Ιδιαίτερο προβληματισμό δημιουργούν τα αποτελέσματα του οργανισμού ACEA, ο οποίος “κρούει” τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων που θα ικανοποιούν τις προδιαγραφές Euro 7. Το κόστος κατασκευής θα αυξηθεί έως και 10 φορές περισσότερο συγκριτικά με τα δεδομένα που έχει δημοσιεύσει η ευρωπαϊκή επιτροπή. Παράλληλα, το περιβαλλοντικό όφελος θα είναι αντικειμενικά μικρό!
Πιο αναλυτικά, η μελέτη που επικαλείται ο οργανισμός ACEA αναφέρει ότι θα προκύψει αύξηση κατά περίπου 2.000 ευρώ στα αυτοκίνητα και 12.000 ευρώ στα φορτηγά/λεωφορεία
που θα συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Αυτοί οι αριθμοί είναι 4 έως 10 φορές μεγαλύτεροι συγκριτικά με αυτούς που εκτιμά η ευρωπαική επιτροπή (180-450 ευρώ για αυτοκίνητα και έως 2.800 ευρώ για φορτηγά/λεωφορεία).
Με ιδιαίτερη έμφαση ο οργανισμός ACEA τονίζει ότι οι παραπάνω τιμές δεν αντιστοιχούν στην αύξηση του κόστους για αγορά νέου αυτοκινήτου από τον καταναλωτή. Αντιθέτως, οι τιμές για τους τελικούς χρήστες θα είναι πιθανότατα αρκετά υψηλότερες.
Μικρό το περιβαλλοντικό όφελος
“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές προς όφελος του κλίματος, του περιβάλλοντος και της υγείας. Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 δεν είναι απλώς ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις με εξαιρετικά υψηλό κόστος”, δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι εκπομπές καυσαερίων βρίσκονται ήδη σε πολύ καλό επίπεδο χάρη στην τεχνολογία αιχμής των οχημάτων, ενώ οι ισχύοντες κανόνες Euro 6/VI, καθιστούν την Ευρώπη ως την αγορά με τα πλέον αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με τις αγορές του υπόλοιπου κόσμου.