Από το Τμήμα Ασφαλείας Μεγαρέων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές οχημάτων σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων, 20 οχήματα και πλήθος εξαρτημάτων, ενώ έγιναν τέσσερις συλλήψεις.
Για την αποδόμηση της εγκληματικής οργάνωσης πραγματοποιήθηκε την 1-4-2024, οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση κατά την οποία συνελήφθησαν 4 μέλη της οργάνωσης, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμα 7 άτομα, δύο των οποίων είναι έγκλειστοι σε Κατάστημα Κράτησης.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, τα μέλη της οργάνωσης, είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση με συγκεκριμένη δομή και διακριτούς ρόλους μεταξύ των μελών της, η δράση της οποίας χρονολογείται τουλάχιστον από τον Μάιο του 2023. Τα μέλη της οργάνωσης προέβαιναν σε κλοπές οχημάτων με ιδιαίτερα αυξημένη αγοραστική ζήτηση, με συγκεκριμένο τρόπο δράσης και με σκοπό τον παράνομο πορισμό εισοδήματος.
Πως δρούσε η συμμορία
Ως προς τον τρόπο δράσης, τα μέλη επέλεγαν να προβαίνουν στην αφαίρεση οχημάτων κατά της νυχτερινές ώρες, και στη συνέχεια τα στάθμευαν αρχικά για κάποιο χρονικό διάστημα, αντικαθιστώντας τις πινακίδες τους με πινακίδες που αντιστοιχούν σε όχημα ίδιου τύπου, προκειμένου να αποφευχθεί ο εντοπισμός τους.
Μετά την παρέλευση του εν λόγω χρονικού διαστήματος τα μετέφεραν σε κατοικία “διαλυτήριο”, προβαίνοντας είτε στην παραποίηση τους, είτε στη αποσυναρμολόγησή τους με σκοπό την πώληση των μερών τους ως ανταλλακτικά. Έπειτα, προέβαιναν σε αναζήτηση οχημάτων τα οποία ήταν ίδιας μάρκας-μοντέλου με τα κλεμμένα οχήματα και είχαν υποστεί ζημιά ή είχαν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλή τιμή πώλησης.
Με την απόκτηση των προαναφερθέντων νόμιμων οχημάτων, προέβαιναν στην αποκοπή του εντυπωμένου αριθμού πλαισίου και την αποξήλωση τυχόν αναγνωριστικών αυτοκόλλητων, τα οποία στη συνέχεια επικολλούσαν στα αφαιρεθέντα οχήματα. Επιπλέον, φρόντιζαν μέσω κλειθροποιών που συνεργάζονταν, να κατασκευάσουν κλειδιά αντίγραφα για τα παραποιημένα οχήματα.
Με την ολοκλήρωση της παραποίησης του κλαπέντος οχήματος, φρόντιζαν να εκδοθούν όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά του έγγραφα και οι πινακίδες κυκλοφορίας ενώ μεριμνούσαν ώστε τα παραποιημένα οχήματα να περάσουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ παραποιώντας τις ενδείξεις χιλιομέτρων των κοντέρ. Τέλος, στάθμευαν τα οχήματα, μέχρι την πώληση τους, σε διάφορα σημεία τα οποία χρησιμοποιούσαν ως “καβάτζες”.