Η ιστορική βρετανική ομάδα, που έχει καταστήσει 9 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών στην ιστορία της, ξεκίνησε με μεγάλες ελπίδες τη νέα χρονιά. Έχοντας τερματίσει στην τελευταία θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πέρυσι, η κόρη του Sir Frank Williams, Claire, που ηγείται της ομάδας, επιχείρησε ένα ολικό restart. Σε αυτό εντάχθηκαν δύο καινούργιοι οδηγοί, οι Robert Kubica και George Russell, νέος χορηγός ονομασίας και νέα προσέγγιση στο εγχείρημα.
Όμως, οι πρώτες ημέρες της κρίσης, δηλαδή οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη, έδειξαν πως η κατάσταση δεν είναι τόσο καλή για την ομάδα από το Grove. Αρχικά το shakedown της Williams FW42 ακυρώθηκε, ενώ το μονοθέσιο βρέθηκε στην πίστα της Βαρκελώνης μόλις την 3η από τις 8 ημέρες δοκιμών. Ο λόγος ήταν μια καθυστέρηση στην παραγωγή του νέου μονοθεσίου, την οποία η Claire Williams χαρακτήρισε ως “ντροπιαστική”. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Robert Kubica δεν ολοκλήρωσε την 8η ημέρα δοκιμών. Όπως δήλωσε ο Lowe, σημαντικά κομμάτια του μονοθεσίου είχαν αποσυντεθεί, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα ούτε για την απόδοση του μονοθεσίου, ούτε για εκείνη του οδηγού.
Ο 56χρονος Paddy Lowe, ξεκίνησε την καριέρα του με τη Williams το 1987 και παρέμεινε εκεί έως το 1993. Τότε μεταπήδησε στην McLaren, ενώ μετά από 24 χρόνια και συγκεκριμένα το 2017, επέστρεψε στη βρετανική ομάδα. Η αποχώρησή του, έστω και αν είναι για προσωπικούς λόγους, καταδεικνύει την αναταραχή που υπάρχει στους κόλπους της ομάδας, αφού απομένουν μόλις λίγες ημέρες για την έναρξη της φετινής χρονιάς.
Μακάρι η πραγματικότητα να διαψεύσει άπαντες, ωστόσο η γενική εικόνα που έχει δημιουργηθεί, είναι πως η Williams-Mercedes θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση του grid, με στόχο να ανακτήσει το χαμένο έδαφος όσο πιο σύντομα γίνεται.