Roborace: Κόντρες ρομπότ

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το μεγάλο στοίχημα για το σήμερα-αύριο της αυτοκίνησης. Και πλανάται πλάνη τεραστία όποιος πιστεύει ότι τα μηχανοκίνητα σπορ έχουν ανοσία στην επέλαση των «αυτόματων πιλότων».

Πριν από περίπου 25 χρόνια, όταν η Formula 1 περνούσε τη φάση της ηλεκτρονικής υστερίας με τα συστήματα ενεργητικής ανάρτησης, κ.λπ., κάποια από τις μεγάλες βρετανικές ομάδες έκανε μια πρωτότυπη δοκιμή: άφησε τον οδηγό στα πιτ και έβγαλε το αυτοκίνητο στην πίστα. Το μονοθέσιο, χάρη στην τηλεκατεύθυνση, κινήθηκε με ασφάλεια και σε πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό. Μόνο που οι άνθρωποι της ομάδας τρόμαξαν από αυτό που είχαν οι ίδιοι κατορθώσει. Και εγκατέλειψαν αμέσως την ιδέα των αγώνων χωρίς ανθρώπινα χέρια στο τιμόνι.

Κανείς δεν ξέρει τι λένε σήμερα για το Roborace εκείνοι οι τεχνικοί που πειραματίστηκαν με το τηλεκατευθυνόμενο μονοθέσιο. Τι λένε, δηλαδή, για τους αγώνες μεταξύ αυτοκινήτων-ρομπότ, αγωνιστικών που δεν είναι καν τηλεκατευθυνόμενα, αλλά πλήρως ελεγχόμενα από την αυτόνομη βούληση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν κρατιέται πλέον και εισβάλλει παντού, από τις οικιακές συσκευές έως τους μηχανοκίνητους αγώνες.

Το Roborace βασίζεται σε μια πολύ απλή ιδέα: Ένα πρωτάθλημα στο οποίο οι ομάδες που συμμετέχουν θα είναι υποχρεωμένες να αναπτύσσουν τα δικά τους λειτουργικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση, παρ’ όλο που το όχημα, το Robocar, στα μηχανικά του μέρη θα είναι ενιαίο για όλους. Με εμφάνιση από το απώτερο μέλλον και βάρος 1.000 κιλά, το Robocar θα προωθείται με τη δύναμη τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων 300 kW έκαστος. Προκειμένου να κινείται σε ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα με ακρίβεια και ασφάλεια, το Robocar είναι εφοδιασμένο με 5 αισθητήρες LiDar (Light Detection And Ranging), 2 ραντάρ, 18 αισθητήρες υπερήχων, 6 κάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης και πολλά άλλα.

Στους απαισιόδοξους και σε όσους αποστρέφονται την ιδέα ενός μέλλοντος όπου οι αγώνες ταχύτητας θα γίνονται με τους άνεργους οδηγούς στην εξέδρα, οι διοργανωτές του Roborace προσπαθούν να είναι καθησυχαστικοί. Το επιχείρημά τους είναι ότι τα ρομπότ δεν θα υποκαταστήσουν τον άνθρωπο, αλλά το αντίθετο. Αποδεικνύοντας ότι οι μηχανές μπορούν να κάνουν πράγματα που κανένας άνθρωπος δεν θα τολμούσε, τα ρομπότ θα γίνουν οι καλύτεροι προπονητές των πιλότων νέας γενιάς, βελτιώνοντας το είδος των οδηγών αγώνων. Αυτά όμως μέχρι να θυμώσουν και να εξεγερθούν τα ρομπότ με την Τεχνητή – αλλά όχι απαραιτήτως φιλική – Νοημοσύνη τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Ο Dr. Michael Kruppa, επικεφαλής ανάπτυξης εμπρόσθιου φωτισμού στην Audi, εξηγεί πώς το νέο Audi Q3 φέρνει την έξυπνη τεχνολογία φωτισμού στην compact κατηγορία....
Η Audi αποκάλυψε στο Brand Experience Center του Μονάχου το όραμά της για την παρουσία της στη Formula 1, τρεισήμισι μήνες πριν από το πρώτο...
Κάποτε οι σχεδιαστές αυτοκινήτων έδιναν τον καλύτερό τους εαυτό ακόμη και στον πίνακα οργάνων! Και αυτός είναι ο λόγος που δημιουργήθηκαν μερικά αυτοκίνητα τόσο ξεχωριστά!...
Πράσινο φως για το Motorway Assistant με λειτουργία "hands-off" και το Active Lane Change με ενεργοποίηση μέσω της κίνησης του ματιού......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα