Μία νέα πρωτιά πέτυχε η Nissan στον τομέα των θερμικών κινητήρων! Πρόκειται για μία διαφορετική προσέγγιση που αφορά στις έδρες βαλβίδων, οι οποίες πλέον θα κατασκευάζονται με την λεγόμενη τεχνολογία “ψυχρού ψεκασμού”. Πάμε να δούμε περί τίνος πρόκειται, αλλά και σε ποιο μοντέλο θα δούμε για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη καινοτομία.
Δείτε επίσης: Το C-SUV με 163 ίππους και 551 λτ. πορτμπαγκάζ – Τώρα με έκπτωση άνω των 4.000 ευρώ
Αρχικά, θα δούμε την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την κατασκευή στις έδρες βαλβίδων συμβατικών κινητήρων. Σε αυτή την περίπτωση, ο σχεδιασμός της θύρας εισαγωγής περιορίζεται από την ανάγκη για πρεσσαριστά τοποθετημένες έδρες βαλβίδων, οι οποίες περιορίζουν την ικανότητα βελτιστοποίησης του σχήματος της θύρας για ιδανική ροή καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται ξεχωριστό εξάρτημα για την δημιουργία της έδρας βαλβίδας. Κάτι τέτοιο έρχεται να το αλλάξει η Nissan, με την τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού να επιτρέπει τον απευθείας σχηματισμό μιας επίστρωσης στην επιφάνεια της κυλινδροκεφαλής. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μία έδρα με βελτιστοποιημένη γεωμετρία. Στις δύο εικόνες που ακολουθούν θα δείτε το σχήμα εδρών βαλβίδων σε ένα συμβατικό μοτέρ και στο νέο κινητήρα της Nissan. Προσέξτε την διαφοροποίηση στο σημείο που πατάει η βαλβίδα!
Πώς γίνεται η διαδικασία;
Η νέα έδρα βαλβίδας παράγεται ψεκάζοντας ανόμοιες μεταλλικές σκόνες με υπερηχητική ταχύτητα στην επιφάνεια της κυλινδροκεφαλής αλουμινίου, σχηματίζοντας μια στιβαρή και ανθεκτική επίστρωση που προσκολλάται ισχυρά χωρίς να λιώνει το υλικό της βάσης. Η τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού λειτουργεί κάτω από τα σημεία τήξης των εμπλεκόμενων υλικών, επιτρέποντας τη συγκόλληση ανόμοιων μετάλλων χωρίς τήξη. Αυτή η διαδικασία αποτρέπει τον σχηματισμό υπερβολικών μεσομεταλλικών ενώσεων και μικροκενών (δημιουργία πόρων) που είναι συνηθισμένα στις παραδοσιακές μεθόδους συγκόλλησης με σύντηξη. Ως αποτέλεσμα, οι επιστρώσεις ψυχρού ψεκασμού παρουσιάζουν ανώτερη στιβαρότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία – κρίσιμες ιδιότητες για τις έδρες βαλβίδων κινητήρα.

Σε ποιο μοντέλο θα δούμε για πρώτη φορά την τεχνολογία;
Η τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού εφαρμόζεται τώρα από τη Nissan στον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την παραγωγή ενέργειας για το υβριδικό σύστημα κίνησης e-POWER τρίτης γενιάς. Το πρώτο όχημα παγκοσμίως που διαθέτει αυτό το νέο σύστημα e-POWER είναι το νέο Qashqai, το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή του στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου τον Ιούλιo. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λίτρων (με κωδικό ZR15DDTe) χρησιμοποιεί την μοναδική τεχνολογία της Nissan, η οποία αυξάνει την θερμική απόδοση στο 42% σταθεροποιώντας την καύση εντός των κυλίνδρων.

