Δοκιμάζουμε το νέο Opel Grandland στην έκδοση βενζίνης που μπαίνει πρίζα

Δοκιμάζουμε το Opel Grandland PHEV, το οποίο συνδυάζει θερμικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα. Πάμε να δούμε πως είναι στην πράξη.

Μπορεί η αυτοκίνηση να έχει “βάλει” πλώρη ολοταχώς για τον εξηλεκτρισμό, αλλά πολλά μοντέλα δεν… κόβουν δρόμο και επιλέγουν το… ενδιάμεσο στάδιο. Αυτό δεν είναι άλλο από την υβριδική τεχνολογία και δει αυτήν που τα βοηθά να μπαίνουν στην πρίζα για να φορτίσουν της μπαταρίες τους και να μην είναι απλώς… αυτοφορτιζόμενα κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα τους. Εξ ου και η ονομασία τους Plug-In Hybrid (λέγε με PHEV). Ένα από αυτά τα μοντέλα είναι και το νέο Opel Grandland το οποίο δοκιμάζουμε στην συγκεκριμένη έκδοση που υπόσχεται να συνδυάσει με επιτυχία τα καλά δύο κόσμων τόσο διαφορετικών. Αυτών της ηλεκτροκίνησης και του κινητήρα βενζίνης (εσωτερικής καύσης).

Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του νέου Grandland, η οποία “φωνάζει” από μακριά ότι πρόκειται για μοντέλο της Opel. Βλέπετε, η μάσκα “Opel Visor” είναι αρκετά χαρακτηριστική. Πρόκειται για την μαύρη, ενιαία μάσκα στο εμπρός μέρος, η οποία ενσωματώνει και το σήμα της εταιρείας. Εκατέρωθεν, συναντάμε τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα IntelliLux LED. Στο πίσω μέρος, το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι το λογότυπο “Grandland”, το οποίο απεικονίζεται ολογράφως, ενώ η crossover αισθητική επιτυγχάνεται με στοιχεία όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι ράγες που συναντάμε στον οροφή. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Opel Grandland αγγίζει τα 4.477 χλστ., το πλάτος τα 1.856 και το ύψος τα 1.609 χλστ.

Εσωτερικό: Άνετο και ποιοτικό!
Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο Opel Grandland έρχεται με μία φρέσκια σχεδίαση που συνδυάζεται με ποιοτικά στοιχεία. Ειδικά στο άνω τμήμα του ταμπλό, συναντάμε μαλακές στην υφή επενδύσεις, ενώ είναι αρκετά εκείνα τα διακοσμητικά στοιχεία που “σπάνε” την μονοτονία. “Πρωταγωνιστής” δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο πέρα από το λεγόμενο Opel Pure Panel. Πρόκειται για το ενιαίο σύστημα οθονών που απαντάται και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας και, στην προκειμένη περίπτωση, αποτελείται από μία οθόνη 12 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία 10 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) που αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μέσα από το τελευταίο προσφέρονται υπηρεσίες όπως η συνδεσιμότητα με Android Auto / Apple CarPlay και η πλοήγηση. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το γεγονός ότι ακριβώς κάτω από την οθόνη υπάρχουν “φυσικοί” διακόπτες για τις κύριες λειτουργίες, αλλά και το γεγονός ότι ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται μέσω του πάνελ που βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά.

Σε άκρως ικανοποιητικά επίπεδα “κινούνται” και οι χώροι, με το Opel Grandland να είναι σε θέση να μεταφέρει έως και πέντε ενήλικες επιβάτες, προσφέροντας καλούς χώρους για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Επίσης, υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο στην κεντρική κονσόλα, ανάμεσα σε οδηγό-συνοδηγό, αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Ο διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές, από την άλλη, έχει μειωθεί λόγω της ύπαρξης μπαταριών από τα 514 λτ. στα 390 λίτρα. Το πίσω κάθισμα ωστόσο εξακολουθεί να είναι διαιρούμενο και αναδιπλούμενο.

Κινητήρας: Και στην αντλία και στην… πρίζα
Το υβριδικό σύνολο του Opel Grandland PHEV αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 1,6 PureTech ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 300 Nm ροπής και από ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύς τους ανέρχεται στους 225 ίππους (224 ίπποι ονομαστική ισχύς στις 3.000 σ.α.λ.) και 500 Nm ροπής στις 2/500 σ.α.λ. Το αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση και το πρόγραμμα Electric είναι επιλεγμένο εξ ορισμού. Φυσικά ο οδηγός μπορεί να διαλέξει το hybrid mode ή στο sport mode στο οποίο βελτιστοποιούνται και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Έτσι μπορεί να δει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. με μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα αποκλειστικά με χρήση μπαταρίας).

Αποκλειστικά με χρήση μπαταρίας η πραγματική αυτονομία μπορεί να φτάσει στα 45 χλμ/ με μέση κατανάλωση 1,9 λτ./100 χλμ. (εφόσον έχεις φορτισμένες τις μπαταρίες σου). Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει εν κινήσει, από την ανάκτηση ενέργειας στο φρένο ή το άφημα του γκαζιού, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να δίνεται προτεραιότητα στη φόρτιση μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση, όταν η μπαταρία αδειάσει και μένει μόνο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, τότε η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι στα 8,0 λίτρα/100 χλμ.

Στην πράξη: Καταπίνει χιλιόμετρα
Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, η ανάρτηση προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα και η καμπίνα διακρίνεται για την κορυφαία ηχομόνωση. Το τιμόνι υστερεί ελαφρώς σε πληροφόρηση, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν ισχυρά ακόμα και σε καταπόνηση διαρκείας. Από την άλλη, στην πόλη τo Grandland απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης με τις διαστάσεις, αλλά η καλή ορατότητα το καθιστά ευκολοδήγητο έπειτα από μερικές ώρες οδήγησης. Εννοείται ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα επιτρέψει και κάποιες ήπιες “off-road” εξορμήσεις χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Ολοκληρώνοντας, για το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και το έχουμε ξανά συναντήσει στο παρελθόν. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά, ενώ επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” γίνονται ταχύτατα.

Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Opel Grandland ξεκινά από τα 31.900 ευρώ για την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων. Ωστόσο, το PHEV ξεκινά από τα 47.900 ευρώ για την έκδοση Tech & Design και από τα 49.900 ευρώ για την έκδοση GS.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής