Η παρέα αυτή των μηχανικών της Jeep διέθεσε τον ελεύθερο χρόνο της και χωρίς κάποια επίσημη υποστήριξη, ανέπτυξε μια σειρά λύσεων ώστε να καταλήξει σε ένα πραγματικά ασταμάτητο όχημα. Το αποτέλεσμα ήταν το Wrangler Rubicon του 2003, ένα αυτοκίνητο που εντυπωσίαζε με τις δυνατότητες του, αλλά κυρίως με το γεγονός ότι όλες οι μετατροπές του ήταν εργοστασιακού επιπέδου.
Διαβάστε επίσης: Νέες επενδύσεις επιταχύνουν τα σχέδια εξηλεκτρισμού της Jeep
Η πρώτη εμφάνιση του πρωτότυπου αυτοκινήτου έγινε στο διάσημο Easter Jeep Safari στη Moab της Γιούτα την άνοιξη του 2002, ενώ έμπνευση για την ονομασία του μοντέλου αποτέλεσε το θρυλικό “Rubicon Trail”, μια από τις πιο δύσβατες, αλλά και αγαπημένες για τους λάτρεις του off-roading διαδρομές στον κόσμο.
Με την υποδοχή του κοινού να είναι κάτι παραπάνω από ενθουσιώδης, η Jeep προχώρησε άμεσα στην παραγωγή του μοντέλου, ξεκινώντας παράλληλα τη γέννηση ακόμα ενός θρύλου για την Αμερικανική μάρκα.
Διαβάστε επίσης: Από τον πόλεμο πέρασαν σε μαζική παραγωγή
Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις το Wrangler Rubicon του 2033 έφερε επιπλέον εμπρός και πίσω διαφορικά με δυνατότητα “κλειδώματος” και κιβώτιο μεταφοράς Rock-Trac με σχέση υποπολλαπλασιασμού 4:1. Έφερε επίσης ειδικά ελαστικά off-road 31 ιντσών και άξονες Dana 44.
Το μοντέλο του 2007 (JK) τα επιπλέον στοιχεία του εξοπλισμού του ήταν το σύστημα αποσύνδεσης εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου, οι μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτησης και τα ειδικά off-road ελαστικά των 32 ιντσών.
To 2013 στα 10α γενέθλιαα του off-roader της Jeep, ο επιπλέον εξοπλισμός ήταν επιπλέον ενισχύσεις στο πάτωμα, κιτ αύξησης ύψους μισής ίντσας και εμπρός και πίσω μεταλλικοί προφυλακτήρες με δυνατότητα τοποθέτησης “εργάτη”.
Το Wrangler Rubicon του 2021 (JL) έδινε για πρώτη φορά τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά χάρη στο plug-in hybrid σύστημα 4xe. Επιπλέον έφερε στον στον εξοπλισμό του έναντι των άλλων εκδόσεων:
-Ηλεκτρονική απεμπλοκή της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου
-Κοντύτερη σχέση μετάδοσης σε σχέση με τα υπόλοιπα Wrangler (4:1 αντί 2,72:1) και σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης Rock-Track αντί του Selec-Track
-Ηλεκτρονικό «κλείδωμα» εμπρός και πίσω διαφορικών, Tru-Lock
-Άξονες Dana 44 3ης γενιάς και υδραυλικά bump-stops
-Ελαστικά off-road LT 255/75 R17, τα οποία τοποθετούνται σε ειδικές ζάντες ελαφρού κράματος διαμέτρου 17 και πλάτους 7,5 ιντσών
-Ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (252χλστ. αντί 242χλστ. της έκδοσης Sahara) και αντίστοιχα μεγαλύτερες γωνίες off-road προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας
-Παρμπρίζ από Gorilla Glass
Το καινοτόμο plug-in hybrid σύστημα 4xe, το οποίο συνδυάζει ένα αποδοτικό 2λιτρο Turbo κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση 380 ίππους και 637Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων και ένα μηχανικό σύστημα κατ’ επιλογή τετρακίνησης που διαθέτει και κιβώτιο υπο-πολλαπλασιασμού (“κοντές” σχέσεις).