Μπορεί να απομένουν ακόμα τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, αλλά η πρώτη πεντάδα στην κατηγορία των supermini φαίνεται να έχει διαμορφωθεί. Πάμε να δούμε τα μοντέλα που ξεχώρισαν, ποιο από αυτά είναι το πιο προσιτό, αλλά και την μοναδική diesel επιλογή της κατηγορίας.
Δείτε επίσης: Η BMW των 27.700 ευρώ είναι η μεγάλη “έκπληξη” του 2025 – Πέρασε Toyota, Opel και VW
Ξεκινάμε από τον “βασιλιά” των supermini, που για ακόμα μία χρονιά είναι το Toyota Yaris. Το ιαπωνικό μοντέλο είναι το μοναδικό που κατέγραψε πάνω από 5.000 ταξινομήσεις στο 11μηνο (5.036 για την ακρίβεια), σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Πίσω του ακολουθεί το Suzuki Swift, το οποίο “αναρριχήθηκε” στην δεύτερη θέση με 3.362 ταξινομήσεις. Η πρώτη τριάδα ολοκληρώνεται με το Peugeot 208 των 3.180 ταξινομήσεων, ενώ το Top-5 για το 11μηνο συμπληρώνεται με τα Opel Corsa και Renault Clio των 3.092 και 3.023 ταξινομήσεων αντίστοιχα.

Suzuki Swift: Το πιο φθηνό supermini της 5άδας
Το Suzuki Swift προσφέρεται αποκλειστικά με τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.197 κ.εκ. Συνοδεύεται από ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Αποδίδει 82 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 112 Nm έρχεται στις 4.500 σ.α.λ. Μπορεί να μην υπάρχει ποικιλία ως προς τους κινητήρες, αλλά ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή αυτόματο CVT. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης, το Suzuki Swift είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που προσφέρει αυτή την δυνατότητα! Η τιμή του Suzuki Vitara στην ελληνική αγορά ξεκινά από τα 16.990 ευρώ (περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια Hybrid Bonus ύψους 460 ευρώ). Πέρα όμως από την τιμή, “δυνατό” του στοιχείο είναι και η κατανάλωση! Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και την κίνηση στον εμπρός άξονα πετυχαίνει κατανάλωση μόλις 4,4 λτ./100 χλμ.

Renault Clio: Το μοναδικό supermini με diesel κινητήρα
Το Renaul Clio με τον Blue dCi 100 συνοδεύεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Κάτω από το καπό υπάρχει turbo κινητήρας πετρελαίου που έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. Πρόκειται για τετρακύλινδρο μοτέρ που αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., ενώ εντυπωσιακή είναι η ροπή των 260 Nm που έρχεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 2.500. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 174 χλμ./ώρα. Αναφερθήκαμε στις επιδόσεις, αλλά το “δυνατό” χαρτί αυτής της έκδοσης είναι η κατανάλωση. Βάσει του WLTP, το πετρελαιοκίνητο Renault Clio “καίει” 4,2 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 109 – 110 γρ./χλμ. Το Renault Clio με κινητήρα πετρελαίου (Blue dCi 100) προσφέρεται αυτή τη στιγμή στην έκδοση εξοπλισμού “evolution”. Η τιμή του ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 21.900 ευρώ (η βασική έκδοση βενζίνης ξεκινά από τα 19.400 ευρώ), ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια service.