Όπως ενδεχομένως έχετε παρατηρήσει, από την αρχή του έτους η τιμή της βενζίνης πήρε τα… πάνω της και πολλοί αποδίδουν την αύξηση αυτή στα γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Παρόλα αυτά, ο ΣΕΕΠΕ με ανακοίνωσή του αρνείται κατηγορηματικά πως αυτή είναι η αιτία της αύξησης της τιμής.
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση που εξέδωσε πιο κάτω:
“Με αφορμή άρθρα που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με αυξήσεις τιμών λόγω των γεγονότων στη Μέση Ανατολή, ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών θα ήθελε να επισημάνει τα εξής:
Παρότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για τις μελλοντικές εξελίξεις των διεθνών τιμών, αφού αυτές μπορεί να επηρεασθούν από διάφορα απρόβλεπτα γεγονότα, σήμερα και με βάση τα δεδομένα που γνωρίζουμε, δεν διακρίνεται να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ανησυχία για το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των τιμών.
Όντως, από τις αρχές του έτους, υπάρχει μία αύξηση στην τιμή της βενζίνης, η οποία οφείλεται αποκλειστικά στην πρόσμιξη βιοαιθανόλης. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2020 έχει τριπλασιαστεί η υποχρεωτική πρόσμιξη από 1% στο 3,3% βιοαιθανόλης στις βενζίνες, λόγω της συμμόρφωσης της Ελλάδας στην Οδηγία για ενεργειακή εξοικονόμηση, όπως προκύπτει και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με σκοπό πιο φιλικά καύσιμα προς το περιβάλλον. Ωστόσο και παρά την αύξηση κόστους λόγω βιοαιθανόλης, οι σημερινές λιανικές τιμές της βενζίνης κινούνται στο επίπεδο των τιμών του δεύτερου τριμήνου του 2019.
Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10€ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5€ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί ενώ μόνο τα 0,6 € (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας.”
Όπως και να έχει αυτό που ξέρουμε εμείς είναι πως για ακόμη μία φορά ο καταναλωτής καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα καύσιμα του οχήματός του και κανείς δεν λέει να κάνει κάτι ώστε να μειωθεί η τιμή των καυσίμων…