Μπορεί το κοινό να έχει στραφεί πλέον στα SUV, αλλά υπάρχουν αυτοκίνητα που εξακολουθούν να μας θυμίζουν τις “αρετές” άλλων, δημοφιλών κατηγοριών, όπως τα μικρομεσαία οικογενειακά. Τρανό παράδειγμα το ανανεωμένο Ford Focus, το οποίο επέστρεψε, ακόμα πιο ολοκληρωμένο. Η πρώτη μας επαφή μαζί του έγινε στην βασική έκδοση με τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο των 125 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν.
Αλλαγές στα σημεία!
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένο Ford Focus, το οποίο απέκτησε σύγχρονες “πινελιές” σε αρκετά σημεία. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα ανασχεδιασμένα σώματα τεχνολογίας LED με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης και ανάμεσά τους βρίσκεται η σκουρόχρωμη, οβάλ μάσκα που προσδίδει μία δυναμική εικόνα. Στο πλάι, υπάρχει το διακριτικό “ST-Line” σήμα της βασικής έκδοσης και οι εντυπωσιακές ζάντες μεγέθους 17 ιντσών. Συνεχίζουμε προς τα πίσω, εκεί όπου υπάρχουν τα επίσης LED σώματα με έναν πιο σκουρόχρωμο τόνο, μία διακριτική αεροτομή στο άνω τμήμα και η διπλή, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου Ford Focus αγγίζει τα 4.382 χλστ., το πλάτος τα 1.825 (χωρίς τους καθρέφτες) και το ύψος τα 1.471 χλστ.
Κορυφαίος εξοπλισμός από την βασική έκδοση
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το ανανεωμένο Ford Focus από την εργοστασιακή έκδοση έρχεται υπερπλήρες. Μερικές από τις “sportive” πινελιές της ST-Line έκδοσης είναι το “flat-buttom” τιμόνι με τις κόκκινες ραφές, τα καθίσματα με κορυφαία πλευρική στήριξη και η μαύρη επένδυση οροφής. Κακά τα ψέματα όμως, τα βλέμματα “κλέβει” η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 13,2 ιντσών από την βασική έκδοση, η οποία υποστηρίζει το υπερπλήρες σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4. Σε αυτήν ενσωματώνονται πλέον χειριστήρια για λειτουργίες όπως αυτή της θέρμανσης, σύστημα άνεσης που μέχρι πρότινος ενεργοποιούταν με φυσικά κουμπιά. Επιπλέον, δεν απουσιάζει η εφαρμογή FordPass, με τους πελάτες να μπορούν να έχουν οποιαδήποτε στιγμή άμεση πρόσβαση μέσω smartphone σε μία σειρά συνδεδεμένων υπηρεσιών (έλεγχος της στάθμης καυσίμου, διάρκεια ζωής του λαδιού και άλλα). Όλα αυτά τα συστήματα παραμένουν πάντα ενημερωμένα, μιας και υπάρχουν ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού Ford Power-Up που βελτιώνουν το νέο Focus με την πάροδο του χρόνου.
“Εκπτώσεις” βέβαια δεν γίνονται και στον τομέα της πρακτικότητας, με το ανανεωμένο Ford Focus να προσφέρει πληθώρα θέσεων για μικροαντικείμενα. Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει υποβραχιόνιο με μεγάλο χώρο αποθήκευσης. Λίγο πιο μπροστά, μία έξυπνη ποτηροθήκη δύο θέσεων με κινούμενες βάσεις θα εξυπηρετήσει όλα τα μεγέθη συσκευασίας ροφημάτων, ενώ μπροστά από τον επιλογέα υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου. Μεγάλες “τσέπες” υπάρχουν στις πόρτες εμπρός και πίσω, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν πολύ άνετα ανεξάρτητα από το ανάστημά τους. Ο δε χώρος για τις αποσκευές αγγίζει τα 358 λτ. (με mini ρεζέρβα) ή τα 392 λτ. (με κιτ επισκευής).
Κινητήρας: Ήπια υβριδικός με 125 ίππους
Στη βασική έκδοση του ανανεωμένου Ford Focus συναντάμε έναν κινητήρα που έχει αποδείξει στο παρελθόν τις αρετές του, μιας και έχει αναδειχθεί πολλές φορές ως το καλύτερο μοτέρ στο συγκεκριμένο εύρος χωρητικότητας. Ο λόγος για τον “χιλιάρη” EcoBoost Hybrid, ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt και μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Η μέγιστη ισχύς του αγγίζει τους 125 ίππους και η ροπή φτάνει τα 170 Nm. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.349 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 10 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ./ώρα. Στην έκδοση της δοκιμής, η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με έξι σχέσεις. Όσο για την κατανάλωση, η Ford ανακοινώνει 5,2-5,9 λτ./100 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 6,7 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Οδηγική συμπεριφορά που το κάνει να ξεχωρίζει…
Καλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι αριθμοί, αλλά στο τέλος της ημέρας αυτό που μένει είναι στοιχεία σαν την οδηγική συμπεριφορά, την ποιότητα κύλισης και την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Και εδώ οφείλουμε να ομολογήσουμε πως το Ford Focus “πιάνει” κορυφή. Ο οδηγός θα “κουμπώσει” στην θέση οδήγησης ανεξαρτήτου αναστήματος. Μπροστά του υπάρχει ένα τιμόνι που σε κερδίζει κατευθείαν τόσο με την αισθητική του, όσο και με την ακρίβεια στις κινήσεις και την πληροφόρηση που παρέχει. Το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση, φυσιολογικές “διαδρομές” στις αλλαγές και θετικό κούμπωμα. Άκρως θετικά είναι και τα φρένα, με καλή αίσθηση από το πεντάλ και δυνατό “δάγκωμα” ακόμα και παρατεταμένη πίεση. Όσο για την ανάρτηση, αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (σίγουρα παίζουν ρόλο και οι ζάντες 17″), ενώ ταυτόχρονα εξαλείφει κάθε κλίση ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας. Θετική είναι και η μόνωση της καμπίνας, μιας και στο ταξίδι διαπιστώσαμε ότι μέχρι τα 130 χλμ./ώρα απουσιάζουν θόρυβοι από τον αέρα και τα ελαστικά. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα, που δύσκολα θα συναντήσει κανείς σε ανταγωνιστές της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών.
Στο ταμείο
Η τιμή της έκδοσης δοκιμής με τους 125 ίππους του ήπια υβριδικού μοτέρ και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινά από τα 28.070 ευρώ. Όσοι επιλέξουν το αυτόματο Powershift κιβώτιο που είναι διαθέσιμο με αυτόν τον κινητήρα, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 30.745 ευρώ.