Το νέο τάνκερ, το πρώτο στον κόσμο του είδους του ονομάζεται Suiso Frontier και η καθέλκυση του πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου, στο ναυπηγείο της Kawasaki στο Kobe της Ιαπωνίας.
Ο νέος τύπος τάνκερ δημιουργήθηκε για να μεταφέρει υδρογόνο σε υγρή μορφή κάτι που μειώνει τον όγκο του υδρογόνου κατά 800 φορές σε σχέση με την αέρια μορφή του. Για να το πετύχει αυτό ο ιαπωνικός κολοσσός θα εγκαταστήσει στο τάνκερ μια δεξαμενή χωρητικότητας 1.250 κ.μ. με διπλά τοιχώματα με κενό αέρος μεταξύ τους (για μόνωση), η οποία θα κρατά το υδρογόνο σε υγρή μορφή στους -253 βαθμούς Κελσίου. Οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2020.
Το Suiso Frontier θα χρησιμοποιηθεί ως πλοίο επίδειξης και δοκιμών, τουλάχιστον αρχικά, με απώτερο σκοπό την δημιουργία μιας διενθούς αλυσίδας ανεφοδιασμού μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας: Η Αυστραλία θα παράγει υγροποιημένο υδρογόνο από λιγνίτη, το οποίο θα μεταφέρεται έπειτα στην Ιαπωνία.
Το Suiso Frontier ανήκει στον οργανισμό CO2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), ο οποίος αποτελείται από τις Kawasaki, Iwatani Corporation, Shell Japan Limited και Electric Power Development Co., Ltd. (J-POWER) και ιδρύθηκε το 2016.
Το τάνκερ “συνοδεύεται” και από τις ανάλογες υποδομές-σταθμούς που κατασκευάζονται στις δύο χώρες με το εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου στην Αυστραλία να λαμβάνει και κρατική επιχορήγηση.
Το μήκους 116 μέτρων τάνκερ με ολική χωρητικότητα 8.000 τόνων κινείται από υβριδικό σύστημα, έχει πλήρωμα 25 ατόμων και ταξιδεύει με 13 κόμβους την ώρα.