Με την δημοσίευση των στοιχείων για το πρώτο δίμηνο του έτους από τον ACEA, ενδιαφέρον έχει να δούμε την “πηγή τροφοδοσίας” που επιλέγουν οι Ευρωπαίοι για τα αυτοκίνητά τους, αλλά και να την συγκρίνουμε με την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά.
Δείτε επίσης: Το ιταλικό που “παίζει” χωρίς αντίπαλο – Best seller με διαφορά στην κατηγορία του
Μέσα στους πρώτους δύο μήνες, λοιπόν, η βενζίνη βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης με σημαντική διαφορά, μιας και το μερίδιο της αγοράς της αγγίζει το 35,5%. Στην δεύτερη θέση ακολουθούν τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία καταγράφουν ένα 28,8%. Η πρώτη τριάδα συμπληρώνεται από το diesel, το οποίο ακολουθεί με σημαντικά μικρότερο ποσοστό, 13,1% για την ακρίβεια.
Ακολουθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με 11,5% και τα Plug-In υβριδικά με 7,5%. Όλα τα υπόλοιπα καύσιμα (φυσικό αέριο κ.α.) δεν ξεπερνούν αθροιστικά το μόλις 3,6%. Πριν πάμε στην ελληνική αγορά, αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε πως μέσα στον περασμένο Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων στις αγορές της Ευρώπης αυξήθηκαν συνολικά κατά 10,2% (995.059 ταξινομήσεις) και πλησιάζουν τον σημαδιακό αριθμό του ενός εκατ. ευρώ.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα;
Παρόμοιο σκηνικό ως προς το καύσιμο των νέων μοντέλων επικρατεί και στην Ελλάδα, με την βενζίνη να βρίσκεται στην κορυφή και να δείχνει ότι δεν “απειλείται” άμεσα από αντιπάλους, μιας και μέσα στο πρώτο δίμηνο κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 39,9%. Ακολουθούν τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στους δύο πρώτους μήνες της χρονιάς καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση (+11,2%), εκτοξεύοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 37,3%. Στην τρίτη θέση ακολουθεί το πετρέλαιο, το οποίο αυτό το διάστημα καταγράφει την μεγαλύτερη μείωση, με το μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 11,9%, από το 19,5% του πρώτου διμήνου του 2023. Στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα (αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-In υβριδικά) με ποσοστό 9,7%. Κλείνουμε το υγραέριο που καταγράφει 1,1% και το φυσικό αέριο με 0,1% σε αυτό το διάστημα.