Η πρώτη μας επαφή με το νέο Peugeot 308 έγινε στην χειροκίνητη έκδοση βενζίνης με τους 130 ίππους. Τώρα, το μόνο κοινό στοιχείο είναι οι 130 ίπποι, μιας και στα χέρια μας βρέθηκε η diesel έκδοση που στην προκειμένη περίπτωση συνδυάστηκε με το 8άρι αυτόματο σασμάν. Διανύσαμε σχεδόν 1.000 χλμ. με ένα ντεπόζιτο, “πίνοντας” νερό στο ποτήρι του… 1.5 Blue HDI. Πάμε να δούμε αναλυτικά τι εντυπώσεις μας άφησε!
Total Black: “Επιθετική” εμφάνιση στην έκδοση GT
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το νέο Peugeot 308 είναι ένα αυτοκίνητο που “ξεχωρίζει” στον δρόμο και στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι κάνει τους περαστικούς να σταματούν μερικά δευτερόλεπτα για να του “ρίξουν” μία πιο ενδελεχή ματιά. Το νέο σήμα τραβά το ενδιαφέρον, το ίδιο και οι LED “όνυχες” στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ το χαμηλό και ταυτόχρονα πλατύ καπό με τα έντονα νεύρα δημιουργεί ένα άκρως δυναμικό design. “Bonus” το κατάμαυρο “Perla Nera” αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο δημιουργεί μία άκρως εντυπωσιακή εικόνα. Παρόμοιο σκηνικό επικρατεί και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με τις ζάντες 18 ιντσών και τους μαύρους καθρέφτες, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε λεπτά φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία μαύρη λωρίδα. Το νέο Peugeot 308 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και είναι σημαντικά μεγαλύτερο από την απερχόμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του αγγίζει τα 4.367 χλστ. (+110 χλστ.), το πλάτος τα 1.859 χλστ. και το ύψος τα 1.441 χλστ.
Εσωτερικό: Κορυφαία ποιότητα, “ψηφιακή” αναβάθμιση!
Περνώντας στο εσωτερικό, φαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση της γαλλικής εταιρείας να “εισβάλει” στα χωράφια πιο… πολυτελών επιλογών της κατηγορίας. Η κεντρική κονσόλα κατακλύζεται από μαλακά στην υφή πλαστικά, το ίδιο ευχάριστες είναι και οι επιφάνειες στις πόρτες, ενώ το “κλίμα” αλλάζει ποιοτικά μόνο στο τούνελ ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, καθώς διαθέτει σκληρά πλαστικά. Ασφαλώς, ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία στην καμπίνα του Peugeot 308, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Ακριβώς πίσω του βρίσκεται το ανανεωμένο i-cockpit, το οποίο αποτελείται από μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, που διαθέτει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και προσφέρει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ασφαλώς δεν απουσιάζει και η κεντρική οθόνη αφής, η οποία στην περίπτωση της έκδοσης δοκιμής (Allure Plus) έχει μέγεθος 10 ιντσών και προσφέρει πολλές παροχές στον οδηγό, όπως κάμερα οπισθοπορείας με έλεγχο 180 μοιρών, Apple CarPlay και Android Auto. Ακριβώς από κάτω, υπάρχει και ένα δεύτερο πάνελ αφής (i-toggles το ονομάζουν οι Γάλλοι), μέσα από το οποίο o οδηγός εναλλάσσει εύκολα το μενού της οθόνης, πχ. από τον κλιματισμό στο σύστημα πλοήγησης, ή από την μουσική στον κλιματισμό.
Κινητήρας: “Λιοντάρι” οικονομίας χωρίς να στερείται επιδόσεων!
To Peugeot 308 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα BlueHDI χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 στροφές και την εντυπωσιακή τιμή των 300 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη. Στον τομέα των επιδόσεων, το αμάξωμα που ξεπερνά οριακά τα 1.400 κιλά επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα. Ικανοποιητικές, λοιπόν, οι επιδόσεις, αλλά το “δυνατό χαρτί” του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η κατανάλωση. Στην διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε μεικτές συνθήκες και η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. (4,5 ανακοινώνει η Peugeot βάσει WLTP). Κάπως έτσι, η χωρητικότητα των 55 λίτρων της δεξαμενής καυσίμων εξασφαλίζει κάτι λιγότερο από 1.000 χλμ. Αποτέλεσμα; Ξεχνάς κυριολεκτικά τι σημαίνει “πρατήριο καυσίμων”!
Στην πράξη: Χιλιομετροφάγος!
Το νέο Peugeot 308 “κουβαλά” τα στοιχεία που έκαναν την “γαλλική” σχολή να αποκτήσει ένα ιδιαίτερα φανατικό κοινό. Καταφέρνει με έναν εντυπωσιακό τρόπο να είναι άνετο στις αστικές μετακινήσεις, αλλά και οδηγοκεντρικό σε επαρχιακούς δρόμους. Ο κινητήρας είναι “ζωηρός” από τις χαμηλές στροφές, οι κραδασμοί του είναι εμφανείς (λογικό για την πετρελαιοκίνητη φύση του), ενώ η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, του επιτρέπει να “ξεδιπλώσει” τις αρετές του, χωρίς ωστόσο να υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις. Μίας και αναφερθήκαμε στο κιβώτιο, αξίζει να τονίσουμε ότι υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι για πιο “συμμετοχική” οδήγηση, ενώ οι αλλαγές γίνονται ακαριαία. Το τιμόνι είναι γενικά ελαφρύ, ωστόσο δεν υστερεί σε πληροφορήση. Κάπου εδώ, όμως, θα πρέπει να τονίσουμε ότι μόλις ο οδηγός ρυθμίσει την θέση οδήγησης, θα πρέπει να τοποθετήσει το τιμόνι σε τέτοιο σημείο ώστε να μην κρύβεται η οθόνη του i-cockpit. Πρόκειται για μία “σπαζοκεφαλιά”, αφού στην διάρκεια της δοκιμής ή θα γινόταν υποχώρηση στην άνεση της οδήγησης, ή το τιμόνι θα έκρυβε την οθόνη. Η ανάρτηση από την άλλη (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι πολύ άνετη στην πόλη, αλλά και ιδανικά ρυθμισμένη ώστε στην γρήγορη οδήγηση να μην δημιουργεί έντονες κλίσεις στο αμάξωμα. Mόνο σε ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το πλαίσιο υπό πίεση, οι “αναταράξεις” του πίσω μέρους θα γίνουν αισθητές.