Cisitalia 202 SMM: Το άγγιγμα του θεού

Χάρη σε ένα ρεσιτάλ οδήγησης από τον βιρτουόζο Tazio Nuvolari, η χειροποίητη, περιορισμένης παραγωγής Cisitalia 202 SMM κέρδισε τη θέση της ανάμεσα στους θρύλους της αυτοκίνησης.

Η έκφραση «φονέας γιγάντων» είναι υπερβολικά κλισέ για να ταιριάξει με την Cisitalia 202 SMM – όσο κι εάν της ταιριάζει. Είναι όμως ο πλήρης προσδιορισμός του μοντέλου με το όνομα «Nuvolari» που απαγορεύει οποιαδήποτε υπερβολή. Κι αυτό διότι, με αυτό το αυτοκινητάκι, έχοντας ήδη χτυπηθεί βάναυσα από τη μοίρα και από την μακροχρόνια κακοποίηση του εαυτού του στους αγώνες, ο Tazio Nuvolari τερμάτισε δεύτερος στο Mille Miglia του 1947. Για το τι ακριβώς σήμαινε το να έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην πρώτη μεταπολεμική διοργάνωση του θρυλικού αγώνα, ο ιδανικός για να το αποτυπώσει είναι ο νικητής, ο Clemente Biondetti: «Δεν κέρδισα εγώ την κούρσα, εγώ απλώς τερμάτισα πρώτος. Αυτός που δικαιούται και αξίζει τη νίκη είναι ο Nuvolari, ο πιο μεγάλος οδηγός αγώνων του κόσμου».

Η Cisitalia (Consorzio Industriale Sportive Italia) ήταν μία μικρή βιοτεχνία, η οποία γεννήθηκε από το πάθος για την ταχύτητα ενός εύπορου υφασματοβιομήχανου. Χρησιμοποιούσε εξαρτήματα από τα αυτοκίνητα της Fiat, όμως ο Piero Dusio, όπως λεγόταν ο επιχειρηματίας, είχε προσλάβει μερικούς εξαιρετικά ταλαντούχους τεχνικούς προκειμένου να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: Να κερδίσει το Mille Miglia ο ίδιος, με ένα αυτοκίνητο δικής του παραγωγής. Το Cisitalia 202 SMM (Spider Mille Miglia) ήταν ένας μικρός «Δαυίδ», με κινητήρα μόλις 1.100 κ.εκ., ισχύος 60 ίππων, λόγω όμως της ελαφράς κατασκευής του από αλουμίνιο, το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνούσε τα 760 κιλά.

Ο Dusio αποφάσισε να δώσει το λιγότερο ισχυρό από τα τέσσερα αυτοκίνητά του στον Tazio Nuvolari, ο οποίος ήταν τσακισμένος από τον χαμό του γιου του, το άσθμα που τον ταλαιπωρούσε και τελικά θα τον έστελνε στον άλλο κόσμο, ενώ δεν ήταν, βέβαια και στην πρώτη του νιότη. Επιπλέον σε μεγάλο μέρος του αγώνα έβρεχε καταρρακτωδώς και τα ηλεκτρικά της μικρής Cisitalia υπέφεραν από ρευματισμούς. Παρ’ όλα αυτά, απέναντι σε έναν πανίσχυρο ανταγωνισμό, ο δαίμονας Nuvolari έκανε τα συνήθη μαγικά του και βρέθηκε ακόμη και να οδηγεί την κούρσα. Όμως ακόμη και η δεύτερη θέση την οποίαν τελικά κατέκτησε, ήταν αρκετή για να προκαλέσει απέραντη ενοχή στον Dusio για το ότι υποτίμησε τον «Ιπτάμενο Μαντοβανό». Σαν απόπειρα εξιλέωσης, η 202 SMM βαφτίστηκε «Nuvolari», σαν αιώνιος φόρος τιμής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο πιο εμβληματικός ίσως αγώνας κλασικών και σύγχρονων αυτοκινήτων στον κόσμο, το 1000 Miglia Experience, θα κάνει για πρώτη φορά στάση στην Ελλάδα!...
Στην έκθεση της Γενεύης εν έτει 1977 παρουσιάστηκε επίσημα το DIM 594. Ώρα να γνωρίσουμε το ελληνικό "'όραμα" που δεν γνώρισε το "success story"!...
Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στη σύγχρονη ιστορία των ράλι έδρεψε τις δάφνες του ήσυχα και αποσύρθηκε χωρίς πάταγο....
Λίγες ημέρες απέμειναν για την αποκάλυψη του νέου Renault 4 E-Tech Electric στο Σαλόνι του Παρισιού και οι Γάλλοι μας προϊδεάζουν δημοσιεύοντας τις πρώτες φωτογραφίες...
Με πανίσχυρα πλην υποτυπώδη οχήματα, όπως το Napier Bluebird, οι άνθρωποι έκαναν ασκήσεις θάρρους κατά τον Μεσοπόλεμο. Κυνηγούσαν την κατάρριψη του επίγειου ρεκόρ ταχύτητας και...
Εντυπωσιακή, αποτελεσματική και τρομερά επιτυχημένη, η BMW Μ3 E30 επαναπροσδιόρισε με το σχήμα και τις επιδόσεις της το τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο στο μεταίχμιο 80s...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει