Fiat X1/9: Ένα… συναρμολογούμενο κανονικών διαστάσεων!

Το Fiat X1/9 ήταν ένα διθέσιο σπορ αυτοκινητάκι, με χαμηλή ποιότητα κατασκευής και ακόμη πιο χαμηλές επιδόσεις. Παρ’ όλα αυτά, δημιούργησε τον δικό του θρύλο.

Το πώς η Fiat κατάφερνε ανέκαθεν να γράφει ιστορία, προτείνοντας ρηξικέλευθες και αλλόκοτες συνταγές, συνιστά οπωσδήποτε αντικείμενο έρευνας για τους ιστορικούς τής αυτοκίνησης – και του μέλλοντος.

Το περιβόητο και ανεπανάληπτο Fiat X1/9 ήταν εν μέρει συναρμολογημένο από υπάρχοντα εξαρτήματα. Στα τελευταία χρόνια της δεκαετίας του ’60 η Fiat πήρε τη μετάδοση από το Autobianchi Primula και το μοτέρ του 128, τα προσάρμοσε στο πρωτότυπο που είχε σχεδιάσει ο οίκος Bertone και, έτσι απλά, δημιούργησε το X1/9. Το οποίο είχε συγκλονίσει από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, το 1969. Τότε λεγόταν «Autobianchi A112 Runabout», σύντομα όμως η Fiat θα αναλάμβανε πλήρως την πατρότητά του.

Το διθέσιο Fiat X1/9 είχε σφηνοειδές σχήμα, ήταν «κεντρομήχανο», εφόσον ο κινητήρας βρισκόταν εμπρός από τους πίσω τροχούς, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς. Ακολουθώντας τους κανόνες εργονομίας ενός μοντέλου τύπου «τάργκα», η οροφή ήταν αποσπώμενη και μπορούσε να αποθηκευτεί.

Παρεμπιπτόντως, το Fiat X1/9 είχε δύο αποθηκευτικούς χώρους, εμπρός και πίσω, αλλά και ανακλινόμενους προβολείς. Αυτό που, δυστυχώς, δεν είχε ποτέ, ήταν ποιότητα κατασκευής αντίστοιχη της φήμης, του στιλ και των προσδοκιών που δημιουργούσε με την παρουσία του. Και, βέβαια, επιδόσεις. Η πρώτη γενιά ήταν εφοδιασμένη με έναν κινητήρα κατηγορίας φτερού (μύγας), 1.300 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε 75 άλογα. Η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως από το 1979 και εξής, όταν το μοτέρ που είχε σχεδιάσει ο θρυλικός Aurelio Lampredi της Scuderia Ferrari αναβαθμίστηκε στο 1,5 λίτρο και τους 85 ίππους.

Παρά τις ιδιαιτερότητές του, το Fiat X1/9 παρέμεινε στην παραγωγή από τον ίδιο τον Bertone ακόμη και μετά το 1982, όταν η Fiat αποφάσισε ότι δεν την ενδιέφερε πλέον το «παιχνίδι» της. Ούτως ή άλλως, είχε κερδίσει μια θέση γι’ αυτό στο πάνθεον της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Στην κατηγορία των B-SUV η Fiat εκπροσωπείται επάξια από το 600e, το οποίο αυτή την στιγμή διατίθεται με προσφορά που μειώνει αισθητά την τιμή του....
Έκπτωση 3.500 ευρώ από την εταιρεία και ακόμα 3.000 ευρώ από το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά"! Δείτε πόσο κοστίζει το FIAT 600e......
Με την προωθητική ενέργεια ύψους 600 ευρώ, το ιταλικό B-SUV έρχεται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή! Δείτε τις διαθέσιμες εκδόσεις του......
Το μικρό μοντέλο της FIAT έρχεται με άκρως ανταγωνιστική τιμή και με κινητήρα που εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!...
Το Fiat Punto GT είναι "σταθμός" στην ιστορία της ιταλικής φίρμας. Πάμε να θυμηθούμε γιατί αγαπήθηκε τόσο πολύ από το κοινό......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής