Η Ferrari κέρδισε τις 24 Hours of Le Mans Centenary Trophy! Ο Ιταλός κατασκευαστής, επιστρέφοντας στο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής μετά από πενήντα χρόνια απουσίας, εξασφάλισε τη δέκατη νίκη του στο γαλλικό θρυλικό αγώνα, την πρώτη του από το 1965. Οι Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi κέρδισαν την πρώτη τους νίκη που συνέπεσε με την εκατοστή επέτειο του μεγαλύτερου αγώνα αντοχής στον κόσμο που επεφύλασσε συναρπαστικές μάχες με το αποτέλεσμα να είναι αβέβαιο μέχρι την τελευταία ώρα σε όλες τις κατηγορίες.
Πολυαναμενόμενη, περιτριγυρισμένη από ατελείωτες γιορτές για μία εβδομάδα που χαροποίησαν τους θεατές, η έκδοση της εκατονταετηρίδας κράτησε όλες τις υποσχέσεις της. Μάχες σε κάθε κατηγορία, από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα, οπότε την Κυριακή 11 Ιουνίου το Circuit de la Sarthe έβγαλε την ετυμηγορία του. Το Le Mans επέλεξε να στέψει τη Ferrari ως νικήτρια στην 91η εκδοση του 24ωρου αγώνα!
Hypercars
Το #51 Hypercar, μία Ferrari 499P αντιμετώπισε την πρόκληση για την τελική έκβαση από το #8 Toyota GR010-Hybrid. Οι πρώτες 12 ώρες είδαν το προβάδισμα να αλλάζει χέρια πολλές φορές. Πολλά από τα 16 Hypercars που συμμετείχαν στον αγώνα, προηγήθηκαν κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των πρώτων ωρών, που επηρεάστηκαν καθοριστικά από δύο ισχυρές βροχοπτώσεις. Μετά από μια σειρά ατυχημάτων και περιστατικών αγώνων, το δεύτερο μισό του αγώνα μετατράπηκε σε μια τεταμένη κούρσα δύο διεκδικητών, με το μονοθέσιο #2 Cadillac V–Series R να περιμένει και να καραδοκεί πίσω τους.
Ένα υπέροχο τετραπλό προσπέρασμα από τον Brendon Hartley της Toyota, μετέφερε την πίεση στους τρεις οδηγούς της Ferrari AF Corse, Pier Guidi, Calado και Antonio Giovinazzi. Δυστυχώς, ο Ryo Hirakawa, βγήκε από την πίστα στην στροφή Arnage και χτύπησε στις μπαριέρες, με λιγότερο από δύο ώρες να απομένουν για να τελειώσει αγώνας. Παρά την ταχεία επισκευή του Toyota που κράτησε μόλις δύο λεπτά, η διαφορά από την επικεφαλής Ferrari επεκτάθηκε σε περισσότερα από τρία λεπτά και κάπως έτσι κρίθηκε ο αγώνας.
Τα Cadillac Racing Hypercars τερμάτισαν στην τρίτη και τέταρτη θέση μετά από έναν σταθερό αγώνα, η #50 Ferrari 499P που ξεκίνησε τον αγώνα στην pole position τερμάτισε στην πέμπτη θέση, ενώ ο νικητής του Hyperpole Antonio Fuoco σημείωσε επίσης τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με χρόνο 3:26.984 στον 306 γύρο.
Τα #708 και #709 Glickenhaus 007 τερμάτισαν έκτο και έβδομο αντίστοιχα, παρά την τρομάρα για το πλήρωμα #709 που έχασε 20 λεπτά όταν ο Franck Mailleux χτύπησε το φράγμα στο Daytona Chicane. Ο εκκεντρικός αμερικανός Jim Glickenhaus μπορεί να είναι περήφανος για την απόδοση της ομάδας του.
Το #93 Peugeot 9X8 ήταν όγδοο και το #5 Porsche 963 της Porsche Penske Motorsport ένατο.
LMP2
Η κατηγορία LMP2 δημιούργησε επίσης ένα συναρπαστικό ανταγωνιστικό ρυθμό για πολλές ομάδες. Ωστόσο έμελλε να αποδειχθεί ενδοπωλωνική μάχη αφού και οι δύο συμμετοχές που κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στο βάθρο της κατηγορίας ήταν Πολωνικές. Τελική νικήτρια η #34 Oreca 07-Gibson της ομάδας Inter Europol Competition με πλήρωμα τους Scherer, Smiechowski και Costa. Ακολούθησε η #41 Oreca 07-Gibson της Ομάδας WRT στην οποία ο πλέον έμπειρος πιλότος ήταν ο γνωστός μας Robert Kubica, ενώ ο Neel Jani με την #30 Duqueine Team Oreca ολοκλήρωσε το βάθρο της κατηγορίας.
LMGTE Am
Για την κατηγορία LMGTE Am η μάχη για την νίκη ήταν τόσο συναρπαστική όσο ποτέ. Πολλά αυτοκίνητα αντάλλαξαν το προβάδισμα σχεδόν γύρο με γύρο. Μια «ομάδα τεσσάρων» που αποτελείται από την #33 Chevrolet Corvette C8 R, την #85 Porsche 911 RSR-19 της Iron Dames, την #25 ORT της TF Aston Martin Vantage AM και την #86 GR Racing Porsche. Στην καρό σημαία, η Corvette πέτυχε μια εντυπωσιακή νίκη μπροστά από την Aston Martin και την Porsche 911 RSR-19 της GR Racing. Δυστυχώς, η αμιγώς γυναικεία ομάδα Iron Dames, η οποία ήταν στην πρώτη τριάδα για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, έχασε μια ιστορική θέση στο βάθρο.
Innovative Car
Ευγενική συμμετοχή-πρόσκληση στην κατηγορία «Garage 56» που συμμετέχουν αυτοκίνητα πρωτοποριακών τεχνολογιών και σχεδιαστικών αντιλήψεων ήταν η Chevrolet Camaro ZL1, που προέρχεται από προδιαγραφές του αμερικανικού NASCAR Cup, της ομάδας Hendricks Motorsports. Όχι μόνο τερμάτισαν στον 24ωρο αγώνα, παρά ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά «κόντραραν» επίσης τους επικεφαλής της LMGTE Am για μεγάλο μέρος του αγώνα. Βασικό στέλεχος της τριάδας των πιλότων ο γνωστός μας πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Jenson Button!
Η δήλωση του αγώνα
Έγινε από τον 51χρονο Ben Keating που κέρδισε με την Chevrolet Corvette. Ο έμπειρος Αμερικανός πιλότος αγώνων αντοχής εξασφάλισε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο LMGTE Am μετά την επιτυχία του πέρυσι με την Aston Martin της TF Sport. Ήταν η πρώτη του εμφάνιση στο αγώνα 24 Hours of Le Mans για τη Chevrolet Corvette, και η νίκη στην κατηγορία είναι επομένως μια περήφανη στιγμή για τον άνθρωπο που πουλά τη μάρκα στις αντιπροσωπείες του στο Τέξας.
Ήταν αυτός που δήλωσε στο τέλος του αγώνα φανερά συγκινημένος, εξασθενημένος αλλά και έμπλεος χαράς: «είναι σκληρό για την καρδιά ενός γέρου να ζει τέτοιες συγκινήσεις!»