Εντυπωσιακή ήταν η πορεία των κινέζικων εταιρειών στην αγορά της Ευρώπης το πρώτο εξάμηνο, με τους αριθμούς να δείχνουν με τον πιο απόλυτο τρόπο την δυναμική. Τα στοιχεία του οργανισμού Jato Dynamics κάνουν λόγο για διπλασιασμό των ταξινομήσεων συγκριτικά με πέρυσι, ενώ η No.1 εταιρεία ήταν η BYD. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Ρεκόρ πωλήσεων για την Toyota στην Ευρώπη – Παραμένει όμως στη 2η θέση
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι κινέζικες εταιρείες πούλησαν στην Ευρώπη 347.135 νέα αυτοκίνητα. Το ίδιο διάστημα πέρυσι, ο αριθμός ήταν 181.897. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε μία αύξηση της τάξης του 91%. Το μερίδιο αγοράς των κινέζικων εταιρειών έχει φτάσει αισίως στο 5,1%. Ανάμεσα στις εταιρείες που οδήγησαν σε αυτή την επιτυχία, οι πιο σημαντικές είναι η BYD, η Omoda και Jaecoo, η Leapmotor και η Xpeng.

“Εκτόξευση” με +311% για την BYD
Η BYD, η οποία ήταν ιδιαίτερα επιθετική στην τιμολογιακή της στρατηγική, κατέγραψε 70.500 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του 2025 – μια ετήσια αύξηση 311%. Μόνο τον Ιούνιο, η BYD κατέγραψε 15.565 μονάδες, μπαίνοντας στις 25 κορυφαίες μάρκες και ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις Suzuki, Mini και Jeep. Το BYD Seal U ήταν μαζί με το Volkswagen Tiguan το κορυφαίο σε πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη τον Ιούνιο και το τρίτο στο πρώτο εξάμηνο.

Οι Jaecoo και Omoda, και οι δύο μέλη της Chery, σημείωσαν επίσης σημαντική πρόοδο, αν και αυτό δεν οφείλεται κυρίως στην ηλεκτρική τους γκάμα. Τα plug-in υβριδικά SUV αντιπροσώπευαν το 29% των συνδυασμένων μηνιαίων ταξινομήσεών τους τον Ιούνιο, ενώ τα παραδοσιακά μοντέλα ICE αποτελούσαν σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) του συνόλου. Το Jaecoo 7 ήταν το 9ο κορυφαίο σε πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη τον Ιούνιο. Η Leapmotor κατέγραψε πάνω από 8.300 μονάδες μόνο τον Ιούνιο – κυρίως λόγω της δημοτικότητας του αυτοκινήτου πόλης T03 και του SUV C10.