Έχουν περάσει πάνω από δύο δεκαετίες από το παγκόσμιο ντεμπούτο του VW Touareg, ενός μοντέλου που κατέγραψε εντυπωσιακή πορεία στις αγορές όλου του κόσμου. Μέχρι σήμερα, κατάφερε να πωληθεί σε περισσότερα από 1,2 εκατ. αντίτυπα, σε 39 χώρες του κόσμου. Τώρα όμως έφτασε η ώρα του τέλους με την γερμανική εταιρεία να λανσάρει μία ειδική έκδοση, αλλά και να μας θυμίζει λαμπρές στιγμές της ιστορίας του, όπως για παράδειγμα τότε που ρυμούλκησε ένα ολόκληρο Boeing 747.
Δείτε επίσης: Οι μάρκες με την μεγαλύτερη αξία στον κόσμο – Δείτε το αυτοκινητικό Top 10
Συνολικά υπήρξαν τρεις γενιές, με την πρώτη να ξεκινά την εμπορική της πορεία το 2002 και να την ολοκληρώνει το 2009. Η κορυφαία έκδοση του VW Touareg ήταν αυτή με τον V10 TDI, τον ισχυρότερο κινητήρα diesel που είχε εγκατασταθεί στη Volkswagen εκείνη την εποχή. Ο δεκακύλινδρος κινητήρας 5 λίτρων των 313 ίππων παρήγαγε μέγιστη ροπή 750 Nm και επιτάχυνε το αμάξωμα των 2,5 τόνων στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,8 δλ.

Η δεύτερη γενιά του Touareg μεγάλωσε τόσο σε πλάτος όσο και σε μήκος, δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια. Η πρωτιά σε αυτή την γενιά συνδέθηκε με την υβριδική τεχνολογία, μιας και το Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid ήταν το πρώτο υβριδικό παραγωγής της εταιρείας. Τροφοδοτούνταν από έναν βενζινοκινητήρα V6 με ισχύ 333 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 46 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος ήταν 380 χλμ./ώρα.
Η τρίτη γενιά έκανε το ντεμπούτο της το 2018 και μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί περισσότερες από 265.000 μονάδες. Η τελευταία έκδοση ονομάζεται “Final Edition” και μέχρι την άνοιξη του 2026 η παραγωγή θα έχει σταματήσει. Το “Final Edition” φέρει λεπτομέρειες και ταμπελάκια που αναγράφουν το όνομα της έκδοση στο εσωτερικό, ενώ εξωτερικά συναντάμε μαύρες λεπτομέρειες σε σημεία όπως οι ζάντες και ο εμπρός προφυλακτήρας.

Όταν “τράβηξε” το Boeing και έμεινε στην ιστορία
Ήταν το 2006, όταν το VW Touareg βρέθηκε σε διάδρομο απογείωσης, μπροστά από ένα Boeing 747 βάρους περίπου 155 τόνων, προκειμένου να προσπαθήσει να το κινήσει. Το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με V10 TDI κινητήρα που είχε ροπή 750 Nm. Για να βελτιωθεί η πρόσφυση, το SUV είχε φορτωθεί με τέσσερις τόνους επιπλέον βάρους. Το εγχείρημα ολοκληρώθηκε επιτυχώς, με το αεροπλάνο να κινείται για 150 μέτρα. Όλα αυτά έγιναν με χωρίς επέμβαση στον κινητήρα, το κιβώτιο και την αερανάρτηση