Το 1872, o μηχανικός Giovanni Battista Pirelli (Τζιοβάνι Μπατίστα Πιρέλι) μαζί με ακόμη 24 συνεργάτες, εμφανίστηκαν ενώπιον συμβολαιογράφου ώστε να συστήσουν μια “ετερόρρυθμη εταιρεία για την κατασκευή και πώληση αντικειμένων σε ελαστική γόμα”. Έτσι ιδρύθηκε η Pirelli, που έμελλε να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες πολυεθνικές βιομηχανίες ελαστικών στον πλανήτη. Με μεγάλο εύρος παραγωγής, από ελαστικά για απλά οχήματα έως αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και αγωνιστικά, η Pirelli χαίρει μεγάλης αναγνώρισης, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι, μεταξύ άλλων, αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στη F1. Ακόμη, ενδεικτικό του χαρακτήρα της εταιρείας, είναι το φημισμένο της ημερολόγιο, μια ετήσια έκδοση που παρουσιάζεται σε περιορισμένη αντίτυπα, προσφέροντας μια διαφορετική και εκλεπτυσμένη οπτική του παγκόσμιου lifestyle.
Το 1938, ο Γερμανός Rudolf Caracciola (Ρούντολφ Καρατσιόλα) πέτυχε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο, με μια 12κύλινδρη Mercedes-Benz W 125 twelve-cylinder record-breaking car. Η προσπάθεια έγινε στην οδό μεταξύ Φρανκφούρτης και Darmstadt, σε μια προσπάθεια της Mercedes να καταρρίψει το ρεκόρ που κατείχε ως εκείνη τη στιγμή η Auto Union. Το νέο ρεκόρ, δια χειρός Caracciola, ήταν 432.7 χλμ./ώρα και δεν έχει καταρριφθεί μέχρι σήμερα. Την ίδια ημέρα, έχασε τη ζωή του σε ηλικία 28 ετών ο έτερος κορυφαίος Γερμανός οδηγός της εποχής, Bernd Rosemeyer (Μπέρντ Ροσεμέγιερ). Έχοντας στο ενεργητικό του πολλά ρεκόρ για την Auto Union, προσπάθησε να απαντήσει στην επίδοση του Caracciola. Ενώ κινούνταν με ταχύτητα σχεδόν 440 χλμ./ώρα, μια ριπή ανέμου χτύπησε το αυτοκίνητο το οποίο τούμπαρε, με αποτέλεσμα ο οδηγός να τιναχτεί έξω από αυτό και να σκοτωθεί επιτόπου.
Photo: Daimler
Το 1949, έχασε τη ζωή του σε ηλικία 40 ετών, ο Γάλλος οδηγός Jean-Pierre Wimille (Ζαν Πιερ Γουιμίλ). Ο Wimille βρισκόταν στην Αργεντινή για το GP Buenos Aires, όταν είχε ατύχημα με το Simca Gording που οδηγούσε, το οποίο αποδείχθηκε μοιραίο. Ήταν από τους “προπάτορες” της F1, έχοντας κατακτήσει νίκες σε περίπου 25 αγώνες GP, προτού πάντως θεσμοθετηθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα (1950). Είχε πολεμήσει στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο απέναντι στους Ναζί. Στη μνήμη του έχει δημιουργηθεί μνημείο στην περιοχή του Porte Dauphine, στο Παρίσι.
Το 1982, γεννήθηκε στο Opočno της Τσεχίας, ο Jan Kopecky (Γιαν Κοπέτσκι). Επαγγελματίας οδηγός ράλι, κατά πολλούς ο καλύτερος Τσέχος οδηγός ράλι όλων των εποχών, άποψη την οποία επιβεβαιώνουν οι τίτλοι που έχει κατακτήσει τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ο Kopecky, μόνιμος οδηγός της Skoda Motorsport από το 2008, έκανε την εμφάνισή του στα ράλι το 2001. Μεταξύ 2004 και 2007 συμμετείχε ιδιωτικά στο WRC με το ξεπερασμένο Skoda Fabia WRC, κάνοντας αξιομνημόνευτες επιδόσεις μεταξύ των οποίων και οι ταχύτεροι χρόνοι σε ειδικές διαδρομές, στην αγαπημένη του άσφαλτο. Από το 2008 και έπειτα εντάχθηκε στο δυναμικό της Skoda Motorsport, εκτοξεύοντας τη δυναμική του. Αποκορύφωμα της καριέρας του ήταν η κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WRC 2 το 2018 με Skoda Fabia R5, ενώ επιπλέον έχει κατακτήσει το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (2013), το Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού (2014), ενώ είναι και πολυπρωταθλητής Τσεχίας. Το 2019, συνεχίζει να βρίσκεται στην ομάδα της Skoda, συμμετέχοντας με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Pavel Dresler στο WRC 2 και στο Πρωτάθλημα Τσεχίας.
To 1926, γεννήθηκε στο Phoenix της Arizona, ο James Ernest Bryan. Ο, γνωστός ως Jimmy Bryan (Τζίμι Μπράιαν), Αμερικανός οδηγός, ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς ταχύτητας της εποχής του στην Αμερική, με αποκορύφωμα τη νίκη στον αγώνα Indianapolis 500 του 1958. Σκοτώθηκε στις 19 Ιουνίου 1960, καθώς είχε ατύχημα σε αγώνα Champ Cars στο Langhorne Speedway, στην Pennsylvania. Στη μνήμη του, ο Harry Weger έγραψε το τραγούδι “The Ballad of Jimmy Bryan”.