Τους τελευταίους μήνες, η Renault προχωρά σε ριζική αναβάθμιση της γκάμας των SUV, διευρύνοντάς την σημαντικά. Μία από τις προσθήκες αποτελεί το Renault Symbioz, ένα νέο, πλήρως υβριδικό μοντέλο της C-SUV κατηγορίας που τοποθετείται πάνω από το δημοφιλές Renault Captur. Στη διάρκεια της δοκιμής είχα την ευκαιρία να διανύσω αρκετά χιλιόμετρα μαζί του, φτάνοντας μέχρι το ψηλότερο ασφάλτινο πέρασμα της Ελλάδας, το περίφημο “Πέρασμα του Μπάρου”. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά και να δούμε τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει!
Δείτε επίσης: Το best seller της Peugeot στην Ευρώπη δεν είναι SUV – Ξεκινά από 18.500 ευρώ
Το νέο Renault Symbioz βασίζεται στην επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B. Σχεδιαστικά, το εμπρός τμήμα του θυμίζει το μικρότερο Captur, ενώ στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζουν οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 και 19 ιντσών (ελαστικά 225/45 R19 για το αυτοκίνητο της δοκιμής). Το πίσω μέρος είναι διαφοροποιημένο σχεδιαστικά και ξεχωρίζει με την διακριτική αεροτομή στο άνω μέρος και τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 4.413 χλστ., το πλάτος τα 1.797 (με τους καθρέφτες) και το ύψος τα 1.575 χλστ. Ασφαλώς, από το αμάξωμα δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα. Σε συνδυασμό με την “σεβαστή” απόσταση από το έδαφος, το Renault Symbioz προσφέρει πιο ξέγνοιαστη οδήγηση σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Εσωτερικό: Έμφαση στην πρακτικότητα – Έως 624 λίτρα για αποσκευές
Περνώντας στην καμπίνα του Renault Symbioz, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα. Το πίσω κάθισμα έχει σχεδιαστεί για να μετακινείται/σύρεται σε διαδρομή πάνω από 16 εκ., αφήνοντας 221 χλστ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ακόμα και τραβηγμένο τέρμα πίσω, διατηρεί αναλλοίωτη τη χωρητικότητα των 492 λίτρων του πορτμπαγκάζ. Όταν τα πίσω καθίσματα δεν καταλαμβάνονται από ενήλικες, η έδρα του καθίσματος ολισθαίνει προς τα εμπρός, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 624 λίτρα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.582 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα (και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60:40). Το Renault Symbioz διαθέτει επίσης 24,7 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους στο χώρο των επιβατών, συμπεριλαμβανομένων και των 7 λίτρων στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Πέρα από την πρακτικότητα, εννοείται ότι δεν απουσιάζουν όλες οι σύγχρονες ανέσεις και τεχνολογίες. Διαθέτει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link στις εκδόσεις Techno, Esprit Alpine και Iconic με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, που βασίζεται στο λογισμικό Android Automotive 12. Στο κέντρο βρίσκεται κάθετα τοποθετημένη η οθόνη αφής των 10,4” (σε όλες τις εκδόσεις), η οποία προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto / Apple CarPlay, αλλά και μία κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές (η κάμερα 360 μοιρών ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό).
Κινητήρας: Πλήρως υβριδικό σύστημα 145 ίππων
Το υβριδικό σύστημα του Renault Symbioz συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν 18 kW HSG – Γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως). Θερμικός “εκπρόσωπος” είναι ένας τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 145 ίππους, ενώ όσον αφορά στη ροπή, η Renault ανακοινώνει 148 Nm από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 205 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το κινητήριο σύνολο E-Tech hybrid 145 συνδυάζει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και του ηλεκτροκινητήρα, με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους, επιτυγχάνοντας βελτιστοποιημένη οικονομία και αποδοτικότητα. Αναφορικά τώρα με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,6 δλ. για το αμάξωμα των 1.423 κιλών και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 170 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση βάσει WLTP ορίζεται στα 4,7 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Ταξίδι στο Μπάρο… με 5,4 λτ./100 χλμ.
Στη διάρκεια της δοκιμής, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το Renault Symbioz σε κάθε είδους περιβάλλον, στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε επαρχιακές διαδρομές. Μέσα στην πόλη, το γαλλικό C-SUV κινείται οικονομικά και αθόρυβα, μιας και στα χαμηλά φορτία το μοτέρ παραμένει απενεργοποιημένο. Η ανάρτηση “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, αν και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών έκανε σαφώς πιο δύσκολο το έργο της. Στον αυτοκινητόδρομο η κύλιση είναι αρκετά καλή και μέχρι τα 120 χλμ./ώρα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ανεπαίσθητοι. Μοναδικό μειονέκτημα που εντόπισα είναι ο αυξημένος θόρυβος μερικών δευτερολέπτων του θερμικού κινητήρα, όταν προσπαθεί να φορτίσει τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Αρκετά χιλιόμετρα έγιναν και στις ορεινές διαδρομές της Θεσσαλίας, εκεί όπου το υβριδικό σύστημα “έλαμψε” με την χαμηλή του κατανάλωση. Όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, κατάφερα να διατηρήσω τη μέση κατανάλωση στα 5,4 λτ./100 χλμ. Η τιμή είναι πολύ καλή για ένα πλήρως υβριδικό SUV σε εξόρμηση (στην πόλη η κατανάλωση μειώνεται κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ.). Καλή ήταν και η αίσθηση των φρένων, χωρίς να αλλοιώνεται η διαδρομή του πεντάλ λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Το δε τιμόνι δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση, αν και στο πρόγραμμα “Sport” βελτιώνεται σημαντικά.
Λίγα λόγια για το “Πέρασμα του Μπάρου”
Το Πέρασμα του Μπάρου αποτελεί το υψηλότερο ασφάλτινο πέρασμα στην Ελλάδα, καθώς σε ορισμένα σημεία μπορεί κανείς να οδηγήσει ακόμα και στα 1.900 μέτρα υψόμετρο. Βρίσκεται στη ραχοκοκαλιά της Πίνδου και αποτελούσε για τους κτηνοτρόφους ένα ορεινό πέρασμα από τη Θεσσαλία στην Ήπειρο. Ο δρόμος ασφαλτοστρώθηκε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και είναι πολλοί εκείνοι που επιλέγουν τους καλοκαιρινούς μήνες για να διασχίσουν οδικώς το πέρασμα και να απολαύσουν την Ηπειρωτική πλευρά της Πίνδου (εδώ η ακριβής τοποθεσία στο Google Maps).

Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Renault Symbioz ξεκινά στην Ελλάδα από τα 28.900 ευρώ και προσφέρεται αποκλειστικά ως πλήρως υβριδικό. Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι περιλαμβάνεται εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5 χρόνια οδική βοήθεια.





