Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε δημοπρασία για ένα Datsun!

Τα ιαπωνικά κλασικά σπορ αυτοκίνητα έχουν αρχίσει και παίρνουν τα πάνω τους στις δημοπρασίες, όπως αποδεικνύει και αυτό το σπάνιο Datsun 240Z.

Βρείτε μας στο
Datsun 240Z, Nissan Fairlady


Το Datsun 240Z υπήρξε αυτοκίνητο σταθμός στην εποχή του. Ήταν το πρώτο προσιτό ιαπωνικό σπορ coupe αυτοκίνητο, που ξεχώριζε για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά αλλά και για την ιδιαίτερα ελκυστική του σχεδίαση και έφερε την ευχαρίστηση της οδήγησης σε περισσότερο κόσμο.

Το 240Z, το οποίο ήταν διαθέσιμο στην Ιαπωνία ως Nissan Fairlady, είναι ένα από τα κλασικά ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα που ανεβάζουν διαρκώς την αξία τους. Η τελευταία δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στο Τόκιο της Ιαπωνίας από την BH Auctions έρχεται να το επιβεβαιώσει.

Συγκεκριμένα, στην ιαπωνική δημοπρασία βρήκε στο σφυρί ένα σπανιότατο Nissan Fairlady Z432R του 1970. Ο τελευταίος χτύπος του σφυριού βρήκε το εν λόγω GT coupe με νέο ιδιοκτήτη για το ποσό των 723.000, ένα ποσό εξαιρετικά υψηλό που αναμένεται να ανεβάσει ακόμη περισσότερο συνολικά την αξία των 240Z στο μέλλον.

Το Nissan Fairlady Z432R της δημοπρασίας, που πιστεύεται ότι έχει παραχθεί σε λιγότερα από 50 αντίτυπα, είναι η έκδοση του ιαπωνικού coupe που προορίζεται για ιαπωνική χρήση. Γι αυτό το λόγο, έρχεται βελτιωμένη από το εργοστάσιο με αλλαγές που το κάνουν πραγματικά μοναδικό και μειώνουν παράλληλα το συνολικό του βάρος κατά 100 περίπου κιλά έναντι της έκδοσης Fairlady Z432 -χωρίς το “R” δηλαδή.

Ο εν σειρά δίλιτρος 6κύλινδρος κινητήρας της Nissan αποδίδει και σε αυτή την περίπτωση 160 ίππους, ωστόσο έναντι της απλής έκδοσης Z342 βλέπουμε άλλες και σημαντικές αλλαγές. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι λεπτότερα έναντι τις στάνταρ έκδοσης κατά 0,2 χλστ., για εξοικονόμηση βάρους, ενώ το στάνταρ ρεζερβουάρ των 60 λίτρων έχει δώσει τη θέση του σε ένα 100άρι, για να μπορεί να πάρει το αυτοκίνητο μέρος και σε αγώνες αντοχής. Παράλληλα το καπό είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και τα πλαϊνά και πίσω παράθυρά είναι ακρυλικά, επίσης για μείωση του βάρους. Για τον ίδιο λόγο έχει αφαιρεθεί από τον εξοπλισμό το ραδιόφωνο αλλά και το καλοριφέρ, όπως και άλλες περιττές πολυτέλειες από την καμπίνα, ενώ την θέση των στάνταρ καθισμάτων έχουν πάρει δύο bucket.

Σε πολύ καλή κατάσταση και με λιγότερα από 100.000 χλμ. στο κοντέρ, το μόνο που λείπει από αυτό το Nissan Fairlady Z432R για να λάβει μέρος σε αγώνες είναι ένα roll cage. Μένει να δούμε αν θα καταλήξει σε κάποιο γκαράζ για να αυξήσει και άλλο την αξία του στο μέλλον ή αν το αγόρασε κάποιος πραγματικό petrolhead με όρεξη και για αγώνες.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr