Το 2003, μια μάχη εξαίσιων ιταλικών κατασκευών έλαβε χώρα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο “Baccarini“, στο Grosseto της Ιταλίας. Στον έναν διάδρομο, τοποθετήθηκε η Ferrari F2003-GA με οδηγό τον Michael Schumacher και απέναντι, βρέθηκε ένα Eurofighter Typhoon της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας με τον Ιταλό πιλότο και αστροναύτη, Maurizio Cheli, στο joystick. Τα δύο ιταλικά τεχνουργήματα είχε προγραμματιστεί να κοντραριστούν 3 φορές, σε απόσταση 600, 900 και 1200 μέτρων αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση, στα 600 μέτρα, επικράτησε το μονοθέσιο που κάλυψε την απόσταση σε 9,4 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας κατά 0,2 δευτερόλεπτα το αεροπλάνο. Όμως, το Eurofighter Typhoon πήρε τη ρεβάνς στην απόσταση των 1200 μέτρων, την οποία κάλυψε σε 14,2 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η Ferrari χρειάστηκε 16,7 δευτερόλεπτα. Με το επιμέρους σκορ της μάχης να βρίσκεται στο 1-1, όλα κρίθηκαν στη μεσαία απόσταση των 900 μέτρων, όπου επικράτησε το αεροπλάνο που κάλυψε σε 13 δευτερόλεπτα την απόσταση, ενώ το μονοθέσιο χρειάστηκε 13,2 δευτερόλεπτα.
Όπως τόνισε και ο πάντα ανταγωνιστικός Michael Schumacher, θα είχε μεγαλύτερη τύχη αν δεν είχε βρέξει, οπότε η Ferrari εφοδιάστηκε με ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα που δεν παρείχαν την ιδανικότερη πρόσφυση. Αυτή ήταν η τρίτη φορά που πραγματοποιήθηκε ένα τέτοιο ραντεβού, καθώς είχαν προηγηθεί δύο ακόμη, το 1931 και το 1981. Στην πρώτη περίπτωση, ο Tazio Nuvolari είχε οδηγήσει μια Alfa Romeo 8C-2300 απέναντι στο Caproni CA-100 που πιλοτάριζε ο Vittorio Suster στη Ρώμη, σε μια μάχη που είχε οριακά νικητή το αεροπλάνο. Στη δεύτερη περίπτωση, η κόντρα πραγματοποιήθηκε στο Πολεμικό Αεροδρόμιο της Istrana κοντά στην Τεργέστη, με τον Gilles Villeneuve να επικρατεί για μόλις 10 εκατοστά του δευτερολέπτου με την Ferrari 126 CK έναντι ενός F104 της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Photo: Ferrari