Harley Davidson VR1000: Διχασμένο κορμί

Η VR1000 ήταν μια αμερικανική superbike. Ήταν βαμμένη πορτοκαλί από τη μία πλευρά και μαύρη από την άλλη. Και, ναι, ήταν Harley Davidson.

Σε πλήρη αντίθεση με το χρωμιωμένο «τσοπεροειδές» στερεότυπο της α λα Harley προσέγγισης στον μοτοσικλετισμό, η VR1000 θα στέκει πάντα σαν μια ηρωική και ανάδελφη απόπειρα. Ακόμη και σήμερα, σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα μετά το αγωνιστικό της ντεμπούτο, η δίχρωμη (πορτοκαλιά από τη μία της πλευρά, μαύρη από την άλλη) superbike φαντάζει σαν μια ακατανόητη παραδοξότητα.

Στην πολυτάραχη και περιπετειώδη ιστορία της Harley Davidson έχουν συμβεί πάμπολλα παράξενα, κανένα όμως τόσο ξένο στον σκληρό πυρήνα της HD. Κατ’ αρχάς, προκειμένου να γίνει δεκτή η συμμετοχή της στο αμερικανικό πρωτάθλημα superbike (AMA) το 1994, έπρεπε υποχρεωτικά να κατασκευαστούν τουλάχιστον 50 αντίτυπα της «πολιτικής» VR1000. Έτσι και έγινε, για διάφορους λόγους όμως η κατοχύρωση των νομίμων προδιαγραφών της, αντί για την έδρα της Harley στο Μιλγουόκι ή, έστω, κάπου στις ΗΠΑ, έγινε στην Πολωνία. Όπου κόστιζαν περί τις 50.000 δολάρια έκαστη.

Και ενώ την ετοίμαζαν και την τελειοποιούσαν επί χρόνια, όταν τελικά η VR πάτησε τα λάστιχά της σε πίστα αγώνων, ήταν ήδη σιτεμένη. Ως προς την τεχνολογία, τις επιδόσεις, ακόμη και τους αναβάτες, δεν ετίθετο ζήτημα, ήταν ό,τι έπρεπε για μια, αν όχι φαντασμαγορική, τουλάχιστον όμως αξιοπρεπή παρουσία στους μηχανοκίνητους αγώνες.

Όμως, ενόσω η Harley είχε πέσει πάνω στη δικύλινδρη, υδρόψυκτη, με επικεφαλής εκκεντροφόρους VR1000, ο ανταγωνισμός είχε μετατοπιστεί από εκεί όπου τον είχαν αφήσει οι Αμερικανοί. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο βασικός αναβάτης της HD στο πρωτάθλημα ΑΜΑ, ο εξαίρετος Καναδός Miguel Duhamel, μπορούσε να κοντράρει στα ίσια και να κλέψει αποτελέσματα μόνο στα αργά και «στριφτερά» σιρκουί.

Στις μεγάλες ευθείες η πορτοκαλόμαυρη κόρη του Μιλγουόκι απλώς παρακολουθούσε ανήμπορη τις Ducati 851 και τις τετρακύλινδρες 750 να εξαφανίζονται. Οι 135 ίπποι του 1994 θα αυξάνονταν και θα πληθύνονταν κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας της VR 1000. Ούτε όμως τα σχεδόν 180 άλογα, όσα είχε πλέον το 2001, θα ήταν αρκετά για να τη διατηρήσουν στο προσκήνιο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στη σύγχρονη ιστορία των ράλι έδρεψε τις δάφνες του ήσυχα και αποσύρθηκε χωρίς πάταγο....
Η Low Rider καταργήθηκε το 2017 μαζί με την οικογένεια των Dyna. Όμως ύστερα από απαίτηση του κοινού της HD η Low Rider επέστρεψε. Φιλοξενούμενη...
Εντυπωσιακή, αποτελεσματική και τρομερά επιτυχημένη, η BMW Μ3 E30 επαναπροσδιόρισε με το σχήμα και τις επιδόσεις της το τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο στο μεταίχμιο 80s...
Εντυπωσιακά έκλεισε την πρώτη του σεζόν στην κορυφαία κατηγορία Superbikes του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ο Δημήτρης Καρακώστας κερδίζοντας τον τίτλο του πρωταθλητή....
Η εμφάνιση της Lotus 38 το 1965 στην Ινδιανάπολη άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία. Ο μηχανοκίνητος κόσμος των ΗΠΑ δεν θα ήταν ποτέ...
Μπορεί η έννοια του customizing, ελληνιστί εξατομίκευση, για τους περισσότερους να είναι σχετικά νέα, ωστόσο αυτό δεν ισχύει για την Harley-Davidson. Η μάρκα από το...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα