Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 140 ps

Tο Suzuki SX4 S-Cross αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση των Ιαπώνων στα crossover-SUV, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης του μοντέλου

Η Suzuki έχει παράδοση στην κατασκευή μικρών και αξιόπιστων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, είναι γνωστή για την τεχνογνωσία της σε εκτός δρόμου οχήματα. Με τα SUV να βρίσκονται σε άνθιση, δε μένει με σταυρωμένα χέρια, καταθέτοντας τις δικές της προτάσεις στην κατηγορία. Εκτός από το Vitara, η Suzuki διαθέτει και το S-Cross, που είναι επίσης γνωστό ως SX4. Εμείς, γνωρίσαμε το Suzuki S-Cross 1.4 με τούρμπο κινητήρα boosterjet, ισχύ 140 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Πολυχρηστικό…
Αυτό είναι άλλωστε το στοιχείο που έχει κάνει την κατηγορία των crossover και SUV οχημάτων, να ξεχωρίζει. Το Suzuki S-Cross δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς διαθέτει στοιχεία που του επιτρέπουν να κινείται με αντίστοιχη άνεση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και εκτός δρόμου. Το μέγεθός του (μήκος 4,3, πλάτος 1,786 και ύψος 1,68 μέτρα) προδιαθέτει ακριβώς για αυτό, όντας αντίστοιχο με ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Εμφανισιακά πάντως, οι εκτός δρόμου επιρροές του είναι φανερές. Ο σχεδιασμός της εμπρός μάσκας και τα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, δίνουν τον τόνο. Αν σε αυτά προσθέσουμε τις ράγες οροφή και την απόσταση 180 χιλιοστών από το έδαφος, έχουμε την πλήρη εικόνα.

Στο εσωτερικό, η έμφαση έχει δοθεί σε ευρυχωρία, πρακτικότητα και εργονομία. Όπως και εξωτερικά, στο Suzuki S-Cross δεν έχουν γίνει κινήσεις εντυπωσιασμού. Στην καμπίνα, η αρχιτεκτονική του κόκπιτ είναι σωστά δομημένη, ώστε οδηγός και επιβάτες να έχουν άμεση επαφή με όλα όσα χρειάζονται. Τα καθίσματα διαθέτουν ποιοτική επένδυση με ύφασμα ή δέρμα, ανάλογα με την έκδοση. Ο έλεγχος του συστήματος συνδεσιμότητας γίνεται μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών, η οποία είναι συμβατή με Bluetooth, Apple Car Play και MirrorLink. Παράλληλα, ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη, η οποία δίνει στον οδηγό χρήσιμες πληροφορίες για δεδομένα όπως κατανάλωση, αυτονομία κ.α. Όσον αφορά στην ευρυχωρία, η χωρητικότητα αποσκευών του Suzuki S-Cross είναι 440 λίτρα, που γίνονται 1269 αν πέσουν τα καθίσματα. Όγκος που κρίνεται ικανοποιητικός, αν σε αυτό προσθέσουμε το γεγονός ότι στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με αρκετή άνεση, 5 άτομα.

Η “ψυχή” του S-Cross…
… είναι ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης Boosterjet. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, είχε χωρητικότητα 1,4 λίτρων, με ισχύ 140 ίππων στις 5500 στροφές. Χάρη στη βοήθεια που προσφέρει η υπερτροφοδότηση, η ροπή του Suzuki S-Cross που οδηγήσαμε είναι 220 Nm, από τις 1500 έως τις 4000 στροφές. Παρά το βάρος των σχεδόν 1250 κιλών, η ροπή βοηθά ώστε το αυτοκίνητο να “αρπάζει” από χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας μεγαλύτερη προοδευτικότητα κατά την κίνηση. Αυτό έχει άμεση επίδραση και στους κρίσιμους τομείς της κατανάλωσης ή της εκπομπής ρύπων. Στην περίπτωση της έκδοσης που οδηγήσαμε, οι εργοστασιακές μετρήσεις της Suzuki σε κύκλο WLTP έδειξαν μικτή κατανάλωση 6 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή 136 γραμμαρίων CO2/χλμ. Σε επίπεδο επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 9,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο
Μια σημαντική παράμετρος στο Suzuki S-Cross που οδηγήσαμε, ήταν η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Παράλληλα, το Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet της δοκιμής μας ήταν δικίνητο, ενώ προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση με σύστημα AllGrip. Τόσο το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και η κίνηση στους εμπρός τροχούς, παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς του Suzuki S-Cross.

Η απόκρισή του αυτόματου κιβωτίου ήταν καλή και η συνεργασία με τον κινητήρα, αρμονική. Ο συνδυασμός είναι σε κάθε σημείο λειτουργικός, ενώ ο οδηγός δεν αισθάνεται σε κανένα σημείο την ανάγκη για διαφορετική σχέση στο κιβώτιο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, πως η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει σχεδόν ίδια κατανάλωση και εκπομπή ρύπων, με εκείνη που διαθέτει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά στην άλλη σημαντική παράμετρο κίνησης, μπορεί το Suzuki S-Cross “μας” να ήταν δικίνητο, ωστόσο δεν είχε προβλήματα να κινηθεί και εκτός δρόμου. Σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο η απόσταση των 180 χιλιοστών από το έδαφος, τη στιγμή που το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, το καθιστά ευκίνητο σε κάθε μορφής ελιγμό. Προφανώς, το παραπάνω σχόλιο είναι στο πλαίσιο της λογικής, αφού όποιος επιθυμεί extreme καταστάσεις εκτός δρόμου, δεν έχει παρά να… λοξοκοιτάξει προς το Suzuki Jimny.

Πάντως, η ευελιξία του Suzuki S-Cross είναι φανερή και στην πόλη, αφού για το μέγεθός του δεν προβληματίζει σε κανένα σημείο. Επιπλέον, είναι ευκολοδήγητο στην άσφαλτο, με το τιμόνι να έχει θετική απόκριση στις εντολές του οδηγού. Τα φρένα λειτουργούν καλά, χάρη στους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους δίσκους πίσω, ενώ το αυτοκίνητο διατίθεται με τροχούς 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Η ανάρτηση του Suzuki S-Cross είναι λειτουργική σε κάθε περίσταση. Τα γόνατα MacPherson και o ημιάκαμπτος άξονας πίσω, συνεισφέρουν στην εύρυθμη λειτουργία του συνόλου. Το αμάξωμα δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, και σε αυτό βοηθά και η τεχνολογία TECT (Total Effective Control Technology) του πλαισίου, που εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία και μειωμένο βάρος.

Το Suzuki S-Cross προσφέρεται σε 3 εκδόσεις (GL, GL+, GLX), οι οποίες διαφοροποιούνται μεταξύ τους στο επίπεδο εξοπλισμού. Η τιμή του Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet που οδηγήσαμε, είναι 22.250 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο, κοστίζει 20.090 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Δείτε τα τρία B-SUV που ξεχωρίζουν για την μεγάλη εγγύηση, αλλά και πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα! Τα δύο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή......
Η ελληνική αντιπροσωπεία της ιαπωνικής εταιρείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα Drive ‘N Smile δωρεάν χειμερινού ελέγχου αυτοκινήτου και εκπτώσεις σε ανταλλακτικά....
Και το 2025 παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το τετρακίνητο Suzuki Vitara......
Είναι η δεύτερη πιο εμπορική κατηγορία στην Ελλάδα! Δείτε ποια είναι τα δημοφιλέστερα supermini στο 10μηνο του 2025......
Δοκιμάζουμε το best seller της Volkswagen στην κορυφαία του έκδοση 1.5 TSI R-Line με 150 ίππους. Πάμε να δούμε πως είναι στην πράξη, πόσο κοστίζει...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα