Το 1899, ιδρύθηκε από τον Giovanni Agnelli (Τζιοβάνι Ανιέλι) στο Μιλάνο της Ιταλίας, η Fabbrica Italiana di Automobili Torino (F.I.A.T.). Μια αυτοκινητοβιομηχανία που περισσότερο από 100 χρόνια αργότερα, έχει αφήσει το στίγμα της στην παγκόσμια αυτοκίνηση, μέσω μιας σειράς συνήθως σπορτίφ και πολλές φορές καινοτόμων, οχημάτων. Το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat ονομάστηκε 4HP λόγω της ισχύος του, έχοντας κινητήρα χωρητικότητας 697 κ.εκ. Έως το 1910, είχε κατορθώσει να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, θέση που διατήρησε και στη συνέχεια του αιώνα.
Η Fiat έχει παρουσιάσει ορισμένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα του αιώνα, όπως τα Fiat 500, 600, 124 Spider κ.α. εμπνέοντας διαφορετικές γενιές ανθρώπων. Στο Gruppo Fiat εντάχθηκαν οι κορυφαίες ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Alfa Romeo, Lancia και Ferrari, με την καθεμιά να παράγει αυτοκίνητα-σταθμούς στην ιστορία. Ταυτόχρονα, όλες είχαν εξέχουσα πορεία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, είτε πρόκειται για τη F1 όπου Alfa Romeo και Ferrari έχουν γράψει ιστορία, είτε για το WRC όπου η Lancia αποτελεί μια από τις κορυφαίες ομάδες στην ιστορία του θεσμού. Από το 2009 έως το 2013 η Fiat βρέθηκε σε συνιδιοκτησία με την Chrysler, ενώ από το 2014 η συγχώνευση έχει οδηγήσει στη δημιουργία της FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
To 1922, γεννήθηκε στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας ο Fritz Riess (Φρίντζ Ρίς), οδηγός αγώνων που έλαβε μέρος σε έναν αγώνα Formula 1, τερματίζοντας στην 7η θέση το 1952, ενώ κορυφαία του στιγμή ήταν η νίκη στις 24 Ώρες του Mans την ίδια χρονιά, οδηγώντας για λογαριασμό της Mercedes-Benz μαζί με τον Hermann Lang. Πέθανε σε ηλικία 68 ετών, στο Samedan (Σαμντάν) της Ελβετίας.
Photo: Daimler
To 1971, έχασε τη ζωή του σε ηλικία 31 ετών, ο Μεξικανός οδηγός αγώνων, Pedro Rodriguez (Πέδρο Ροδρίγεζ). O Rodriguez, που θεωρούνταν ως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς σε βρεγμένο οδόστρωμα, σημείωσε 2 νίκες στην καριέρα του. Σκοτώθηκε σε ατύχημα στην πίστα του Norisring στη Νυρεμβέργη, σε αγώνα εκτός F1, όταν χτύπησε με αυτοκίνητο που βρισκόταν 1 γύρο πίσω, με αποτέλεσμα το πρωτότυπο Ferrari 512M που οδηγούσε να τυλιχθεί στις φλόγες.
Το 1987, ο κορυφαίος Γερμανός οδηγός ράλι Walter Röhrl έγινε ο πρώτος οδηγός που σπάει το φράγμα των 11 λεπτών στην ανάβαση του Pikes Peak, με Audi Sport Quattro S1 E2. Η θρυλική ανάβαση μήκους 19,99 χιλιομέτρων, που διεξάγεται στο Colorado των Η.Π.Α. από το 1916, συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό αγώνα για τους κατασκευαστές. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, οι εταιρείες έχουν επιστρατεύσει παγκοσμίου φήμης οδηγούς, στο κυνήγι της νίκης και του ρεκόρ. Η πρώτη εμφάνιση της Audi στο συγκεκριμένο αγώνα έγινε το 1984, με τη Michele Mouton να κατακτά τη νίκη στην κατηγορία των οχημάτων ράλι. Έπειτα, κατέκτησε 3 συνεχόμενες νίκες με τους Bobby Unser και τον Röhrl, ο οποίος το 1987 πέτυχε νέο ρεκόρ με χρόνο 10:47.85.
Photo: Audi