Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν δημοσιεύματα του ιαπωνικού τύπου, τα οποία αναφέρουν ενδεικτικά πως αυτό αποτελεί λογική εξέλιξη της απόφασης της Honda να διαθέτει στην αγορά από το 2025 και έπειτα αποκλειστικά ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη.
Ανάλογο δημοσίευμα είχε και το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, το οποίο αναφέρει ως πηγή του το ιαπωνικό δίκτυο Nikkei.
Για την ιστορία να πούμε πως η Honda εισήλθε στην αγορά των diesel στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και συγκεκριμένα το 1994. Την εποχή εκείνη τα diesel αυτοκίνητα στην Ευρώπη γνώριζαν μεγάλη άνθηση και η ζήτηση ήταν έντονη.
Προφανώς και η Honda δεν μπορούσε να μείνει αδιάφορη και έτσι με την βοήθεια των Perkins και Isuzu παρουσίασε τα δικά της πετρελαιοκίνητα μοντέλα, καθώς οι Ιάπωνες προτιμούσαν να επικεντρωθούν στην εξέλιξη των βενζινοκίνητων μονάδων τους και της υβριδικής τεχνολογίας.
Τελικά, μετά από αρκετά χρόνια παρουσίασε τους δικούς της κινητήρες της σειράς N, τους οποίος έχουμε μέχρι σήμερα στην γκάμα της με διαφορετικές εκδοχές φυσικά και πιο εξελιγμένους. Η αρχή έγινε με τον 2.2 λτ. πετρελαιοκινητήρα N22 για να συνεχίσουμε με τον N16 των 1.6 λτ. που τοποθετείται και σήμερα στο HR-V, το μοναδικό πετρελαιοκίνητο μοντέλο της Honda στην χώρα μας.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως η Honda άργησε να έρθει στο… πάρτι των πετρελαιοκινητήρων στα αυτοκίνητα, παρόλα αυτά όμως φεύγει με τις καλύτερες εντυπώσεις καθώς ο 1.6 i-DTEC έχει κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης με 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. ενώ και η λειτουργία του είναι ποιοτική, ήσυχη και χωρίς κραδασμούς.