Τα Plug-In υβριδικά SUV έχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως η χαμηλή κατανάλωση, ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Τις περισσότερες φορές, όμως, η τιμή είναι ιδιαίτερα “τσουχτερή” στην περίπτωση μεγάλων SUV με τέτοια τεχνολογία. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση του ολοκαίνουριου DFSK E5, το οποίο “τραβά” τα βλέμματα από την αρχή της εμπορικής του πορείας με στοιχεία όπως η Plug-In υβριδική τεχνολογία, οι θέσεις για 7 επιβάτες, αλλά και η τιμή εκκίνησης των 34.500 ευρώ. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: O “βασιλιάς” της Ευρώπης στο 6μηνο – 15.990 ευρώ και 5ετής εγγύηση στην Ελλάδα
Ξεκινάμε από την ίδια την εταιρείας, μιας και είναι νέα στην ελληνική αγορά! Η κινέζικης καταγωγής DFSK δραστηριοποιείται ήδη σε 70 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στη χώρα μας ήρθε μέσω του Spanos Group και προσφέρει αυτή τη στιγμή τρία SUV που διακρίνονται για τον “value for money” χαρακτήρα τους. Πέρα όμως από τις άκρως ανταγωνιστικές τιμές, τα μοντέλα της DFSK προσφέρουν και σιγουριά που δίνει η εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χιλιομέτρων). Το πρώτο μοντέλο που βρέθηκε στα χέρια μας είναι η “ναυαρχίδα” της εταιρείας που ακούει στο όνομα DFSK E5 και είναι ένα Plug-In υβριδικό SUV με 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό.

Μοντέρνο χωρίς υπερβολές σχεδιαστικά!
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το DFSK E5 διαθέτει μία επιβλητική εμφάνιση. Στο εμπρός τμήμα “πρωταγωνιστεί” η μαύρη μάσκα, ενώ τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μία LED λωρίδα. Παρόμοια φιλοσοφία ακολουθείται και στο πίσω μέρος, εκεί όπου τα φωτιστικά σώματα επίσης συνδέονται με LED γραμμή. Επίσης υπάρχει μία διακριτική αεροτομή στο ψηλότερο μέρος, ενώ δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ράγες στην οροφή, αλλά και η “σεβαστή” απόσταση από το έδαφος (180 χλστ). Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.760 χλστ., το πλάτος τα 1.865 και το ύψος τα 1.710 χλστ. Όσον αφορά στις ζάντες, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλεχθεί, έχουν μέγεθος 18 ή 19 ιντσών με διαστάσεις ελαστικών 225/55 και 235/50 αντίστοιχα.
Εσωτερικό: Χαοτικοί χώροι και 7θέσια διάταξη
Το DFSK E5 ξεχωρίζει κυρίως για τους χώρους στο εσωτερικό, εκεί όπου μπορούν να “φιλοξενηθούν” έως και 7 επιβάτες. Μάλιστα, δοκίμασα να καθίσω στην τρίτη σειρά και διαπίστωσα ότι εκεί μπορεί να βολευτεί με μικρές παραχωρήσεις ακόμα και ένας ενήλικος ύψους 1,80 μ. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται λόγω της συρόμενης δεύτερης σειράς καθισμάτων που έδωσε extra χώρο για τα πόδια. Επίσης, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση της τρίτης σειράς καθισμάτων, μιας και υπάρχουν ακόμα και ποτηροθήκες. Έτσι, οι επιβάτες που θα βρεθούν εκεί δεν θα νιώσουν… παιδιά ενός κατώτερου θεού, όπως συμβαίνει σε αρκετά 7θέσια μοντέλα. Μπορεί στην 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών να είναι περιορισμένος, αλλά μόλις αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά (5θέσια διάταξη) δημιουργείται ένας διαθέσιμος όγκος 686 λτ. για τους επιβάτες. Πρόκειται για τιμή που δεν συναντάμε εύκολα σε Plug-In υβριδικά SUV.
Πέρα όμως από τους χώρους, το DFSK E5 είναι ο ορισμός του σύγχρονου SUV που προσφέρει όλες τις ανέσεις. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε μία οθόνη αφής μεγέθους 12,3 ιντσών, η οποία προσφέρει δυνατότητα συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay. Επίσης δεν απουσιάζει το ασύρματο πάνελ φόρτισης, αλλά και η δεύτερη οθόνη μεγέθους 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Οι ανέσεις συνεχίζονται με στοιχεία όπως το θερμαινόμενο και αεριζόμενο κάθισμα οδηγού / συνοδηγού από τη βασική έκδοση, αλλά και στάνταρ ηλιοροφή (προαιρετικά πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο).
Υβριδικό σύστημα: Ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ. – Συνολική άνω των 1.200 χλμ.
Καλή η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, αλλά ένα από τα πιο “δυνατά” στοιχεία του DFSK E5 είναι σίγουρα το Plug-In υβριδικό του σύστημα. Κι αυτό γιατί εξασφαλίζει κορυφαία οικονομία, χωρίς να στερείται σε καμία περίπτωση επιδόσεων. “Καρδιά” του αποτελεί ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ χωρητικότητας 1.498 κ.εκ., το οποίο συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 17,52 kWh. Η ισχύς του θερμικού μοτέρ αγγίζει τους 102 ίππους και του ηλεκτρικού τους 177, ενώ η μέγιστη ροπή του συστήματος φτάνει στα 300 Nm. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου e-CVT κιβωτίου. Κάπως έτσι, το SUV των 1.820 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 165 χλμ./ώρα.
Πάμε και στην κατανάλωση, με την εταιρεία να ανακοινώνει 1,2 λτ. στα πρώτα 100 χλμ., αν ο οδηγός ξεκινήσει με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, και 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Στη διάρκεια της δοκιμής, ξεκίνησα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτη τη δεξαμενή βενζίνης των 60 λίτρων. Τα πρώτα 100 χλμ. έγιναν με κατανάλωση 1,5 λτ. και η μπαταρία “στέγνωσε” στα 68 χλμ. Σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο εξακολούθησε να είναι πολύ οικονομικό. Όπως βλέπετε πιο κάτω, συνολικά διένυσα 548 χλμ. (χωρίς το αυτοκίνητο να ξανά μπει στην πρίζα) και η μέση κατανάλωση καυσίμου διαμορφώθηκε στα 3,4 λτ. Εντυπωσιακή ήταν και η υπολειπόμενη αυτονομία που ξεπερνούσε τα 725 χλμ. Συνεπώς μιλάμε για ένα SUV που ξεπερνά τα 1.200 χλμ. αυτονομίας χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Στην πράξη: Επιτέλους, ένα προσιτό Plug-In υβριδικό SUV!
Στη διάρκεια της συμβίωσής μου με το DFSK E5 “πάλεψα” για να βρω μειονεκτήματα που θα δικαιολογούσαν την χαμηλότερη τιμή από τον ανταγωνισμό. Κι όμως, δεν τα έβρισκα. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει ωραία, η ανάρτησή του λειτουργεί υποδειγματικά, χωρίς να εμφανίζονται έντονες κλίσεις ή αναποτελεσματική απόσβεση στις ανωμαλίες. Το τιμόνι σίγουρα δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση, αλλά σε αυτή την κατηγορία σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι ψηλά στις προτεραιότητες. Για την πρακτικότητα όπως καταλάβατε δεν χρειάζονται άλλες συστάσεις, ενώ και στον τομέα της ποιότητας δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι.
Όσον αφορά τώρα στην τιμή, το νέο DFSK E5 ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 34.500 ευρώ στην έκδοση “Comfort”, η οποία διακρίνεται για τον καλό βασικό εξοπλισμό. Το πιο “πλούσιο” Ε5 είναι το “Premium” με τιμή που αγγίζει τα 39.990 ευρώ.








