Δοκιμάζουμε την πιο προσιτή BMW – Αυτόματο κιβώτιο και 170 ίπποι

Από την "εισαγωγική" της έκδοση έρχεται υπερπλήρης! Δείτε τις εντυπώσεις μας από τη νέα BMW Σειρά 1 με τους 170 ίππους...

Βρείτε μας στο
BMW Σειρά 1

Πριν από μερικούς μήνες, η βαυαρική εταιρεία αποκάλυψε τη νέα BMW Σειρά 1 και τώρα έφτασε η ώρα για την πρώτη μας δοκιμή. Στα χέρια μας βρέθηκε η έκδοση που θα έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Ασφαλώς αναφέρομαι στην πιο προσιτή αυτή τη στιγμή BMW 120, η οποία έρχεται με τρικύλινδρο μοτέρ που δεν στερείται ισχύος χωρίς να έχει μεγάλες απαιτήσεις σε κατανάλωση. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Το νέο SUV της Toyota με ισχύ έως 343 ίππους – Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση του αμαξώματος, εκεί όπου υπάρχει η φαρδιά γρίλια της BMW. Οι στάνταρ προβολείς LED διαθέτουν εντυπωσιακά κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει μια μεγάλη αεροτομή και τα εντυπωσιακά φώτα δύο τμημάτων που επεκτείνονται στα πλευρικά τμήματα του οχήματος. Η νέα BMW Σειρά 1 διατίθεται σε δύο απλά εξωτερικά χρώματα και επτά μεταλλικά, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο στη γκάμα της μάρκας που διατίθεται προαιρετικά με φινίρισμα αντίθεσης για την οροφή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής, όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές εικόνες, φέρει αρκετά M αξεσουάρ που το κάνουν ακόμα πιο δυναμικό. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι οι Μ Sport Pack ζάντες μεγέθους 19 ιντσών, τα M σηματάκια και ο μαύρος διαχύτης πίσω. Αναφορικά με τις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος αγγίζει τα 4.361 χλστ., το πλάτος τα 1.800 και το ύψος τος 1.459 χλστ.


Εσωτερικό: Έμφαση στην ποιότητα
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου “πρωταγωνιστεί” η κυρτή οθόνη BMW Curved Display. Το ψηφιακό σύστημα απεικόνισης περιλαμβάνει μια οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 10,25” και μια κεντρική οθόνη 10,7”. Οι πληροφορίες που δέχεται ο οδηγός είναι πολλές, ωστόσο η εξοικείωση δεν αργεί να έρθει. Σε αυτό βοηθούν αρκετά και οι “φυσικοί” διακόπτες που βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό. Εκεί υπάρχει και ο διακόπτης “shift by wire” του συστήματος μετάδοσης. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με paddles πίσω από το τιμόνι (προαιρετική επιλογή). Ασφαλώς δεν απουσιάζει από την κεντρική κονσόλα το πάνελ ασύρματης φόρτισης, ενώ υπάρχουν και αρκετές θύρες Type C που θα εξυπηρετήσουν τους εμπρός και πίσω επιβάτες.

Για την ποιότητα της καμπίνας δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και τα αφρώδη υλικά που επιλέχθηκαν παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ίδιο και ο ήχος της πόρτας στο κλείσιμο. Η δε συναρμολόγηση είναι “σφικτή” με αποτέλεσμα να μην ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος και όλα να δείχνουν καλοφτιαγμένα. Πάμε και στην πρακτικότητα, η οποία εξασφαλίζεται με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, ακόμα και για τα πόδια αυτών που θα καθίσουν στα δύο άκρα της πίσω σειράς. Μοναδικό “ψεγάδι” αποτελεί η μεσαία θέση (του πέμπτου επιβάτη), ο οποίος δεν θα βολευτεί αν είναι πάνω από 1.75 μ. Ο χώρος για τα πόδια του είναι περιορισμένος λόγω του μεγάλου “τούνελ” στο πάτωμα, ενώ ο χώρος για το κεφάλι είναι επίσης περιορισμένος. Όσον αφορά τώρα στις αποσκευές, ο αποθηκευτικός χώρος αγγίζει 300 λτ. και μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.135 λτ. με ανάκλιση στις πλάτες της πίσω σειράς.

Κινητήρας: Σβέλτο από την βασική του έκδοση
Περνάμε στα μηχανικά μέρη, με την βασική (για την ώρα) 120 να έρχεται με έναν ήπια υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. Πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ, το οποίο υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 170 ίππους και μέγιστη ροπή των 280 Nm έρχεται στο μεγάλο εύρος 1500 – 4400 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 226 χλμ./ώρα. Αναφορικά τώρα με τις επιδόσεις, η επίσημη μέση τιμή κυμαίνεται στο εύρος 5,3 – 6,0 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι τα 6,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης είναι μία άκρως ρεαλιστική τιμή.

Στην πράξη: Οδηγοκεντρικό hatchback… “με τα όλα του”!
Με τη νέα BMW Σειρά 1, οι Βαυαροί κατάφεραν να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο που θα ικανοποιήσει και όσους αναζητούν μία πιο “sportive” φιλοσοφία. Κάτι τέτοιο επιτεύχθηκε με στοιχεία όπως η χαμηλή θέση οδήγησης, το τιμόνι που προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, αλλά και με την ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία, σε συνδυασμό με τους τροχούς 19 ιντσών, μπορεί να “περνά” κάποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα, αλλά καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να βρει μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την κορυφαία οδηγική συμπεριφορά. Πάμε και στον κινητήρα, ο οποίος παρά την τρικύλινδρη φύση του παραμένει αθόρυβος (συμβάλλει σε αυτό και η εξαιρετική μόνωση της καμπίνας), ενώ ειδικά με την επιλογή του “Sport” προγράμματος οδήγησης καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα όταν το θελήσει ο οδηγός. Εδώ έρχεται και ο καλύτερος σύμμαχος, που δεν είναι άλλος από το αυτόματο κιβώτιο με τις ταχύτατες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Όσο για τα φρένα, αποδείχθηκαν ισχυρά και ανθεκτικά σε παρατεταμένη χρήση και το πεντάλ διακρίνεται για τη σωστή γραμμικότητά του.

Στο ταμείο
Η τιμή της BMW Σειρά 1, στην έκδοση 120 της δοκιμής, με τους 170 ίππους και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 28.960 ευρώ.