείχθηκε πολύ «ευγενικός» στο τέλος της εβδομάδας, όπου και έλαβε χώρα για 87η φορά ο θρυλικός αγώνας και το πλήθος των 253.000 ατόμων εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο και απολαυστικότερο τρόπο «τα αξιοθέατα του συναγωνισμού», ουσιαστικά τα δρώμενα στην πίστα της Σάρτης και στα πέριξ αυτής: ανταγωνισμό ιδιαίτερα στις μικρότερες κατηγορίες, συναυλίες, πάρτι, διασκέδαση, ποδόσφαιρο του Παγκοσμίου Κυπέλλου στις μεγάλες οθόνες και πολλά άλλα. Αυτό το έτος έγιναν κάποιες αλλαγές για να βελτιωθεί η εμπειρία του αγώνα για τους θεατές, με κύριο μέλημα, όχι απλώς να μεγαλώσει κι άλλο το νούμερο των θεατών του χρόνου, αλλά να προσελκυσθούν και νέες γενιές θεατών!

Υπήρχε περισσότερος ελεύθερος χώρος στάθμευσης και βελτιωμένος έλεγχος της οδικής κυκλοφορίας, ο οποίος μείωσε σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού προς και από την πίστα, για τις ελεύθερες και τις προκριματικές δοκιμές, αλλά και τον ίδιο τον αγώνα. Μεγαλύτερες περιοχές για κάμπινγκ ήταν διαθέσιμες σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο, κάτι που σήμαινε ότι όσοι έμειναν στην πίστα και το βράδυ είχαν περισσότερη άνεση.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα τεράστιο, ευτυχισμένο πλήθος, που έμεινε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας στον τερματισμό για να χειροκροτήσει τους νικητές του αγώνα.

Γιατί τα αναφέρουμε όλα αυτά; Μα για να σας «ερεθίσουμε», ώστε να βάλετε τον αγώνα στους υποψήφιους για παρακολούθηση αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Άλλωστε, όπως χαρακτηριστικά λένε, όλοι όσοι βίωσαν αυτές τις μοναδικές 24 ώρες στην πίστα της Σάρτης: «Μία φορά στη ζωή σας, τουλάχιστον, πρέπει να πάτε»!…

Ο αγώνας

Η κορυφαία κατηγορία των πρωτότυπων LPM1 δεν έχει τον ανταγωνισμό που μάθαμε για δεκαετίες τώρα, οπότε το ενδιαφέρον εστιάζεται στις υποκατηγορίες. Ελπίζουμε η ανακοίνωση της νέας κατηγορίας Hypercars πριν από τον αγώνα να δώσει νέα ώθηση από το 2020.

Έτσι, τα δύο υβριδικά πρωτότυπα της Toyota δεν δυσκολεύτηκαν να ελέγξουν τον συναγωνισμό των ιδιωτικών ομάδων και κέρδισαν τις δύο πρώτες θέσεις, για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Ωστόσο Le Mans χωρίς σασπένς δεν γίνεται, οπότε φέτος το δράμα αφορούσε το πρωτότυπο #07 Toyota TS050-Hybrid με τους Conway/Kobayashi/Lopez που, ενώ προηγούνταν σχεδόν σε όλον τον αγώνα, μόλις είκοσι λεπτά πριν από τον τερματισμό αντιμετώπισε πρόβλημα, «παρέχοντας» έτσι τη νίκη στην «αδελφή» συμμετοχή των Buemi/Nakajima/Alonso, πλήρωμα που ζευγάρωσε τις νίκες του στο Le Mans.

Από εκεί και μετά, αρνητικό σχολιασμό αποτέλεσε η απόφαση των αγωνοδικών για αποκλεισμό των δύο Ford GT λόγω παρατυπιών στη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ…

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να καταγραφεί μόνο αυτό: Οι 24 Ώρες του Le Mans παραμένουν μία από τις κορυφαίες εμπειρίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η μαγεία των αριθμών

  • 26 Μαΐου 1923 δόθηκε η πρώτη εκκίνηση στις 24 Ώρες του Le Mans, με τη συμμετοχή 33 αυτοκινήτων, από τα οποία τερμάτισαν μόνο τα τρία.

  • 61 αυτοκίνητα ξεκίνησαν στην 87η διοργάνωση του αγώνα.
  • 139 συνολικά οι οδηγοί που κέρδισαν στους ογδόντα επτά αγώνες της διοργάνωσης.
  • 183 οδηγοί πήραν μέρος στον αγώνα εναλλασσόμενοι στα μπάκετ των αυτοκινήτων.
  • 10.486 γύροι συμπληρώθηκαν στον 24ωρο αγώνα.
  • 142.900,34 ήταν τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύθηκαν.
  • 916 ήταν συνολικά τα pit stops που πραγματοποιήθηκαν.
  • 18.309 προσπεράσματα έγιναν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
  • 853 από τα προσπεράσματα αυτά βελτίωσαν τουλάχιστον κατά μία θέση όσους τα έκαναν.
  • 3:17.197 είναι το νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στον αγώνα, και πραγματοποιήθηκε από τον Mike Conway με την #07 Toyota TS050 Hybrid.
  • 253.000 θεατές βρέθηκαν φέτος στο Circuit de la Sarthe και παρακολούθησαν από κοντά τον αγώνα!
mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr