Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο 1200άρι D-SUV των 130 ίππων

Δοκιμάζουμε το D-SUV που φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, με 1200άρι μοτέρ, 130 ίππους, τετρακίνηση και κορυφαία τεχνολογία.

Η Dacia μεγαλώνει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, με το ολοκαίνουργιο Bigster – το πιο ώριμο, καλοσχεδιασμένο και φιλόδοξο SUV που έχει παρουσιάσει ποτέ. Τοποθετείται πάνω από το Duster και στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά της κατηγορίας των D-SUVs. Εμείς δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση 1.2 TCe Mild Hybrid 130 4×4, που ξεκινά στην ελληνική αγορά από 30.500 ευρώ, και διαπιστώνουμε αν συνδυάζει πραγματικά την οικονομία με τις δυνατότητες εκτός δρόμου.

Εμφάνιση – Σκληροτράχηλο και σύγχρονο

Από την πρώτη στιγμή το Bigster επιβάλλεται με την παρουσία του. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, έχει μεγάλες διαστάσεις και καθαρές γραμμές που εκπέμπουν στιβαρότητα. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4.570 χλστ. το πλάτος στα 1.813 χλστ. (2.069 με τους καθρέφτες ανοικτούς) και το ύψος στα 1.711 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος των 22 εκατοστών και οι πλαστικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα μαρτυρούν πως δεν πρόκειται για ένα SUV “πεζοδρομίου”. Οι ζάντες ταιριάζουν ιδανικά στο ανάστημα του αυτοκινήτου, ενώ η συνολική αισθητική συνδυάζει απλότητα και χαρακτήρα χάρη και στα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

Εσωτερικό – Ευρυχωρία και πρακτικότητα

Η καμπίνα του Bigster αποπνέει σοβαρότητα και λειτουργικότητα. Οι σχεδιαστές της Dacia έχουν ανεβάσει τον πήχη, με καλύτερη συναρμολόγηση, στιβαρά υλικά και μια αίσθηση ευρυχωρίας που δύσκολα συναντάς στην κατηγορία. Το τεχνολογικό προφίλ είναι πλήρες: ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών με εύχρηστο μενού και γρήγορη απόκριση. Ο χώρος αποσκευών φτάνει έως τα 702 λίτρα (στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης είναι στα 556 λίτρα με κανονική ρεζέρβα αποσκευών), προσφέροντας κορυφαία πρακτικότητα για οικογένειες και ταξιδιώτες, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα και μπορείς ακόμη και να τα κάνεις… κρεβάτι. Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 2.002 λίτρα (1.856 λίτρα για την τετρακίνητη έκδοση).

Κινητήρας

Η συγκεκριμένη έκδοση, που είχαμε στην διάθεσή μας, κινείται από τον τρίκυλινδρο κινητήρα 1.2 TCe με ήπια υβριδική τεχνολογία και 130 ίππους. Το ήπιο υβριδικό σύστημα (48V) υποστηρίζει τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές και όταν υπάρχει χαμηλό φορτίο, προσφέροντας καλύτερη απόκριση και χαμηλότερη κατανάλωση. Η τετρακίνηση είναι καθαρά μηχανική και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η ροπή των 230 Nm αποδίδεται ομαλά, και παρότι δεν κυνηγά τις επιδόσεις, το Bigster κινείται με αυτοπεποίθηση σε κάθε περίσταση. Συγκεκριμένα, για το 0-100 χλμ./ώρα το Bigster χρειάζεται 11,2 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, η εταιρεία ανακοινώνει μέση τιμή στα 6,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς στην πράξη είδαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ.

Οδική συμπεριφορά

Η οδική αίσθηση του Bigster 4×4 είναι ώριμη και σταθερή, με ξεκάθαρη έμφαση στην άνεση. Η ανάρτηση απορροφά εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ παραμένει αρκετά σφιχτή ώστε να διατηρεί τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, μεταφέροντας την απαιτούμενη πληροφόρηση, και η τετρακίνηση επεμβαίνει διακριτικά όταν χρειάζεται, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Στην εθνική οδό το αυτοκίνητο ταξιδεύει ήσυχα και σταθερά, ενώ σε επαρχιακές διαδρομές ή ελαφρύ χωματόδρομο δείχνει τον πιο περιπετειώδη εαυτό του. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, όπως βρεγμένο οδόστρωμα ή πατημένο χώμα, το Bigster εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Δεν είναι σκληροπυρηνικό off-roader, αλλά σίγουρα μπορεί να σε πάει μακριά από την άσφαλτο με άνεση και χωρίς άγχος. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τέσσερα (Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road) και ανάλογα την επιφάνεια το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, αλλά και τη λειτουργία των ESC και Traction Control.

Συμπέρασμα

Το νέο Dacia Bigster 4×4 130 ίππων είναι ένα SUV που δεν περιορίζεται από την ταμπέλα της “προσιτής επιλογής”. Είναι ευρύχωρο και πρακτικό, τεχνολογικά up to date και πολυδιάστατο, με πραγματική ικανότητα να ανταποκριθεί σε κάθε είδους διαδρομή. Με τιμή εκκίνησης 23.800 ευρώ στην mild hybrid έκδοση των 140 ίππων, προσφέρει ό,τι χρειάζεται ένας σύγχρονος οδηγός – ασφάλεια, χώρους, πρακτικότητα, επιδόσεις, αξιόλογη κατανάλωση – χωρίς υπερβολές. Η έκδοση της δοκιμής μας με την τετρακίνηση ξεκινά από τα 30.500 ευρώ. Όλα τα μοντέλα της μάρκας διατίθενται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια, αλλά και πλούσιο εξοπλισμό, χωρίς ελλείψεις σε άνεση και ασφάλεια, από την βασική έκδοση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όνομα και... πράγμα η νέα έκδοση του T-Roc, καθώς προσφέρεται πλέον με εμπλουτισμένο εξοπλισμό αλλά και όφελος 5.000 ευρώ!...
C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής