Από τη γκάμα κινητήρων του Mazda2 απουσίαζε μία πλήρως υβριδική έκδοση. Κάτι τέτοιο, έγινε στα πλαίσια της συνεργασίας της Mazda με την Toyota… και ιδού το αποτέλεσμα. Πάμε να γνωρίσουμε το Mazda2 Hybrid, το οποίο μας εντυπωσίασε με την χαμηλή του κατανάλωση, η οποία με συνετή οδήγηση μέσα στην πόλη μπορεί να μειωθεί και κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο Mazda της αγοράς – Τετρακίνητο και με 327 ίππους
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Mazda2 “υιοθετεί” τη σχεδίαση που βλέπουμε παντού γύρω μας λόγω της επιτυχημένης πορείας του “δίδυμου” μοντέλου, αλλά καταφέρνει με ενδιαφέρουσες πινελιές να γίνει αρκετά “sportive”. Για παράδειγμα, στο εμπρός τμήμα βλέπουμε τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μαύρα πλαίσια γύρω από τους προβολείς. Στην περίπτωση της έκδοσης δοκιμής, το ιαπωνικό supermini ξεχωρίζει λόγω της όμορφης διχρωμίας που δημιουργούν οι μαύρες ζάντες 17 ιντσών, τα μαύρα καπάκια στους καθρέφτες και τα φιμέ πίσω κρύσταλλα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του υβριδικού Mazda2 “φλερτάρει” με τα 4 μέτρα (3.940 χλστ. για την ακρίβεια), το πλάτος φτάνει στα 1.745 χλστ. και το ύψος στα 1.500.
Εσωτερικό: Άνετο και εργονομικό!
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου το περιβάλλον είναι και πάλι πολύ γνώριμο από το supermini της Toyota. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο οθόνες, η μία αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και η κύρια οθόνη αφής έχει τον ρόλο infotainment. Το μέγεθός της διαμορφώνεται έως τις 10,5 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Προσφέρει εκτός των άλλων συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντικό είναι να πούμε ότι πολύ σοφά έχουν τοποθετηθεί στην αριστερή πλευρά της οθόνης “φυσικά κουμπιά” για την ρύθμιση της έντασης και την επιστροφή στο κύριο μενού. Πάμε και στους χώρους, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν με κάθε άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Στην καμπίνα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα (θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο χώρο στο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο), ενώ δεν απουσιάζει από την έκδοση της δοκιμής και η θέση για την ασύρματη φόρτιση. Ο δε διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές αγγίζει τα 286 λτ. και “εκτοξεύεται” μέχρι τα 935 λτ. με τα πίσω καθίσματα σε ανάκλιση.
Κινητήρας: “Υβριδική” οικονομία!
Το Mazda2, στην πλήρως υβριδική του έκδοση, εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.490 κ.εκ. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 116 ίππους, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώνει ροπή 207 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα (120 Nm το θερμικό μοτέρ). Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου e-CVT, το οποίο διαθέτει και θέση “B”. Εκεί ενεργοποιείται η μέγιστη ανάκτηση από πέδηση, με όφελος στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και λιγότερο συχνές χρήσεις του πεντάλ φρένου. Το αμάξωμα με βάρος που ξεπερνά οριακά τα 1.100 χλμ., είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, η οποία αποτελεί και το δυνατό χαρτί του αυτοφορτιζόμενου, ιαπωνικού supermini. H επίσημη μέση τιμή είναι τα 3,8-4,3 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Στην διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,3 λτ. Σημαντικό όμως είναι να πούμε ότι σε αστικό περιβάλλον είναι εφικτό η μέση τιμή να πέσει ακόμα και στα 5 λτ./100 χλμ., μιας και γίνονται περισσότερα χιλιόμετρα με τον κινητήρα απενεργοποιημένο.
Στην πράξη: Άνετα και αθόρυβα
Πίσω από το τιμόνι του Mazda2 Hybrid θα βρει κανείς το ιδανικό μέσο για τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις, χωρίς ωστόσο να χρειάζονται συμβιβασμοί και στα ταξίδια. Το υβριδικό supermini καταφέρνει να κινείται για αρκετή ώρα με τον τρικύλινδρο κινητήρα απενεργοποιημένο και μέσα στα στενά της πόλης ο οδηγός απολαμβάνει αθόρυβες και άνετες μετακινήσεις. Βέβαια, όταν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας αυξάνεται αρκετά ο ήχος, αλλά μόνο σε πλήρες φορτίο θα γίνει ενοχλητικός. Η ανάρτηση καταφέρνει να αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμα και με τις ζάντες 17 ιντσών της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής. Τα δε φρένα, με δίσκους εμπρός και πίσω, κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους. Κάπου εδώ να αναφέρουμε και την ύπαρξη του “B” στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δημιουργεί αυξημένη ανάκτηση ενέργειας επιβραδύνοντας το όχημα μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Έτσι, το πεντάλ του φρένου χρησιμοποιείται μόνο όταν χρειάζονται πιο απότομες επιβραδύνσεις. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν και τρία προφίλ οδήγηση, το Eco, το Power, αλλά και το EV που δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, όταν υπάρχει ενεργειακή επάρκεια στην μπαταρία.
Στον αυτοκινητόδρομο, η κύλιση του Mazda2 Hybrid είναι πολύ καλή, με τις τάσεις πλεύσης να απουσιάζουν. Το ίδιο ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι δεν ενοχλούν σε ταξίδι με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας. Σε αυτές τις συνθήκες, βέβαια, το τρικύλινδρο μοτέρ γίνεται αρκετά πιο αισθητό, μιας και σε συνδυασμό με το CVT ο θόρυβος αυξάνεται όταν ο οδηγός επιταχύνει.
Στο ταμείο
Η τιμή του υβριδικού Mazda2 ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 20.924 ευρώ. Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι λόγω χαμηλών ρύπων η υβριδική έκδοση κινείται ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ, όπως όλα τα μοντέλα της γκάμας, το Mazda2 Hybrid συνοδεύεται εγγύηση διάρκειας 6 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων.