Πολλοί πίστεψαν ότι η Volkswagen θα «ρίξει» λευκή πετσέτα στην έρευνα των κινητήρων πετρελαίου μετά το Dieselgate. Τελικά, όχι μόνο δεν τα παράτησε, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει ένα νέο κινητήρα, πιο καθαρό από ποτέ. Το «κλειδί» της επιτυχίας ονομάζεται Twin-Dosing.
Πρόκειται για μία διάταξη με δύο καταλυτικούς μετατροπείς, όπου ο καθένας έχει το δικό του σύστημα έγχυσης αμμωνίας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έρχεται για πρώτη φορά στον 2λιτρο TDI, με την κωδική ονομασία «EA288 EVO». Ο συγκεκριμένος κινητήρας συμμορφώνεται στους αυστηρότερους περιορισμούς ρύπων «Euro 6d-TEMP», με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου να είναι ιδιαίτερα χαμηλές.
Η νέα τεχνολογία επεξεργάζεται τα καυσαέρια στην πολλαπλή εξαγωγής, αλλά και λίγο πιο μακριά από τον κινητήρα, όπου η θερμοκρασία τους έχει μειωθεί. Μόλις το AdBlue έρθει σε επαφή με τα καυσαέρια, παράγεται αμμωνία. Η αμμωνία έχει τη δυνατότητα να διασπά τα οξείδια του αζώτου (NOx) που μετατρέπονται σε νερό και άζωτο, τα οποίο είναι εντελώς αβλαβή για το περιβάλλον. Η τελευταία διαδικασία γίνεται στο εσωτερικό του καταλυτικού μετατροπέα.
Σύμφωνα με την Volkswagen, η νέα γενιά diesel κινητήρων μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Ταυτόχρονα, αισθητή είναι και η βελτίωση της κατανάλωσης με μείωση της τάξης του 17% σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα.
Στο παρακάτω video, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μας εξηγεί πως λειτουργεί η νέα τεχνολογία. Αξίζει, άραγε, να δώσουμε μία δεύτερη ευκαιρία στους TDI κινητήρες; Όλα δείχνουν πως ναι!