Δοκιμάζουμε το FIAT Panda της νέας εποχής – Υβριδικό SUV, αυτόματο και από 20.800 ευρώ

Ιταλική σχεδίαση και φιλοσοφία που παραμένει πιστή στην ιστορία! Δοκιμάζουμε το νέο και πιο προσιτό SUV της FIAT στην υβριδική του εκδοχή...
FIAT Grande Panda

Το FIAT Panda ήταν ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή στην ελληνική αγορά, με τους ιδιοκτήτες να απολαμβάνουν την “απλότητά” του και την αξιοπιστία του. Και να μην είχατε κάποιο στην κατοχή σας, ίσως να έτυχε να ενοικιάσατε ένα σε κάποιο νησί της χώρας στο παρελθόν. Σήμερα, το “απλό” FIAT Panda παραμένει στην πρώτη θέση της λεγόμενης A-Segment, επιβεβαιώνοντας την εμπορική του επιτυχία. Ωστόσο, στη γκάμα της ιταλικής φίρμας προστέθηκε και το FIAT Granda Panda, η σύγχρονη εκδοχή του σε μία υβριδική (και αμιγώς ηλεκτρική) SUV διάσταση! Η πρώτη μας “επαφή” μαζί του έγινε στην υβριδική έκδοση, πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Η BMW που πέρασε Opel, Hyundai και Toyota – Ξεκινά από τα 27.700 ευρώ

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο μοντέλο αντλεί έμπνευση από το εμβληματικό FIAT Panda πρώτης γενιάς, συνδυάζοντας ταυτόχρονα σύγχρονα στοιχεία. Τοποθετείται στην B-SUV κατηγορία, κάτω από το FIAT 600, και όσον αφορά στις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 3,99 μέτρα, το ύψος τα 1,57, ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 183 χλστ. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία είναι σίγουρα τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός (PXL LED), όσο και πίσω. Συνδυάζουν σύγχρονη αισθητική, ενώ ταυτόχρονα θυμίζουν το πρώτο Panda, ειδικά τα πίσω με το τετραγωνισμένο σχήμα. Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία εξωτερικά είναι οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, η “σεβαστή” απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι ράγες στην οροφή (στην έκδοση La Prima). Στο κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με “σκαλισμένα” γράμματα το “Panda”. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα εντυπωσιακό κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας. Εξίσου ξεχωριστή είναι η σχεδίαση των ζαντών 17” (στην κορυφαία έκδοση La Prima της δοκιμής) που αναγράφουν “FIAT” στο κέντρο. Τα επτά χρώματα που περιλαμβάνει έχουν επιλεγεί σε πλήρη συμφωνία με τον νεανικό χαρακτήρα του Grande Panda: Limone yellow, Luna Bronze, Acqua azure, Lago blue, Passione red, Cinema black και Gelato white.

Panda σημαίνει… πρακτικότητα!
Πέρα από την ευχάριστη σχεδίαση, ένα Panda πρέπει να διακρίνεται για την πρακτικότητά του και στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για Grande πρακτικότητα… παρά τον περιορισμό του μήκους κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Στην διάρκεια της δοκιμής, διαπίστωσα ότι είναι πολύ εύκολο να βολευτούν στο εσωτερικό τέσσερις επιβάτες ύψους 1,80 μ. Ακόμα και στα πίσω καθίσματα, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι επαρκής, ενώ χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις θα βολευτούν και τρία παιδιά. Επίσης, οι χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα είναι άπλετοι. Μόνο στο ταμπλό υπάρχουν διαθέσιμα συνολικά 13 λτ. (ξεχώρισα το όμορφο “BAMBOX” πάνω από το γνωστό ντουλαπάκι του συνοδηγού). Όσο για τις αποσκευές, το FIAT Grande Panda προσφέρει έναν όγκο της τάξης των 412 λτ.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, το FIAT Grande Panda “στέκεται” πολύ καλά απέναντι στον ανταγωνισμό. Μοναδικό σε σχεδίαση είναι και το ταμπλό που μαζί με την κονσόλα παραπέμπουν στο σχήμα της θρυλικής πίστας που υπάρχει στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto, ενώ ο διάκοσμος είναι μοναδικά χαρούμενος και ευχάριστος. Στο κέντρο υπάρχει μία οθόνη αφής μεγέθους 10,25 ιντσών, η οποία ενσωματώνει κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Επίσης, από την βασική έκδοση υπάρχει οθόνη 10 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων. Επιπλέον, στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής υπάρχει επιφάνεια ασύρματης φόρτισης συσκευών, αλλά και πολλές θύρες USB-C για τους εμπρός και πίσω επιβάτες.

Υβριδικό σύστημα 110 ίππων και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
Το FIAT Grande Panda Hybrid κινείται με υβριδικό σύστημα που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ. και ηλεκτρικό κινητήρα 21 kW προσαρμοσμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων. Ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία 48V με ενεργειακή χωρητικότητα 0,876 kWh. Ο κινητήρας βενζίνης διαθέτει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller για να έχει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς και το αυτοκίνητο είναι ικανό να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για 1 χλμ. με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 110 ίππους με ροπή 205 Nm, τιμές που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10”. Πάμε και στη μέση κατανάλωση, με την εταιρεία να ανακοινώνει 5-5,1 λτ./100 χλμ. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής, κινούμενοι σε μεικτές συνθήκες, είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,2 λτ./100 χλμ.

Στην πράξη: “Πιστό” στην ιστορία του!
Το FIAT Panda γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία λόγω της πρακτικότητάς του! Κατάφερνε διαχρονικά να καλύπτει τις ανάγκες σε αστικό περιβάλλον. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το σύγχρονο FIAT Grande Panda. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπίστωσα ότι κάπως έτσι είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις και όχι μόνο. Το ιταλικό μοντέλο “καταπίνει” ξεκούραστα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ακόμα και με τις ζάντες των 17 ιντσών και είναι “μαζεμένο”, ώστε να σταθμεύει εύκολα παντού! Η ευκολία της οδήγησης είναι πρώτη προτεραιότητας και κάτι τέτοιο εξασφαλίζεται με την πολύ καλή ορατότητα, αλλά και το ελαφρύ τιμόνι. Το τελευταίο είναι… αρκετά ελαφρύ για τα “γούστα” μου, αλλά κάνει την στάθμευση και την οδήγηση στα στενά… παιχνιδάκι! Σε αντίθεση με το παρελθόν, το FIAT Grande Panda μπορεί να ταξιδέψει αξιοπρεπέστατα! Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ξεκούραστο με “normal” ταχύτητες, ενώ δεν μπορώ να φανταστώ πολλά καλύτερα αυτοκίνητα για εξορμήσεις και διακοπές σε θάλασσα και βουνό. Μπορεί να μην υπάρχει σύστημα τετρακίνησης, αλλά η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετή για να πατήσει χωματόδρομο χωρίς να αγχωθεί ο οδηγός. Κλείνοντας, αν μπορώ να αναφέρω κάποιο “ψεγάδι”, αυτό θα αφορούσε περισσότερο στην ποιότητα της καμπίνας. Η συναρμολόγηση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά ίσως θα ήθελα κάποιες μαλακές επενδύσεις, πχ. στο άνω τμήμα του ταμπλό. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν το συναντάμε και σε πολλά αυτοκίνητα της B-SUV κατηγορίας.

Στο ταμείο
Το νέο FIAT Grande Panda Hybrid καλύπτεται από 5ετή εγγύηση μηχανικών μερών και είναι διαθέσιμο στα τρία επίπεδα εξοπλισμού Pop, Icon και la Prima. Η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 20.800 ευρώ, με την κορυφαία έκδοση της δοκιμής να κοστίζει 23.800 ευρώ (έπειτα από προωθητική ενέργεια ύψους 600 ευρώ).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής