Δοκιμάζουμε την diesel λιμουζίνα της Audi – Ήπια υβριδικός κινητήρας και τετρακίνηση

Αυτόματο κιβώτιο, diesel κινητήρας και ποιότητα κύλισης επιπέδου Audi! Η συνταγή για απολαυστικά ταξίδια. Δείτε τις εντυπώσεις μας...
Audi A5

Τα προηγούμενα χρόνια, η “entry-level” λιμουζίνα της Audi ήταν το A4. Πλέον, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί παρελθόν και τη θέση του καταλαμβάνει το εικονιζόμενο. Πρόκειται για το τετράπορτο Audi A5 Sedan, το οποίο ασφαλώς είναι διαθέσιμο και ως station-wagon (Αvant, όπως το ονομάζει η Audi). Η πρώτη μας επαφή μαζί του γίνεται στην diesel έκδοση, η οποία συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά… στην προκειμένη περίπτωση και με σύστημα τετρακίνησης quattro.

Δείτε επίσης: Πιο προσιτό από ποτέ το SUV της Skoda – Από 20.950 ευρώ και με 0% επιτόκιο

Ο αντικαταστάτης του A4 έχει τροποποιημένες αναλογίες εξωτερικά, με το μακρύ μεταξόνιο, τους μεγάλους τροχούς και το χαμηλό αμάξωμα να δημιουργούν μία πιο “sportive” φιλοσοφία. Το sedan αμάξωμα έχει στοιχεία που συναντάμε σε coupe μοντέλα, όπως το “τραβηγμένο” εσωτερικό προς τα πίσω, η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, η μικρή πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και η διακριτική αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα. Στοιχεία που ξεχωρίζουμε είναι η τραπεζοειδής μάσκα στο εμπρός τμήμα, τα έντονα “νεύρα” στο καπό και οι χειρολαβές που είναι “χωνευτές” στις πόρτες. Βέβαια, δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστεί κανείς από τα φωτιστικά σώματα. Τα εμπρός LED σώματα μπορούν να διαφοροποιηθούν ως προς την σχεδίαση, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει ένα από τα 8 διαθέσιμα μοτίβα. Άκρως εντυπωσιακά είναι και τα πίσω σώματα, τα οποία ενώνονται με μία LED λωρίδα και εντυπωσιάζουν το βράδυ. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το επιβλητικό sedan έχει μήκος που αγγίζει τα 4.829 χλστ., πλάτος στα 1.860 και ύψος στα 1.444 χλστ. Οι δε ζάντες αλουμινίου στην S-Line έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής, έχουν μέγεθος 19 ιντσών με ελαστικά 245/35 (διατίθεται με τροχούς από 17 έως 20 ίντσες).

Εσωτερικό: Ποιότητα, καλοί χώροι και τρεις οθόνες
Περνάμε στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα, με μαλακά στην υφή πλαστικά και δερμάτινες επενδύσεις. Το περιβάλλον είναι εντυπωσιακό, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να εξοπλίζεται με την προαιρετική τρίτη οθόνη στην πλευρά του οδηγού (σίγουρα πολλοί θα το βρουν υπερβολικό). Έχουμε, λοιπόν, μία οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι μεγέθους 11,9 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής του MMI μεγέθους 14,5 ιντσών, ενώ η προαιρετική στα δεξιά είναι 10,9 ιντσών και την χειρίζεται ο οδηγός. Bonus το αναβαθμισμένο head-up display, όπου για πρώτη φορά ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα και τις λειτουργίες του infotainment από εκεί. Μπορεί το “ψηφιακό περιβάλλον” να είναι έντονο, αλλά η εξοικείωση ήρθε πολύ γρήγορα. Σίγουρα, όμως, θα ήθελα μερικούς ακόμα “φυσικούς” διακόπτες, κυρίως για τον έλεγχο του κλιματισμού. Ο μόνος “φυσικός” διακόπτης είναι ο περιστροφικός για την ρύθμιση της έντασης. Ευτυχώς, στο τιμόνι υπάρχουν τα δύο πάνελ αφής που γίνονται όλες οι απαραίτητες λειτουργίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή κατά την οδήγηση.

Σε επίπεδο πρακτικότητας τώρα, οι χώροι για τέσσερις ενήλικες επιβάτες είναι κορυφαία και το ταξίδι θα γίνει με την πολυτέλεια που αρμόζει σε ένα sedan της Audi. Βέβαια, για τον τυχόν πέμπτο επιβάτη κάτι τέτοιο δεν ισχύει, μιας και στην μεσαία θέση της πίσω σειράς υπάρχει περιορισμός τόσο στα πόδια, λόγω του μεγάλου “τούνελ” στο πάτωμα, όσο και στο κεφάλι λόγω της κεκλιμένης οροφής. Μιας και αναφέρθηκα στην οροφή, δεν γίνεται να μην αναφερθώ στην πανοραμική οροφή, η οποία ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και είναι εντυπωσιακή. Όχι μόνο για το μέγεθός της, αλλά και για το σύστημα σκίασης, το οποίο δεν γίνεται με ύφασμα που σύρεται, όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά με αλλαγή στη διαφάνεια του γυαλιού (δείτε σχετική εικόνα παρακάτω).

Κινητήρας: Οικονομικός και σβέλτος όταν το θελήσει ο οδηγός
Κάτω από το καπό του πετρελαιοκίνητου Audi A5 συναντάμε ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.968 κ.εκ., το οποίο συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία. Αποτέλεσμα είναι η ισχύς να αγγίζει τους 204 ίππους (+24 ίπποι από το ηλεκτρικό μοτέρ) και η μέγιστη ροπή να φτάνει στα 400 Nm. H συγκεκριμένη τιμή εμφανίζεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και διατηρείται μέχρι τις 3.250 σ.α.λ. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου S tronic διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των σχεδόν 2 τόνων (1.960 κιλά για την ακρίβεια) είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 6,9 δλ. και η τελική ταχύτητα “σκαρφαλώνει” μέχρι τα 241 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η Audi ανακοινώνει 4,8 – 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε 6,6 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Συνδυαστικά με την δεξαμενή καυσίμου των 60 λίτρων, διαπιστώνει κανείς ότι είναι εφικτή μία αυτονομία της τάξης των περίπου 900-1.000 χλμ.

 

Στην πράξη: Ατελείωτα, ξεκούραστα χιλιόμετρα
Σίγουρα τα SUV προσφέρουν πρακτικότητα, περνούν πιο άνετα πάνω από τις ανωμαλίες, αλλά το Audi A5 μου θύμισε πως είναι το ιδανικό, ταξιδιάρικο όχημα! Στη διάρκεια της δοκιμής ξεχώρισε με την κορυφαία μόνωση και την απουσία αεροδυναμικών θορύβων στο ταξίδι, στοιχεία που μόνο σε ένα sedan τέτοιου επιπέδου θα συναντήσει κανείς. Η ανάρτηση, παρά τις ζάντες 20 ιντσών και το πακέτο S Line που μειώνει την απόσταση από το έδαφος και 20 χλστ., “φιλτράρει” αποτελεσματικά το οδόστρωμα και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μηδενικές. Τα φρένα είναι ισχυρά και το πεντάλ διακρίνεται για την γραμμικότητα, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές (η στεφάνη του μου φάνηκε κάπως μεγάλη σε διάμετρο). Το στοιχείο, βέβαια, που ξεχωρίζει κανείς είναι ο diesel κινητήρας. Σίγουρα είναι πιο θορυβώδης από έναν βενζινοκινητήρα, αλλά κάτι τέτοιο θα γίνει αντιληπτό μόνο στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι μαγικός, προσφέροντας κορυφαία κατανάλωση για τα “κυβικά” του αυτοκίνητου, αλλά και αυτή τη “γλυκιά” ροπή που εκλείπει στις μέρες μας. Το “κερασάκι στην τούρτα” είναι το κιβώτιο, το οποίο μπορεί να μην εκτελεί ακαριαία τις αλλαγές, αλλά είναι γρήγορο. Υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για πιο “συμμετοχική” οδήγηση. Κλείνω με το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προσφέρει μία extra ασφάλεια λόγω της ατελείωτης πρόσφυσης. Δίνει έμφαση στην κίνηση στον εμπρός άξονα σε ταξίδια ή μέσα στην πόλη, αλλά σε συγκεκριμένες συνθήκες, ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να στείλει πίσω ακόμα και το 70% της ροπής.

Στο ταμείο
Το νέο Audi A5 ξεκινά από τα 61.980 ευρώ στη βασική του έκδοση με αυτόν τον ήπια υβριδικό κινητήρα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο. Για όσους επιθυμούν την τετρακίνηση quattro, το τελικό ποσό αυξάνεται στα 64.980 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής