Πριν από μερικές ημέρες, είχαμε δοκιμάσει για πρώτη φορά το νέο Fiat 600e (δείτε εδώ αναλυτικά). Τώρα έφτασε η στιγμή για τη αποκάλυψη του νέου Abarth 600e, της κορυφαίας έκδοσης, η οποία “με το καλημέρα” κατακτά τον τίτλο του ισχυρότερου Abarth παραγωγής όλων των εποχών. Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο!
Δείτε επίσης: Τα δύο best seller που προσφέρονται με υγραέριο – Πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη ονομάζεται “Turismo” και αποδίδει 240 ίππους, ενώ η δεύτερη ονομάζεται “Scorpionissima”, αγγίζει τους 280 ίππους και θα παραχθεί σε μόλις 1.949 μονάδες. Ο εν λόγω αριθμός μόνο τυχαίος δεν είναι αφού είναι μία αναφορά στο έτος “σημείο μηδέν” της εταιρείας. Αναφορικά με τις επιδόσεις, το Abarth 600e Turismo επιτυγχάνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,24 δλ., ενώ το Scorpionissima σε 5,85”, ενώ η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.
Τρία οδηγικά προφίλ
Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ: Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 150 ίππους για την έκδοση Turismo και 190 για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για βέλτιστη διαχείριση των 54 kWh που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία. Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street, με την ενεργοποίησή του να καθιστά διαθέσιμους 204 ίππους στην έκδοση Turismo και 231 στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 χλμ./ώρα. Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track και φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.
Κορυφαίοι συνεργάτες
Για την ανάπτυξη του πιο ισχυρού Abarth, υπήρξε συνεργασία με “εκλεκτές” εταιρείες. Ενδεικτικά, για τα ελαστικά επιστρατεύτηκε η Michelin, με τα Pilot Sport EV του 600e να επιτυγχάνουν ιδανικό κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Τα φρένα εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Alcon. Έχουν μεγάλη επιφάνεια τριβής για πανίσχυρη επιβράδυνση, καθώς και άριστη απαγωγή θερμότητας χάρη στους μεγάλους αεριζόμενους εμπρός δίσκους με διάμετρο 380 mm αλλά και στις τετραπίστονες monobloc αλουμινένιες δαγκάνες. Η συνεργασία με την JTEKT απέδωσε ένα μηχανικό μπλοκέ Torsen εμπρός διαφορικό Type D, το οποίο βελτιώνει τη μηχανική πρόσφυση και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τέλεια το αυτοκίνητο. Το ποσοστό κλειδώματος του διαφορικού είναι 36% στη φάση της επιτάχυνσης και 34% στο φρενάρισμα. Επιπλέον, τα εμπρός καθίσματα κοσμούνται από την υπογραφή της Sabelt.
Εσωτερικό που ξεχωρίζει
Πέρα από την εντυπωσιακή εξωτερική εικόνα του Abarth 600e, άκρως ενδιαφέρον είναι και το εσωτερικό. Εκεί συναντάμε μεταξύ άλλων αρκετές Alcantara επενδύσεις, σπορ καθίσματα, οι αλουμινένιες επενδύσεις στα πεντάλ και το footrest, αλλά και σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ψηφιακός οθόνη 7 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και διαθέτει ειδικά γραφικά για την Abarth. Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα infotainment μπορεί να απεικονίσει στην οθόνη αφής των 10,25” πολύ χρήσιμες ενδείξεις για τη σπορ οδήγηση.
Το νέο Abarth 600e θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το δεύτερο τρίμηνο του 2025.