Πάει καιρός από τότε που είχε βρεθεί στο πάρκινγκ του “traction.gr” ένα Nissan X-Trail, για την ακρίβεια περίπου τρία χρόνια. Τώρα, όμως, έφτασε η ώρα να υποδεχθούμε τη νέα γενιά, η οποία διατηρεί τα θετικά στοιχεία του παρελθόντος, αλλά “συμβαδίζει” με την εξηλεκτρισμένη εποχή. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας, βέβαια, θέλησαν να δημιουργήσουν μία υβριδική έκδοση χωρίς να εμπλέκονται πρίζες και καλώδια. Ιδού, λοιπόν, το αυτοφορτιζόμενο Nissan X-Trail με την γνωστή τεχνολογία e-POWER, η οποία υπόσχεται οικονομία χωρίς “εκπτώσεις” στις επιδόσεις. Ας γνωρίσουμε το νέο Nissan X-Trail με το υβριδικό σύστημα e-POWER και την τετρακίνηση e-4ORCE AWD.
Ξεκινώντας όπως πάντα από την εξωτερική εμφάνιση, η τέταρτη γενιά Nissan X-Trail έρχεται σε ένα μυώδες αμάξωμα. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε την μαύρη τραπεζοειδής μάσκα, αλλά το πιο χαρακτηριστικό στοιχεία είναι τα διπλά φωτιστικά σώματα. Συνεχίζουμε προς τα πίσω, εκεί όπου το “X-Trail” απεικονίζεται ολογράφως. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται δύο λογότυπα που το χαρακτηρίζουν, δεξιά το “ePOWER” που μαρτυρά την υβριδική του φύση και αριστερά το e-4ORCE, το οποίο παραπέμπει στο σύστημα τετρακίνησης. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν στοιχεία που δίνουν μία crossover διάσταση, όπως οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος, οι ράγες στην οροφή, αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που επιτρέπει ξέγνοιαστη “off-road” εμπειρία. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η “ναυαρχίδα” της Nissan έχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.840 και ύψος 1.710 χλστ.
Εσωτερικό: Χαοτική χώροι, κορυφαία ποιότητα
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το Nissan X-Trail θα ενθουσιάσει με τους τεράστιους χώρους του και την πρακτικότητα, θυμίζοντας αυτοκίνητα με καταγωγή από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, όπως για παράδειγμα στην κεντρική κονσόλα, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Ευρύχωρες είναι και οι “τσέπες” στις πόρτες, αλλά και οι ποτηροθήκες. Ιδιαίτερες συστάσεις για την ποιότητα δεν χρειάζονται. Στις περισσότερες επιφάνειες υπάρχουν μαλακές στην υφή επενδύσεις, ενώ μόνο στο χαμηλό τμήμα του ταμπλό και στις πίσω πόρτες θα βρει κανείς σκληρά πλαστικά. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία στο εσωτερικό του νέου Nissan X-Trail είναι το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Αποτελείται από μία οθόνη 12,3 ιντσών του NissanConnect, η οποία είναι συμβατή τόσο με το Android Auto όσο και με το Apple CarPlay, όπου στο τελευταίο διατίθεται ασύρματη σύνδεση. Στην πλούσια έκδοση δοκιμής N-CONNECTA περιλαμβάνεται και η κάμερα περιμετρικής θέασης . Εννοείται ότι δεν απουσιάζει και η ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων, η οποία έχει μέγεθος επίσης 12,3 ιντσών και προσφέρει πληροφορίες πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας και άλλων λειτουργιών του οχήματος. Ασφαλώς, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και δυνατότητα επιλογής έκδοσης με 7 θέσεις. Μάλιστα, πρόκειται για το μοναδικό οικογενειακό crossover 7 θέσεων με ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης, όπως αναφέρει ο Αντιπρόεδρος Προϊοντικού Σχεδιασμού της Nissan. Πάμε και στον χώρο για τις αποσκευές, με την πενταθέσια έκδοση να προσφέρει 575 λτ., τα οποία εκτοξεύονται στα 1.396 λτ. με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Κινητήρας: Θερμικό μοτέρ σε ρόλο “γεννήτριας”
Η “καρδιά” του υβριδικού X-Trail είναι το σύστημα e-Power δεύτερης γενιάς. Αποτελείται από μία μπαταρία υψηλής απόδοσης χωρητικότητας 2,1 kWh, η οποία τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα, εξ’ ου και η τετρακίνηση e-4ORCE). Όταν κρίνεται απαραίτητο, ενεργοποιείται το τρικύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.497 λτ., το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας. Κάπως έτσι, στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής, η μέγιστη ισχύς διαμορφώνεται στους 213 ίππους και η ροπή φτάνει τα 330 Nm. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 7,0 δλ., εξαιρετική επίδοση για το ογκώδες αμάξωμα των 2.345 κιλών, και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, με τη επίσημη τιμή βάσει WLTP να ορίζεται στα 6,3-6,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Θετικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι σε αστικές μετακινήσεις, αυτή η τιμή εύκολα μπορεί να επιτευχθεί, ειδικά με το πρόγραμμα ECO επιλεγμένο και το e-PEDAL ενεργό (θα αναφερθούμε σε αυτό στη συνέχεια). Στην πράξη, εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 7,1 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: “Θηριώδες” SUV παντός εδάφους
Η τέταρτη γενιά του Nissan X-Trail καταφέρνει στην υβριδική της έκδοση θα συνδυάζει όλες τις “αρετές”. Οικονομία και επιδόσεις χωρίς το άγχος της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών είναι το “κλειδί” της επιτυχίας. Σε αστικό περιβάλλον, διανύσαμε σχεδόν το 70% των χιλιομέτρων αθόρυβα, ενώ ο θερμικός κινητήρας όταν ενεργοποιείται είναι θορυβώδης, ειδικά σε πλήρες φορτίο. Η καλή ηχομόνωση ωστόσο κάνει τα πράγματα πολύ καλύτερα! Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο στην κατηγορία. Τα φρένα από την άλλη είναι πολύ ισχυρά και επιβραδύνουν αποτελεσματικά το βαρύ αμάξωμα. Η ανάρτηση είναι “μαγικό χαλί”, απορροφά κάθε κακοτεχνία και προσφέρει άνεση ακόμα και σε “off-road” εξορμήσεις. Ωστόσο, υπό πίεση θα εμφανιστούν οι κλίσεις στο αμάξωμα, αν και δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό αν δεν το παρακάνει. Κάπου εδώ να αναφερθούμε και στο e-Pedal, το οποίο ουσιαστικά προσφέρει μέγιστη ανάκτηση και κάνει τον οδηγό να κινείται με το πόδι μόνιμα στο πεντάλ του γκαζιού. Το φρένο χρησιμοποιείται μόνο για απότομη επιβράδυνση ή κάτω από τα 10 χλμ./ώρα, όπου η μέγιστη ανάκτηση του συστήματος απενεργοποιείται. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα εξής πέντε: ECO, NORMAL, SPORT, SNOW και OFF ROAD.
Στο ταμείο
Η τιμή του πλήρως υβριδικού Nissan X-Trail ξεκινά στην Ελλάδα από τα 44.990 ευρώ στην εμπροσθοκίνητη έκδοση των 204 ίππων. Για το τετρακίνητο μοντέλο των 213 ίππων, όπως αυτό της δοκιμής, η τιμή εκκίνησης αυξάνεται στα 50.590 ευρώ.