Μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή προσθέτει η ρουμάνικη εταιρεία στο Dacia Duster. Μάλιστα, ο συνδυασμός που προσφέρει το σύστημα hybrid-G 150 4×4 εντοπίζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία! Πρόκειται για κινητήρα με υβριδική τεχνολογία που “καίει” υγραέριο και ταυτόχρονα συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Δείτε επίσης: Η “βασίλισσα” της Ευρώπης εδώ και 20 χρόνια – Το best seller με όφελος 5.000 ευρώ
Ας δούμε το νέο υβριδικό σύστημα πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από τον θερμικό κινητήρα. Κάτω από το καπό θα βρίσκεται ένα ήπια υβριδικό μοτέρ χωρητικότητας 140 ίππων, το οποίο τροφοδοτεί τον εμπρός άξονα. Ο συγκεκριμένος κινητήρα είναι διπλού καυσίμου, μιας και καταναλώνει και υγραέριο. Πάμε τώρα στον πίσω άξονα, εκεί όπου θα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 31 ίππων. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 155 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 230 Nm για τον θερμικό κινητήρα και τα 87 Nm για τον ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση περνά στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Δύο δεξαμενές 50 λίτρων – Συνολική αυτονομία 1.500 χλμ.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, το Dacia Duster με το σύστημα hybrid-G 150 4×4 μειώνει το κόστος λειτουργίας κατά 30% συγκριτικά με το ήπια υβριδικό μοτέρ των 130 ίππων και την τετρακίνηση που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Όσον αφορά τώρα στην αυτονομία, το δημοφιλές SUV θα εξοπλίζεται με δύο δεξαμενές καυσίμου, μία για τη βενζίνη και μία για το υγραέριο. Αμφότερες θα έχουν χωρητικότητα 50 λίτρων, γεγονός που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 1.500 χλμ. βάσει του WLTP. Σχετικά με την κατανάλωση, η Dacia ανακοινώνει μέση τιμή 7,1 – 7,2 λτ./100 χλμ. με χρήση υγραερίου και 5,5 – 5,6 λτ./100 χλμ. με χρήση βενζίνης.

Η συγκεκριμένη έκδοση λειτουργεί με έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που είναι τα εξής:
– Auto: Το όχημα διαχειρίζεται αυτόματα την εναλλαγή μεταξύ λειτουργιών 4×2 και 4×4
– Eco: Για μέγιστη εξοικονόμηση, εναλλαγή σε λειτουργία 4×4 σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης
– Snow: Για ασφαλέστερη οδήγηση σε λειτουργία 4×4 σε ολισθηρούς δρόμους
– Mud / Sand: Λειτουργία 4×4 για απώλεια πρόσφυσης
– Lock: Για οδήγηση εκτός δρόμου σε ανώμαλο έδαφος με χαμηλή ταχύτητα
– Hill Descent Control: Έλεγχος κατάβασης με σταθεροποίηση της ταχύτητας του οχήματος από 3 έως και 30 χλμ./ώρα.

Hybrid-G 150 4×4: Διαθέσιμο και στο Dacia Bigster
Το νέο σύστημα hybrid-G 150 4×4 θα είναι διαθέσιμο τόσο στο Dacia Duster, όσο και στο Bigster μέχρι το τέλος του έτους. Επίσης, η τωρινή υβριδική έκδοση 140 ίππων δίνει τη θέση της σε υβριδικό σύνολο 155 ίππων, ενώ ο τωρινός Eco-G 100 με μοτέρ 1,0 λτ. και υγραέριο αντικαθίσταται από τον πιο ισχυρό Eco-G 120.