Η χρονιά που μας πέρασε ήταν μια από τις πιο πολυάσχολες για τον Euro NCAP. Το 2019 ο ανεξάρτητος οργανισμός πραγματοποίησε ούτε λίγο ούτε πολύ 55 δοκιμές πρόσκρουσης και έδωσε στη δημοσιότητα πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τόσο τα μοντέλα όσο και τις ίδιες τις δοκιμές. Ακόμη και αν δεν έχετε κόλλημα με τα νούμερα αυτά που ακολουθούν σας αφορούν.
Στις δοκιμές του Euro NCAP για το 2019 είχαμε 49 νέα μοντέλα που δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά, εκ των οποίων τα τρία έλαβαν διπλή αξιολόγηση (είχαν διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού), δύο μοντέλα που παράγονται για περισσότερους από ένα κατασκευαστές, τέσσερα “δίδυμα” μοντέλα -σε διαφορετική έκδοση αμαξώματος- και μία επαναξιολόγηση.
Από τα 55 μοντέλα που συμμετείχαν στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού τα:
-41 αξιολογήθηκαν με 5 αστέρια (75%)
-9 έλαβαν 4 αστέρια (16%)
-5 πήραν 3 αστέρια (9%)
-Κανένα αυτοκίνητο δεν έλαβε κάτω από 3 αστέρια
Παράλληλα το 1/3 των μοντέλων που αξιολογήθηκαν ήταν ηλεκτρικά ή έφεραν κάποια μορφή υβριδικού συστήματος κίνησης, ενώ το 45% επί του συνόλου ήταν SUV, κάτι που δείχνει και την τεράστια δημοφιλία αυτής της κατηγορίας έναντι των υπολοίπων.
Το ενεργό καπό, που βελτιώνει τα προσφερόμενα επίπεδα ασφάλειας στους ευαίσθητους χρήστες του δρόμου, ήταν διαθέσιμο σε δέκα από τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν, ήτοι στο 18%.
Τα συστήματα ADAS, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ενώ τοποθετούνται σε όλο και περισσότερες κατηγορίες και μοντέλα ως στάνταρ εξοπλισμός.
Ειδικότερα, από τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν:
-Τα 50 (91%) είχαν το σύστημα υποβοήθησης πέδησης στο στάνταρ εξοπλισμό
-Μόλις 3 (5%) είχαν το παραπάνω σύστημα στον προαιρετικό εξοπλισμό
-47 μοντέλα (85%) είχαν στάνταρ το σύστημα ανίχνευσης πεζών
-Μόλις το 4%, ήτοι δύο μοντέλα, διέθεταν το παραπάνω σύστημα προαιρετικά
-Σύστημα ανίχνευσης ποδηλατών έφεραν 44 αυτοκίνητα (80%) και προαιρετικά μόλις 7 (13%)
-Το σύστημα υποστήριξης διατήρησης λωρίδας ήταν στάνταρ σε όλα τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν
-Και τα 55 μοντέλα έφεραν ηλεκτρονική υποβοήθηση σχετική με την ταχύτητα του οχήματος, ενώ τα 45 από αυτά είχαν σύστημα αναγνώρισης πινακίδων στον βασικό εξοπλισμό τους και 36 επέτρεπαν στον οδηγό να ενεργοποιήσει περιοριστή ταχύτητας.
Πολύ ενδιαφέροντα ήταν και τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Euro NCAP σχετικά με τις ταξινομήσεις των νέων μοντέλων στην Ευρώπη αναφορικά με την ασφάλεια που προσφέρουν, κάτι που δείχνει παράλληλα και την προτίμηση του κοινού ανάλογα το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρει ένα μοντέλο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Euro NCAP, το 92% των μοντέλων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2019 έχει αξιολόγηση που βρίσκεται σε ισχύ και μόλις για το 5% δεν ισχύει η αξιολόγηση του, καθώς πρόκειται για μοντέλα που έχουν δοκιμαστεί περισσότερο από έξι χρόνια πριν. Παράλληλα υπάρχει και ένα 3% νέων μοντέλων που πωλήθηκαν το οποίο δεν έχει αξιολογηθεί ποτέ. Δηλαδή πωλήθηκαν περίπου 900.000 νέα αυτοκίνητα που δεν έχουν αξιολόγηση Euro NCAP σε ισχύ…
Τέλος, από τα σχεδόν 11.000.000 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη στους πρώτους 9 μήνες του 2019:
-Το 71% είχε αξιολογηθεί με 5 αστέρια
-Το 18% είχε αξιολογηθεί με 4 αστέρια
-Το 9% έφερε 3 αστέρια στην αξιολόγηση του
-Το 2% είχε δύο και λιγότερα αστέρια αξιολόγησης