Ferrari SF90 Stradale: Η ισχυρότερη Ferrari ever (+video) [2020]

Η πολυαναμενόμενη Ferrari SF90 Stradale παρουσιάστηκε και επισήμως και έγινε η ισχυρότερη Ferrari παραγωγής όλων των εποχών αλλά και η πρώτη που είναι επαναφορτιζόμενη.

Παρουσιάστηκε και επισήμως η νέα Ferrari SF90 Stradale, το νέο hypercar από το Maranello, με τεχνολογία απευθείας από την F1. Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμά του κρύβει ένα υβριδικό σύνολο, αποτελούμενο από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 βενζινοκινητήρα 4.0 λτ. ο οποίος αποδίδει 780 ίππους και τρεις ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 220 ίππων, που φτάνουν τη συνολική ιπποδύναμη στα 1.000 PS.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ MGUK (Motor Generator Unit, Kinetic) είναι τοποθετημένα σε διαφορετικά σημεία. Το ένα είναι στον πίσω άξονα μεταξύ του κινητήρα και του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, ενώ τα άλλα δύο είναι στον εμπρός άξονα προσφέροντας έτσι τετρακίνηση και Torque Vectoring.

Προφανώς οι επιδόσεις της νέας Ferrari SF90 Stradale είναι… εξωφρενικές. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ για το 0-200 χλμ./ώρα θέλει 6,7 δλ. Η τελική της ταχύτητα είναι στα 340 χλμ./ώρα ενώ στην πίστα του Fiorano έγραψε χρόνο 1 λεπτό και 19 δευτερόλεπτα για έναν γύρο (πιο γρήγορη και από τη LaFerrari).

Αν και είναι παράξενο για μία Ferrari να μιλάμε για φόρτιση μπαταριών, πλέων αυτή είναι η πραγματικότητα. Βλέπετε η Ferrari SF90 Stradale είναι η πρώτη με δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή ενέργειας. Η μπαταρία 7,9 kWh της δίνει μάλιστα ηλεκτρική αυτονομία 25 χιλιομέτρων, για ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 125 χλμ./ώρα.

Το αμάξωμα της νέας Ferrari SF90 Stradale είναι εντυπωσιακό σχεδιαστικά, αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις από ένα hypercar βέβαια. Οι Ιταλοί σχεδιαστές  πάντως κατάφεραν για ακόμη μία φορά να συνδυάσουν αρμονικά την αισθητική με την αεροδυναμική. Έτσι, η νέα Ferrari καταφέρνει να είναι άκρως ελκυστική, χωρίς να θυσιάζει στο παραμικρό την αεροδυναμική της. Ενδεικτικό είναι πως σύμφωνα με τους Ιταλούς πάντα, η κάθετα παραγόμενη δύναμη στον πίσω άξονα στα 250 χλμ./ώρα είναι 390 κιλά. Φυσικά υπάρχουν ενεργά και παθητικά αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ στο πίσω μέρος, σε περίπτωση ισχυρού φρεναρίσματος από υψηλή ταχύτητα, η αεροτομή αλλάζει θέση προκειμένου να μειωθεί η απόσταση ακινητοποίησης.

Πάντως κοιτάζοντάς την θα ορκιζόσουν πως είναι ένα κεντρομήχανο supercar παρά ένα υβριδικό hypercar με τρία ηλεκτρικά μοτέρ και ένα θερμικό. Φυσικά η τεχνολογία δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και σε επιμέρους τομείς, όπως ο φωτισμός. Έτσι, έχουμε εμπρός εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED και δύο ζεύγη LED φώτων πίσω. Άλλα ενδιαφέροντα σχεδιαστικά στοιχεία είναι οι δύο κυκλικές απολήξεις της εξάτμισης που βρίσκονται τοποθετημένες ψηλά στον προφυλακτήρα, ενώ πιο χαμηλά υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης.

Κάτω από όλα αυτά βέβαια βρίσκεται ένα ολοκαίνουργιο πάτωμα, με ενισχυμένη κατά 40% την στρεπτική ακαμψία του, όντας μάλιστα και αρκετά ελαφρύ (13 κιλά ελαφρύτερο από αυτό της LaFerrari), χαρίζοντας έτσι στην SF90 Stradale συνολικό βάρος 1.570 κιλά.

Και μετά από τις εικόνες του αμαξώματος περνάς στο εσωτερικό και δεν μπορείς παρά να ζηλέψεις τον τρόπο με τον οποίο οι σχεδιαστές έχουν ενσωματώσει οθόνες και πάνελ αφής σε μία άκρως οδηγοκεντρική καμπίνα. Ο πίνακας οργάνων είναι για πρώτη φορά σε Ferrari εξολοκλήρου ψηφιακός και έχει μέγεθος 16 ιντσών και 3D γραφικά. Ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το 80% των λειτουργικών του αυτοκινήτου από το τιμόνι, ενώ υπάρχει και Head-Up display προκειμένου να μην πάρει το βλέμμα του ποτέ από τον δρόμο. Ακόμη ένα στοιχείο πάντως που προκαλεί εντύπωση είναι πως αν και απουσιάζει ο λεβιές ταχυτήτων από το κεντρικό τούνελ, ο σχεδιασμός των χειριστηρίων του κιβωτίου παραπέμπει στο κλασσικό “χτένι” των παλαιότερων Ferrari με χειροκίνητο κιβώτιο.

Τέλος, αξίζει να πούμε πως η Ferrari θα συνοδεύει το νέο της δημιούργημα με το πακέτο Assetto Fiorano (η γκρι Ferrari στις πιο πάνω εικόνες), το οποίο περιλαμβάνει ανάρτηση με αμορτισέρ αγωνιστικού τύπου Multimatic, πάνελ από ανθρακονήματα σε πόρτες, αεροτομή, ελατήρια και εξάτμιση αλλά και σπαρτιάτικο εσωτερικό. Παρεμβάσεις που μειώνουν το συνολικό βάρος κατά 30 κιλά.

Η τιμή της Ferrari SF90 Stradale θα είναι περίπου στα 700.000 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες της έχουν ήδη ξεκινήσει και έχουν ξεπεράσει τα 2.000 αυτοκίνητα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
Τελευταίο δημιούργημα του Enzo, σπαρτιάτικη αισθητική και τρομακτικές επιδόσεις. Απολαύστε την σε ένα μοναδικό video......
Δοκιμάζουμε το D-SUV που φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, με 1200άρι μοτέρ, 130 ίππους, τετρακίνηση και κορυφαία τεχνολογία....
Αυτό το C-SUV έχει να επιδείξει τεχνολογία, χωρίς ωστόσο να αψηφά την οδηγική εμπειρία! Ας δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες!...
Μία Ferrari F40 που αποτελεί όνειρο, όχι για μεγάλους, αλλά για μικρούς λάτρεις της αυτοκίνησης! Τελική ταχύτητα... 55 χλμ./ώρα!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα